Valorant hakkındaki fikirlerim

iGY 6

Kilopat
Katılım
28 Haziran 2015
Mesajlar
1.890
Makaleler
2
Çözümler
26
Yer
Miami, FL
Öncelikle selam dostlar, Valorant ile ilgili bir konuya cevap verince bu cevabın baya uzun olduğunu ve bununla alakalı bir konu açsam fena olmayacağını düşündüm. Kendi fikirlerimi sizlere aktarmak, karşılığında sizlerinde fikirlerini almak istiyorum. Benimle aynı fikirde olmak zorunda değilsiniz merak etmeyin. 😁

İzleyerek hissiyatı pek anlayamıyorsunuz açıkça. Oynadığınızda başka bir havası var.

Nedenini bir türlü bilmiyorum ancak bizim insanımız sürekli yeni çıkan oyunlar için klasik şu kelimeleri kullanıyor; "bu oyun tutmaz", "çok abartılıyor", "X oyun çakması", "CS:GO bırakılmaz beyler, ara verilir", "bu oyun çocuk oyunu".

Şimdi 70'li yıllarda çıkan bir FPS oyununu demo varsayarsak, bütün FPS oyunları 90'lı yıllarda çıkan Wolfenstein 3D'nin çakmasıdır. Çünkü günümüz oyunlarına fikir babalığı yapmıştır açıkça.

Gerçekten bu mantıkla ilerlersek yol kat edemeyiz. Her oyunun kendine özgü hissiyatı ve yenilikleri var.

Grafik konusuna gelecek olursak 10 yıllık bilgisayarlarda bile en az 30 FPS oynatabilmek adına yumuşak bir grafiği var. Biliyorum günümüzde çok realistik yapımlar bekleniyor, insanlara bu konuda hak veriyorum. Ancak her 2-3 yılda bir sistem değiştirecek ekonomiye sahip bir ülke değiliz. Olanı var olmayanı var kısaca.

Overwatch ve Paladins oynadım. Genelde bu iki oyuna benzetiliyor çünkü. Hissiyatları ve mekanikleri aynı değil kesinlikle. Ayrıca bariz farklılıklar var. Oyunun modu başta direkt CS:GO'ya benziyor.

5'e 5, 2 takım, bombayı kuran ve bombayı çözen. Bu kadar basit. Eklenen şey özel yetenekler. Yerine göre farklı hava katıyor. Tamamen karşı olmasam da olmamasını istediğim bazı yetenekler var.

Adamlarda oyunu sunarken biz çağ atlattık demiyorlar. Riot Games, TFT'yi yaparken "ofiste çalışanlarımız boş zamanlarında sürekli Auto Chess oynuyorlardı biz de neden bizim böyle bir oyunumuz olmasın dedik" mantığıyla yaptıklarını birebir açıkladılar. Yaptıkları işin ve gelecek eleştirinin bilincindeler yani.

Gelelim en büyük farklılığa;
  • Gerçekten iyi netcode (duvar arkasına 'geçtikten sonra' ölmüyorsunuz)
  • Türkiye sunucusu (İstanbul çevresinde 20 pingi aşmanız için 8K video indiriyor olmanız lazım)
  • Riot Direct ağ altyapısı (tamamen kendilerinin)
Bu farklar aynı kategoride onları bir adım ileri götürüyor. Oyunda tam olarak ne aradığınıza bağlı olarak değişebilir tabii bu. Aynı fikirde olmayabiliriz. Ancak klasik bir FPS oyuncusunun yaşayabileceği üç problem için basit üç çözüm üretmişler.

  1. Kullandıkları netcode'un tutarlılığı sayesinde "duvar arkasına geçtikten sonra öldüm" olayı kalkıyor.
  2. Türkiye sunucusunda oynadığınız için rakibiniz sizi ping avantajından öldürmüyor.
  3. Riot Direct altyapısı sayesinde kendi ISS'nizle uğraşmadan onların belirlediği sunuculara doğrudan erişim sağlıyorsunuz. (Kendi iddiaları bu yönde, tam olarak işleyişini bilmiyorum ancak süreci baya açık yönetiyorlar, paylaştıkları videolardan detaylı bilgilere ulaşmanız mümkün.)
  4. 128 Tickrate sunucular. (Sunucunun 1 saniye içerisinde yapabildiği hesaplama sayısı)
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Adamların mantığı da şu: oyuncunun gözünden bakmak. Oyunda sizinle ilgili olmayan etkenlerden dolayı kaybetmenizi istemiyorlar. Atıyorum sunucu problemi, ping problemi veya netcode problemi sizinle ilgili değil. İşte yoğunlaştıkları konu da bu.

