Unity'de insan algılama

Mesj

Femtopat
Katılım
9 Şubat 2023
Mesajlar
82
Daha fazla  
Cinsiyet
Diğer
Merhaba, aklımda gerçek hayatta oynanan Online bir FPS oyunu yapmak var.
Oyun şöyle bir şey olacak:

1) oyuncu ateş tuşuna basacak.
2) oyun bir fotoğraf çekecek.
3) bu fotoğrafta insan olup olmadığı kontrol edilecek.
4) eğer insan varsa ekrandaki Crosshair'ın insana temas etme durumuna bakacak.
5) eğer temas ediyorsa rakibin canını azaltacak.

Ancak burada insan algılamayı nasıl yapacağımı bilmiyorum. Bana bunu Unity'de nasıl yapacağımı anlatabilir misiniz? İşimi kolaylaştıracaksa bu oyunu başka bir şeyden de yapabilirim.
 
Hocam baktım kimse cevaplamıyor yapay zekanın sorunuza olan cevabını yazıyorum böyle olaylarda sizinde kullanmanızı tavsiye ederim (aldıgınız hatalar vs. gayet kullanışlı oluyor)

Merhaba! Gerçek hayatta oynanan bir Online FPS oyunu fikri oldukça ilgi çekici. İnsan algılama işlemi, yapay zeka ve görüntü işleme tekniklerinin kullanılacağı bir alandır. Unity ile bu işlemi gerçekleştirmek için OpenCV gibi dış kaynaklı kütüphaneleri entegre etmeniz gerekebilir. Ancak, Unity'in kendi ML-Agents paketini kullanarak da benzer bir özellik oluşturabilirsiniz.

İşinizi kolaylaştıracak bir seçenek, Unity ile TensorFlowSharp kullanarak yapay sinir ağlarını kullanmak olabilir. TensorFlowSharp, Unity içinde TensorFlow modellerini çalıştırmak için bir eklentidir.

İşlem adımlarınızı aşağıdaki gibi düşünebilirsiniz:

  1. Görüntü İşleme Modelini Hazırlama: Öncelikle, insan algılamak için kullanacağınız bir görüntü işleme modeli oluşturmanız gerekecektir. Bu model, girdi olarak fotoğraf alacak ve içerisinde insan olup olmadığını tahmin edecek.
  2. TensorFlow Modelinin Unity'e Entegrasyonu: Oluşturduğunuz görüntü işleme modelini TensorFlowSharp kullanarak Unity projesine entegre edin. Böylece Unity içinde bu modeli kullanabilir ve fotoğraflardaki insanları tespit edebilirsiniz.
  3. Crosshair V'e Temas Kontrolü: Fotoğraf üzerindeki insanları başarıyla tespit ettikten sonra, Crosshair'ın insana temas edip etmediğini kontrol edebilir ve temas ediyorsa rakibin canını azaltacak olan işlevleri çağırabilirsiniz.
  4. Çevrimiçi Oyun Yapısı: Oyuncular arasındaki etkileşimi ve çevrimiçi oyun yapısını kurmanız gerekecek. Bunun için Unity'in Networking özelliklerinden yararlanabilir veya Photon Unity Networking (PUN) gibi üçüncü taraf çözümlerini kullanabilirsiniz.
Unutmayın ki görüntü işleme ve yapay zeka alanları oldukça karmaşık olabilir, bu yüzden bu projeyi tamamlamak biraz zaman alabilir ve ileri düzey bilgi gerektirebilir. Başlangıçta küçük adımlarla ilerlemek ve konuyu araştırmak önemlidir. Ayrıca, TensorFlowSharp ve diğer kütüphanelerle ilgili dokümantasyon ve kaynaklardan yararlanarak işi kolaylaştırabilirsiniz.

Eğer bu proje için hazır çözümler arıyorsanız, oyununuzda insan algılamayı kendi başınıza geliştirmek yerine üçüncü taraf servislerden (API'lar) faydalanabilirsiniz. Örneğin, Microsoft Azure Cognitive Services, Google Cloud Vision API veya Amazon Rekognition gibi servisler, görüntü işleme ve nesne tespiti gibi özellikleri sunabilir ve size işinizi kolaylaştırabilir.

Başarılar dilerim!
 

Yeni konular

Geri
Yukarı