Unity Level Manager Nasıl Oluşturulur?

Yiğit Öztoprak

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2017
Mesajlar
1.746
Çözümler
3
Yer
Milkway
Arkadaşlar merhaba. Unity'de labirent oyunu yapıyorum. Ve har çıkışa para koyup, karakter ona değdiğinde sonraki bölümün kilidi açılsın istiyorum. Şu anda bölümlere kilit koyamıyorum, ancak seçerek girilebiliyor. Ve alttaki resimdeki paraya değince sonraki bölüm açılsın istiyorum.
ldkasjf.PNG
Şu anda elimde bulunan kodlar bunlar bölüm seçimi için;
LevelControlScript.cs
LevelNumberScript.cs
MainManuControlScript.cs

Bu arada Main Menu kodun'da nereyi düzeltirsem Level Button ekleme hakkım artar? Şu anda 2 tane de. ( Bu kodu bir yerden bulmuştum)
kfsaş.PNG


@Predator Titan
 
Çözüm
Yanlış anlamanı istemezdim dostum, elbette yardımcı olacağım sadece sana öneri de bulunmak istedim. Sana adım adım ne yapacağını yazıyorum belki kafan karıştı ondan anlamadın.
1-Labirentin sonun da ki o para benzeri objene "kontrol" adın da bir script oluştur ve sürükleyip at.
2-kontrol kodunun içerisine ise;
Kod:
   LevelControlScript LSC;
   //LevelControlScript Hangi objenin içine atılmış ise, yani LevelControlScript nerede ise objeyi sürükleyip Paranin içine atın.
   public GameObject Para;
   void Start() {
   LSC= Para.GetComponent<LevelControlScript>();
   }
    void OnTriggerEnter(Collider c)
    {
        if (c.transform.root.tag == "Player")
        {
            LSC.youWin();
        }
    }
Bu kodu yaz ve kaydet.
3-Para yazan yere, LevelControlScript'in vardıya hani ilk yazdığın, konu başın da ki mesajın da gösterdiğin 3 tane script, işte onlardan biri olan LevelControlScript'in artık hangi objede ise o objeyi sürükleyip, Para kısmın da ki boş yere bırak.
4-Son bir sorum var, sen konunun en başında gösterdiğin şu 3 script'i kullanıyormusun ? Onları kullnamıyorsan hata verecek elbette, ama eğer LevelControlScript'i ve diğerlerini bir objeye attıysan, ayarlarını yaptıysan LevelControlScript'in atılı olduğu objeyi, labirentin sonun da ki yani kontrol kodunu attığın objende ki sağ tarafda bulunan inspector kısımından ki Para yerine sürükle.
5-Ayrıca karakterin, yani oyunun ana karakteri, senin kontrol ettiğin obje/oyuncu/karakter artık her ne ise onun adını sağ tarafında ki inspector kısmından Tag kısmına gelip orada ki Tag butonuna basıp listeden Player'i seç ve karakterin Tag'ini Player yap.
KS
KS
Yiğit Öztoprak

Yiğit Öztoprak

Hectopat
Katılım
24 Ağustos 2017
Mesajlar
1.746
Çözümler
3
Yer
Milkway
Merhaba mevcut proje üzerinde basit bir bölümleme sistemi hazırladım.
Kodlara bakarak projenizdeki eksiklikleri giderebilirsiniz.

Örnek proje için burdan ulaşabilirsiniz.
Kolay gelsin ;)
Buradan sadece kodları almam yeterli mi? Yoksa hepsini Unity'e mi aktarayım? Eğer hepsini aktaracaksam nasıl yapacağım? Ya da şöyle sorayım; bir labirent oyunu için bunları nasıl kullanırım?
 
Katılım
22 Ekim 2017
Mesajlar
57
Merhaba @AlphaCeph ilgili klasörden kasıt benim verdiğim RAR dosyasından çıkarttığınız klasörün programa yolunu gösterceksiniz demek istemiştim.

Zaten programa klasör yolunu gösterdikten sonrada program algılayacaktır ve daha sonrada sahneleri açabileceksiniz :like:
Kolay gelsin ;)
 

1ht1baron

Hectopat
Katılım
4 Eylül 2015
Mesajlar
561
Playerprefs ile bulunduğun bölümü kaydedip yine playerprefs ile menüdeyken hangi bölümün kilitli olup olmadığı kontrol ettirebilirsin. OnTriggerEnter ile de paraya çarptığı an yine playerprefs ile bir sonraki bölümü açtırtabilirsin.
 
Yukarı