Burada yapacağım eleştiri CS:GO ve Valve üzerine olacak doğrudan. 8 yıldır piyasada olan oyunları için bu kadar fazla talep varken halen bir Türkiye sunucuları konumlandırmamış olmaları. Ayrıca resmi sunucularda halen 64 tickrate'de çalışıyor sunucuları. Sırf bu yüzden zaman zaman FACEIT oynuyorum. 100 sunucu başına 1000'er dolar fazla ödemek fazlamı geliyor acaba bu şirkete bilemiyorum.

Son olarak geçen günlerde oynanan ESL Yarı Finali'nde bir Türk eSpor oyuncusu çevrimiçi bir turnuvada rakibinin ping avantajı yüzünden ölüyor. Bu 2020'de saçmalık demek.

Şu video'ya vakit ayırırsanız dediğimi anlarsınız;

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bunlar tamamen benim fikrimdi, katılan olur veya katılmayan olur.
 
Son düzenleme:
Hocam yalan söylemeyim yazıyı sonuna kadar okumadım ama Woxic'in videosunda üstteki C4 süresine bakarsanız farkı anlarsınız. Zaten rakiple arada 30-40 ping farkı varken o kadar fark olcağını sanmıyorum ben oynarken rakiple 70-80 ping farkı oluyor yinede bu o videodaki kadar geç görmüyorum.
 
@XXA1000GELDİXX Dostum ESL’nin Twitch yayın geçmişinde aynı görüntüleri izleyebilirsin yavaşlatarak. Yani iki görüntüyü yan yana koyan ESL zaten.

Söylediğin üzere hata payı da olabilir ancak bana aynı zamanlı gibi geldi.

Rakipleri localhost gibi oyun oynuyor, adil değil bence. Katılmayabilirsiniz, saygı duyarım.
 
Acayip hile var. Riot'un banlama sistemi iş yapıyor mu bilmem şu ana kadar 8 oyuncu raporladım hileden. Adamlar dönerek vuruyor. Sisin içinde çömelmişken dürbün açıp kafadan vurulmam mı dersin. Oyun başladıpı gibi tüm haritaya Brimstone ultisi mid dersin. Onun dışında oyun yeni ve yeni olduğu göz önünde bulundurulmalı. Grafik ayarları herkesin anlayacağı türden 6 yıllık çok düşük sistemden gerekli ayarlar ile 160 FPS aldım. Ping desen ben ölçemem çünkü internetim iyi ama anlatılan olarak hiç kimse almıyor gayet başarılı hileler banlanırsa sıkıntısı kalmaz gibi.
 
Bakın hile her oyunda olur. Valorantta da hile var ama CS GO ile arasındaki en ama en büyük fark ne? Riot Valve gibi umursamamazlık yapmıyor. Riot oyunlarında eksiklerinin olduklarını biliyor hataların farkında ve oyuncular sayesinde gerek hileler gerek hatalar düzeltiliyor. CS GO gibi sadece skine odaklanmıyorlar. Bir de CS GO gerçekçi Valorant değil diyorlar. Aralarındaki farklardan biri de bu. Bir konuya daha değinmek istiyorum. Diyorlar ki CS GO karakterleri gerçekçi Valoranttakiler fantastik. Bunun böyle olmasının bir sebebi de Valorantın bir hikaye üzerine kurulu olması. Valorant evreninde radyant adı verilen bir maddenin patlaması üzerine bazı insanlarda insanüstü güçler keşfedilmiş. Karakterlerin "fantastikliğinin" nedenlerinden biri bu. Hikaye için YouTube'da araştırabilirsiniz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı