Unturned plugin camiasında uzun süre bulundum ticari olarak. Tecrübelerime dayanarak sana C# öğrenerek başlamanı önerebilirim. Eğer kendi kullanımın için eklenti geliştireceksen, herhangi bir satış faaliyetin olmayacaksa C#'ta ilerlemen yeterli olur.
Rocketmod kütüphanesini ve sdg. Unturned kütüphanesini de zamanla dnspy gibi yazılımlarla kurcalayarak çözersin zaten. GitHub'da birçok açık kaynak plugin mevcut, onları örnek alabilirsin.
Eğer satış vesaire yapmayı düşünüyorsan, zamanla iş C++ tarafına gidebilir. Çünkü sattığın eklentileri loader üzerinden müşterilere teslim etmen gerekiyor ve Loader'ın güvenliği önemli. Eğer lisans sistemin kırılırsa, tüm eklentilerin yayılır. Burada da native loader kavramı devreye giriyor ki onun için de C++ şart.
Özetle, zaten Unturned'in kendisi de C# ile yazılmış bir oyun. Bütün kütüphaneler (rocketmod, openmod, vb.) De C# ile yazılmış. Eklenti geliştirmek için C# öğrenmen gerekiyor. C#'ta ilerlemek ve OOP programlamada yol almak uzun vadede yazılım sektörüne girmeni de sağlayabilir, zira C# birçok uygulama geliştirebileceğin kapsamlı bir dil.
Öncelikle şunu belirteyim, Unturned'in nitelikli bir dökümantasyonu yok. Hatta dökümantasyonu bile yok diyebilirim. Sen sağa sola sorarak, açık kaynak eklentilere bakarak ve Unturned'in kaynak kodunu inceleyerek olayı çözmek zorunda kalıyorsun.Farz edelim C# öğrendim Unturned dokümantasyonundan falan nasıl öğrenebilirim kendi sunucum için yapacağım sadece pl belki ilerleyen zamanlarda satarım sizin önerebilçeğinizi ücretli-ücretsiz dersler var mı?
Öncelikle şunu belirteyim, Unturned'in nitelikli bir dokümantasyonu yok. Hatta dokümantasyonu bile yok diyebilirim. Sen sağa sola sorarak, açık kaynak eklentilere bakarak ve Unturned'in kaynak kodunu inceleyerek olayı çözmek zorunda kalıyorsun.
Unturned eklenti geliştiriciliği için Türkçe kaynak bulamazsın. Yabancılardan YouTube'da içerik üretenler vardı, araştırırsan bulursun diye tahmin ediyorum hepsi İngilizce içerik.
Tahmin edildiği gibi basit bir iş değil. Eğer spesifik olarak bir eklentiye ihtiyacın varsa eklenti yapımcılarıyla iletişime geçip para karşılığı yaptırabilirsin.
Udemy'deki kurslara bakabilirsin fakat sana şöyle söyleyeyim, ben bu işe girerken hiçbir C# bilgisine sahip değildim. C#'ı da Unturned eklentisi geliştirerek öğrendim. Kısa sürede hızla yol aldım ve piyasadaki kaliteli eklenti geliştiricilerinden biri oldum, iyi bir çevre edindim.
Başlamadan önce altını C# ile doldurmana gerek yok. Eklenti kodlayarak C# öğrenmeye çalışabilirsin, yapamazsan C# öğrenip geri gelirsin.
Udemy'deki kurslara bakabilirsin fakat sana şöyle söyleyeyim, ben bu işe girerken hiçbir C# bilgisine sahip değildim. C#'ı da Unturned eklentisi geliştirerek öğrendim. Kısa sürede hızla yol aldım ve piyasadaki kaliteli eklenti geliştiricilerinden biri oldum, iyi bir çevre edindim.
Başlamadan önce altını C# ile doldurmana gerek yok. Eklenti kodlayarak C# öğrenmeye çalışabilirsin, yapamazsan C# öğrenip geri gelirsin.
O tamamen mod alanı. Mod konusunda hiçbir bilgim yok.Bende Rust'taki içerikleri Unturned'a geçirmek istiyorum.
Mesela AK'yi Blender üzerinden kendim yapmayı denedim biraz yapabildim ama tam olarak nasıl oyuna taşıyacağım veya bunları öğrenebileceğim ücretli/ücretsiz kaynaklar var mı?
Bu sayfadaki eklentilerin hepsi açık kaynak.Açık kaynaklı plugin nerede bulabilirim? Üstünde oynama yaparak alıştırma yapabilirim sanırsam.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.