Unreal Engine 5 Quixel Bridge kullanımı ücretsiz mi?

WaNNoS

Decapat
Katılım
2 Mart 2022
Mesajlar
80
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba. Unreal Engine 5 içerisindeki kaliteli materyaller sağlayan Quixel Bridge'yi kullanarak bir oyun yapsak, bunu kar amacı gütme yoluyla kullanabilir miyiz? Lisans türü buna uyuyor mu? Bilgisi olan var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam kullanması ücretsiz ama Epic'in uyguladığı politikalar gibi satışlardan pay alıyor olabilir. Kullanım sözleşmelerini inceleyebilirsiniz.
 
Unreal Engine 5 ile geliştirdiğin her projede ücretsiz bir şekilde Quixel Megascans kütüphanesinden yararlanabilirsin, ticari projeler de buna dahil. Eğer projen gelir elde etmeye başlar ve elde ettiğin gelir 1 milyon doları geçerse elde ettiğin gelirin %5'ini lisans ücreti olarak Epic'e ödüyorsun, ekstra bir ödeme yapmana gerek olmuyor Quixel için.
 
Lisanslarına ne kadar bakarsam bakayım kafamı karıştırıyor hala. Çoğu kişinin dediği gibi 1 milyon doları geçerse %5 lisans ücreti ödeme durumu var ama sadece bu değildir olayı. Ücretsiz olarak kimse bedava iş yaptırmaz hayrına diye düşünüyorum. Yani ücretsiz olarak U5 ve Bridge indireceksin, üstüne gene ücretsiz olarak megascans assets kütüphanesinden faydalanacaksın (örneğin oyun değil background tasarımı için) ve bunu müşteriye al iş yaptım diye satmaya çalışacaksın ? Olmaz... En azından free lisans için bu imkansız diye tahmin ediyorum. Aylık lisans için mümkün olabilir.
 
Lisanslarına ne kadar bakarsam bakayım kafamı karıştırıyor hala. Çoğu kişinin dediği gibi 1 milyon doları geçerse %5 lisans ücreti ödeme durumu var ama sadece bu değildir olayı. Ücretsiz olarak kimse bedava iş yaptırmaz hayrına diye düşünüyorum. Yani ücretsiz olarak U5 ve Bridge indireceksin, üstüne gene ücretsiz olarak megascans assets kütüphanesinden faydalanacaksın (örneğin oyun değil background tasarımı için) ve bunu müşteriye al iş yaptım diye satmaya çalışacaksın? Olmaz... En azından Free lisans için bu imkansız diye tahmin ediyorum. Aylık lisans için mümkün olabilir.

Epic kendisi söylüyor. Frequently Asked Questions - Unreal Engine

Sektör bu yöne doğru gidiyor artık. Eskiden olsa milyon dolarlar ile lisanslanacak yazılımlar artık ya çok ucuz ya da bedava. Tabii insanın aklına takılıyor ister istemez "Nasıl bedava?" sorusu.

Büyük firmaların gözünden bakılınca bedava değil. 100 milyon dolarlık bir hasılat yapan oyun 5 milyon dolar gibi oldukça büyük bir ücret ödüyor bu moturun lisansını elinde tutmak için. Tabii böyle büyük bütçeli projeler için indirimli özel lisanslama yapıyordur Epic büyük ihtimal.

Asıl mesele şu: Epic Games gibi devasa şirketlerin hedefi zaten bu tip büyük projelerden gelecek paralar. Küçük ekipler veya bireysel geliştiricilerden gelecek paralar asıl gelir kalemi olamaz, olmamalı da zaten. Önemli olan bu küçük ekip veya bireysel geliştiricilerin bir kullanıcı tabanı oluşturması. Örnek vermek gerekirse: Autodesk yıllardır yazılımlarını yıllık 1000 dolar üstüne lisanslıyor. Blender gibi bedava ve çok güçlü bir yazılım var olmasına rağmen bütün sektör hala 3DS Max, Maya üzerine kurulu, Bunun sebebi Autodesk yazılımlarının Blender'dan daha güçlü olması değil, sektörün bu yazılımları kullanmaya alışmış olması. Olay da bu zaten. Yazılımı kullanan insanlar, o yazılım sektördeki en iyi yazılım olduğu için kullanmıyor, sektörün en alıştığı yazılım o olduğu için kullanıyor. Maya, 3DS Max, Modo vs. bunlar yıllardır sektörde workflowların merkezinde. Bu yazılımlardan vazgeçmek demek çoğu şeyi sıfırdan planlayıp öğrenmek demek. Yeni yazılımları 1000 kişilik bir ekibe 1 ay öğretmeye çalışmak çok ciddi bir gider oluşturuyor şirketlere. Ama son zamanlarda sektördeki insanlar (özellikle 3D art kısmı) Blender'ın çok fazla geliştiğini ve artık bazı stüdyoların workflowlarını Blender üzerine kurduklarını söylüyor (bkz: Ubisoft Animation Team). Sektör ilerledikçe Blender bilen ve Blender ile proje geliştiren insan sayısı daha çok artıcak ve belki bundan 10 sene sonra Autodesk'in 3D art pazarından çekildiğini göreceğiz. Aynı durumun benzeri Unreal için de geçerli. Bundan 5-10 sene sonra sektörde çalışan yeni jenarasyon game developerların çoğu Unreal'a alışmış olacak (Aslında sektör Unreal'ı 20 yıldır kullanıyor ve alışmış durumda 😄) ve şirketler elindeki developer havuzunun bildiği programları lisansladıkları için Epic oldukça güçlü bir gelir kalemi elde edecek.
 
