Valorant FPS dalgalanması

İşletim sistemi
Windows 11
Rekabetçi oyunlarda FPS sabitlenmez. Yapmayın.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Valorant'ta 128'in üstündeki FPS'lerde paket gönderme oranını yani bir nevi client tick rate'i düşüren bir bug var, 144 Hz veya üzeri bir monitörü yoksa FPS'i 128'e sabitlemesi yararına olur.

Fazlasını hissedemeyecek diye bir şey yok. 144 Hz'de olsa 200 FPS ile 600 FPS arasında ki farkı öyle bir hissedersin ki. Neyse olay burada hissetmesi ya da hissetmemesi değil. Oyunlarda ne kadar yüksek FPS alırsanız Input Lag o kadar düşer. Rekabetçi oyunlarda da Input Lag çok çok önemli bir şeydir. O yüzden rekabetçi oyunlarda FPS kısıtlanmaz. Hatta çoğu rekabetçi oyunun işlemci bazlı olması, 700-800-1000 gibi yüksek FPS değerlerine ulaşabilmenin kolay olmasını sağlamak.


Ekran kartı driver'ları ile alakalı bir problem olabilir. Sürekli donmaması lazım.
Dengeli ve sabit bir 300 FPS, sürekli drop yiyen dengesiz bir 600 FPS'ten iyidir. Arkadaşın zaten 144 Hz monitörü var, NVIDIA ayarlarından ya da RTSS'ten FPS'yi 144'e hatta videodaki gibi packet send rate drop yiyorsa 128'e sabitleyerek oynasın.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Valorant'ta 128'in üstündeki FPS'lerde paket gönderme oranını yani bir nevi client tick rate'i düşüren bir bug var, 144 Hz veya üzeri bir monitörü yoksa FPS'i 128'e sabitlemesi yararına olur.
2 yıl öncesinin videosu. Düzeleli 1.5 yıldan fazla olmuştur. Buglar gelip geçicidir. Ayrıca arkadaş bu sorundan dolayı mı drop yiyor nasıl bu kadar emin emin konuşuyorsunuz? Ne diyorsam arkasındayım. Rekabetçi hiç bir oyunda FPS sabitlenmez.

Dengeli ve sabit bir 300 FPS, sürekli drop yiyen dengesiz bir 600 FPS'ten iyidir. Arkadaşın zaten 144 Hz monitörü var, NVIDIA ayarlarından ya da RTSS'ten FPS'yi 144'e hatta videodaki gibi packet send rate drop yiyorsa 128'e sabitleyerek oynasın.
İyidir ya da değildir, sağlıklıdır ya da değildir, takılıyordur ya da takılmıyordur, hissediyorsundur ya da hissetmiyorsundur, Input Lag düşürmesi nedeniyle yüksek FPS alınması gereken bir oyunda FPS sabitlemeyi önermek saçmalıktan ibarettir. Drop sorununu çözmek yerine neden inatla FPS sabitlemesini öneriyorsunuz? Çöpleri yatağın altına doğru itiyorsunuz, toplayıp çöpe atmıyorsunuz. Yapmayın böyle.
 
2 yıl öncesinin videosu. Düzeleli 1.5 yıldan fazla olmuştur. Buglar gelip geçicidir. Ayrıca arkadaş bu sorundan dolayı mı drop yiyor nasıl bu kadar emin emin konuşuyorsunuz? Ne diyorsam arkasındayım. Rekabetçi hiç bir oyunda FPS sabitlenmez.


İyidir ya da değildir, sağlıklıdır ya da değildir, takılıyordur ya da takılmıyordur, hissediyorsundur ya da hissetmiyorsundur, Input Lag düşürmesi nedeniyle yüksek FPS alınması gereken bir oyunda FPS sabitlemeyi önermek saçmalıktan ibarettir. Drop sorununu çözmek yerine neden inatla FPS sabitlemesini öneriyorsunuz? Çöpleri yatağın altına doğru itiyorsunuz, toplayıp çöpe atmıyorsunuz. Yapmayın böyle.
Öncelikle ilk sorunu kendim de denedim ve 2 yıl geçmiş olmasına rağmen sorun düzelmemiş. Ayrıca belli bir yerden sonra FPS'in Input Lag'e gözle görülebilir bir etkisi dahi olmuyor, en fazla 240 Hz ile 360 Hz arasındaki fark gibi bir şey oluyor. Drop sorununun nedeni birçok şey olabilir, işlemci düzgün soğutulamadığı için aşırı ısınmadan dolayı throttling sorunu yaşıyor olabilir, oyun eski bir HDD'ye yüklendiği için micro stuttering sorunu yaşıyor olabilir. FPS'i sabitlememek bu küçük Input Lag'in önüne geçer ama o FPS'i sabit bir şekilde alamıyorsa (yani 600 FPS sürekli 570-580'lere düşüyorsa) bu oyun içinde aim'i kötü etkiler (çünkü FPS ve frametime sabit olmaz) ve bunun etkisi FPS sabitlemekten gelen Input Lag'den daha fazla olur.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
Valorant'ta 128'in üstündeki FPS'lerde paket gönderme oranını yani bir nevi client tick rate'i düşüren bir bug var, 144 Hz veya üzeri bir monitörü yoksa FPS'i 128'e sabitlemesi yararına olur.


Dengeli ve sabit bir 300 FPS, sürekli drop yiyen dengesiz bir 600 FPS'ten iyidir. Arkadaşın zaten 144 Hz monitörü var, NVIDIA ayarlarından ya da RTSS'ten FPS'yi 144'e hatta videodaki gibi packet send rate drop yiyorsa 128'e sabitleyerek oynasın.
fpsi 128 e sabitlerim sabitlemesinide sorunumu çözmezki bu
 
Öncelikle ilk sorunu kendim de denedim ve 2 yıl geçmiş olmasına rağmen sorun düzelmemiş.
Belki de bu parçalarınızla alakalı bir sorundur?

Ayrıca belli bir yerden sonra FPS'in Input Lag'e gözle görülebilir bir etkisi dahi olmuyor, en fazla 240 Hz ile 360 Hz arasındaki fark gibi bir şey oluyor. Drop sorununun nedeni birçok şey olabilir, işlemci düzgün soğutulamadığı için aşırı ısınmadan dolayı throttling sorunu yaşıyor olabilir, oyun eski bir HDD'ye yüklendiği için micro stuttering sorunu yaşıyor olabilir. FPS'i sabitlememek bu küçük Input Lag'in önüne geçer ama o FPS'i sabit bir şekilde alamıyorsa (yani 600 FPS sürekli 570-580'lere düşüyorsa) bu oyun içinde aim'i kötü etkiler (çünkü FPS ve frametime sabit olmaz) ve bunun etkisi FPS sabitlemekten gelen Input Lag'den daha fazla olur.
FPS'i 128 sabitlese bile FPS drop yine yiyeceği için pek bir şey değişmez.
 

Geri
Yukarı