Epic kendisi söylüyor. Frequently Asked Questions - Unreal Engine

Sektör bu yöne doğru gidiyor artık. Eskiden olsa milyon dolarlar ile lisanslanacak yazılımlar artık ya çok ucuz ya da bedava. Tabii insanın aklına takılıyor ister istemez "Nasıl bedava?" sorusu.

Büyük firmaların gözünden bakılınca bedava değil. 100 milyon dolarlık bir hasılat yapan oyun 5 milyon dolar gibi oldukça büyük bir ücret ödüyor bu moturun lisansını elinde tutmak için. Tabii böyle büyük bütçeli projeler için indirimli özel lisanslama yapıyordur Epic büyük ihtimal.

Asıl mesele şu: Epic Games gibi devasa şirketlerin hedefi zaten bu tip büyük projelerden gelecek paralar. Küçük ekipler veya bireysel geliştiricilerden gelecek paralar asıl gelir kalemi olamaz, olmamalı da zaten. Önemli olan bu küçük ekip veya bireysel geliştiricilerin bir kullanıcı tabanı oluşturması. Örnek vermek gerekirse: Autodesk yıllardır yazılımlarını yıllık 1000 dolar üstüne lisanslıyor. Blender gibi bedava ve çok güçlü bir yazılım var olmasına rağmen bütün sektör hala 3DS Max, Maya üzerine kurulu, Bunun sebebi Autodesk yazılımlarının Blender'dan daha güçlü olması değil, sektörün bu yazılımları kullanmaya alışmış olması. Olay da bu zaten. Yazılımı kullanan insanlar, o yazılım sektördeki en iyi yazılım olduğu için kullanmıyor, sektörün en alıştığı yazılım o olduğu için kullanıyor. Maya, 3DS Max, Modo vs. bunlar yıllardır sektörde workflowların merkezinde. Bu yazılımlardan vazgeçmek demek çoğu şeyi sıfırdan planlayıp öğrenmek demek. Yeni yazılımları 1000 kişilik bir ekibe 1 ay öğretmeye çalışmak çok ciddi bir gider oluşturuyor şirketlere. Ama son zamanlarda sektördeki insanlar (özellikle 3D art kısmı) Blender'ın çok fazla geliştiğini ve artık bazı stüdyoların workflowlarını Blender üzerine kurduklarını söylüyor (bkz: Ubisoft Animation Team). Sektör ilerledikçe Blender bilen ve Blender ile proje geliştiren insan sayısı daha çok artıcak ve belki bundan 10 sene sonra Autodesk'in 3D art pazarından çekildiğini göreceğiz. Aynı durumun benzeri Unreal için de geçerli. Bundan 5-10 sene sonra sektörde çalışan yeni jenarasyon game developerların çoğu Unreal'a alışmış olacak (Aslında sektör Unreal'ı 20 yıldır kullanıyor ve alışmış durumda 😄) ve şirketler elindeki developer havuzunun bildiği programları lisansladıkları için Epic oldukça güçlü bir gelir kalemi elde edecek.
Lisans kısmını detaylıca araştıracağım gene verdiğin kaynak üzerine. Ve hatta gerekirse detaylı sormak için mail atacağım hala kafam almıyor çünkü. Blender üzerinde yapılmış environment sahnesini unreal üzerine taşırsın. Daha sonra ışık, gölge, atmosfer verip (gerekirse kamera animasyonu sahne için) export alırsın. Bunlar gibi (ticari projeler de dahil) örnekleri unreal al ücretsiz ne yaparsan yap der. Özellikle fiziksel render motorlarıyla karşılaştırıldığı zaman u5 real time olarak insanları cezbediyor. Aralarında fark yok neredeyse fiziksel motorlar ile karşılaştırıldığı zaman. U5 gerçekten başka seviye olmuş çoğu çalışmaya bakınca gördüm bunları. Yani bunda anormal olan durum yok ticari olarak ücretsiz kullanırsın. Ama asıl sorun Megascans. Yani Megascans işin içine girince durumların değişmesi gerekir mantıken. Çünkü bu kütüphanede sunulan binlerce assets cgtrader, sketchup, (Hatta Blenderkit addon) gibi sitelerde bulunan ücretsiz dandik varlıklar gibi değil. Kaliteleri çok yüksek bunların ve istediğin her şey var. Megascans varlıkları ücretsiz kullanılabilir personel projelerde ancak sen bunu müşteriye environment tasarladım diye satmaya kalkarsan "Hop hayırdır ? Sen gel buraya hele bi" demeleri gerekiyor mantıken. Bu yüzden Megascans için ayrı lisans biçimi olduğunu düşünüyorum. Piyasada hala sıkça satılan ünlü 3d kitler var. Kitbash örneğin. Yani kısaca millet aptal o zaman para veriyor bunlara :D Fiziksel motorlar ile çile çekmesine bile gerek yok. Unreal indirsin ve bridge kursun. Hangi temayı yapmak isterse (Fantasy, Cyberpunk, Steampunk, Dark, Apocalytic) yapar ve müşteriye satar o zaman. Bunu içtenlikle söylüyorum umarım ben yanılıyor olurum da haftalarca süren modelleme zahmetinden kurtulurum böylelikle. Çünkü işime gelir. İnsanların emeğinin gram önemi yok, önemli olan tek gerçek sonuç çünkü :) Bu sonucu da lisans şartlarını ihlal etmeden yaparsan kral sensin :)
 
Evet ahmak gibi yıllarımızı modellemeye boşa vermişiz gibi hissediyorum. Ne güzel be az ışık bilgisi ve perspektif bilmek herkesi tasarımcı yapıyor artık. Yanlış anlamayın bunu içerlenerek söylemiyorum bu harika bir şey aksine. Biraz üzerine de renk teorisini bilirseniz güzel şeyler yapılıyor demek artık. Eskide kalmışız biz.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı