Valorant loser/winner Q sistemi gerçek mi?

Soloneggo

Decapat
Katılım
22 Şubat 2022
Mesajlar
14
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba, bir süredir araştırdığım bu konuyu foruma taşımaya karar verdim, daha önce bu şekilde uzun bir konu açmadığım için hatalarımdan dolayı şimdiden özür dilerim.

Öncelikle bilmeyenler için winners/losers Q nedir ona bakalım. Türkçesi 'kazananlar/kaybedenler sırası' anlamına geliyor. Kısaca sıraya girdikten sonra iki tarafa rastgele dağıtılan takımların aslında sistem tarafından birinin kazanan, diğerinin kaybeden olarak atanmış olması. 'benim takıma kolsuzlar geliyor abi' cümlesinin kaynağı aslında. Bu durumu gözlemlediğim oyunlar sadece LoL ve Valorant.
Bu konu için birçok yabancı forum okudum, kimisi gerçek olduğunu, kimisi gerçek olmadığını ve takımların rastgele dağıtıldığını savunuyor. Bulabildiğim 2 adet elle tutulur yanıtı aşağıya ekliyorum.
Birincisinde bir arkadaşta bu olaya kafayı takıp oynadığı maçların verilerini toplayıp gözden geçirmeye karar vermiş, yazı uzun ama önemli olan kısmının doğrudan çeviriden kopyalanmış halini buraya bırakıyorum.

İlk olarak, rekabetçi oyunlar için "gerçek kazanma oranı yüzdesi" ve "genel kazanma oranı yüzdesi"ni almak için her maçtan takım arkadaşlarımın profillerini derinlemesine inceledim (bazı profiller özeldir, bu yüzden bulabildiğim verileri aldım ve bu her ikisine de uygulandı) ekiplerim ve düşman ekiplerim. Bu durumda yeterli veri olması gerekiyordu, çok fazla delik yoktu.)

Ardından, düşman ekibin bireysel profillerinden kazanma oranlarını aldım. Takımımın hareket kazanma oranlarının ve genel kazanma oranlarının ortalamasını iki ayrı alana ayırdım aynısını düşman ekibi için de yaptım. Daha sonra, onlar için genel bir kazanma oranı vibe elde etmek için her takım için bu iki yüzdenin ortalamasını aldım. Daha sonra, maç için "kazanma oranı deltası" adını verdiğim, rakip takımın kazanma oranı % eksi takımımın kazanma oranı %'sinin mutlak değerini aldım. Bu Delta'yı kullanarak, eşleşmelerimin "adilliğini" Delta'ya göre A'dan F'ye şöyle derecelendirdim:

A = Takımlar arasında %1'den az genel galibiyet oranı Delta'sı.

B = Takımlar arasında genel galibiyet oranı Delta'sı %1, 5'ten az ancak %1'den fazla.

C = Takımlar arasında genel galibiyet oranı Delta'sı %2'den az, ancak %1, 5'ten fazla.

D = Takımlar arasında genel galibiyet oranı Delta'sı %3'ten az, ancak %2'den fazla.

F = Takımlar arasında %3'lük bir genel kazanma oranı deltasından daha yüksek herhangi bir şey.

Galibiyet oranı deltasının hangi takımın lehine olduğuna bağlı olarak, kimin kazanacağına dair bir tahminde bulundum. Ne buldum? Verilere dayanarak kimin kazanacağına dair "tahminlerim", son 10 maçım için zamanın %70'inde doğruydu. Tahminde yanıldığım 10 maçtan 2'si "a" olarak derecelendirdiğim maçlardı (temelde, adil ve gerçekten rekabetçi maçlar!) -- bu tahminlerin yanlış olduğunu görmek beni gerçekten mutlu etti. Kaybedeceğimi tahmin ettiğim ve kötü not verdiğim maçlardan sadece birini (D) kazandık aslında...

VIA Reddit- u/_orb1t_

Alıntılanan yazının tamamına ve veri tablosuna buradan ulaşabilirsiniz.

İkinci olarak birinin yanıtına eklediği patent linkini bırakıyorum, eşleştirme sisteminin nasıl ve neye göre çalıştığını detaylarıyla anlatan uzun bir yazı, merakınız varsa incelemenizi öneririm, ayrıca sistemin patent sahibinin Riot Games olduğu bilgisi de geçiyor bu linkte. Kaynağın doğruluğunu şahsen bilmiyorum, değerlendirmesi size kalmış.

Ayrıca bunları okuduktan sonra ben de kendi girdiğim maçlarda nicki açık olan kullanıcıların profillerini tracker gg sitesini kullanarak maç başlamadan önce inceledim. Yaptığım kazandık veya kaybettik tahminlerim 6 maçın 5'inde doğru çıktı.

Bu konuda Türkçe kaynak bulamadığım için buraya açmak istedim. Fikirlerinizi merak ediyorum.
Oluşturduğum konudaki hiçbir cümle veya durum suçlama ve kesinlik içermez, tümüyle teoriktir.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhaba, bir süredir araştırdığım bu konuyu foruma taşımaya karar verdim, daha önce bu şekilde uzun bir konu açmadığım için hatalarımdan dolayı şimdiden özür dilerim.

Öncelikle bilmeyenler için winners/losers Q nedir ona bakalım. Türkçesi 'kazananlar/kaybedenler sırası' anlamına geliyor. Kısaca sıraya girdikten sonra iki tarafa rastgele dağıtılan takımların aslında sistem tarafından birinin kazanan, diğerinin kaybeden olarak atanmış olması. 'benim takıma kolsuzlar geliyor abi' cümlesinin kaynağı aslında. Bu durumu gözlemlediğim oyunlar sadece LoL ve Valorant.
Bu konu için birçok yabancı forum okudum, kimisi gerçek olduğunu, kimisi gerçek olmadığını ve takımların rastgele dağıtıldığını savunuyor. Bulabildiğim 2 adet elle tutulur yanıtı aşağıya ekliyorum.
Birincisinde bir arkadaşta bu olaya kafayı takıp oynadığı maçların verilerini toplayıp gözden geçirmeye karar vermiş, yazı uzun ama önemli olan kısmının doğrudan çeviriden kopyalanmış halini buraya bırakıyorum.



VIA Reddit- u/_orb1t_

Alıntılanan yazının tamamına ve veri tablosuna buradan ulaşabilirsiniz.

İkinci olarak birinin yanıtına eklediği patent linkini bırakıyorum, eşleştirme sisteminin nasıl ve neye göre çalıştığını detaylarıyla anlatan uzun bir yazı, merakınız varsa incelemenizi öneririm, ayrıca sistemin patent sahibinin Riot Games olduğu bilgisi de geçiyor bu linkte. Kaynağın doğruluğunu şahsen bilmiyorum, değerlendirmesi size kalmış.

Ayrıca bunları okuduktan sonra ben de kendi girdiğim maçlarda nicki açık olan kullanıcıların profillerini tracker gg sitesini kullanarak maç başlamadan önce inceledim. Yaptığım kazandık veya kaybettik tahminlerim 6 maçın 5'inde doğru çıktı.

Bu konuda Türkçe kaynak bulamadığım için buraya açmak istedim. Fikirlerinizi merak ediyorum.
Oluşturduğum konudaki hiçbir cümle veya durum suçlama ve kesinlik içermez, tümüyle teoriktir.
Evet, gerçekten var olan bir durum ayrıca zaten olması gereken de bir durum. Reddit'teki arkadaş gayet güzel açıklamış teoriyi.
 
Bu durumu uzun süredir biliyordum. Özellikle LoL'de direkt oyun size bunu kanıtlar nitelikte veriler sunuyor zaten. Mesela 100 el Sett oynadıysam ortalama %45 ile %55 arası Winrate'e sahip olabiliyorum. Hiç %70 falan olduğumu görmedim. Yani oyuncular kesinlikle rastgele dağıtılmıyor. Bu Winner/Loser Q olayı sizin oyunu daha çok oynamanıza sebep oluyor. Bizzat test ettim ve 3 el üst üste kazansam rank atlayacağım diye başlayıp 8 el atıyorum. Hedefime ulaşma olasılığım da %50 falan. :D
 
Bu durumu uzun süredir biliyordum. Özellikle LoL'de direkt oyun size bunu kanıtlar nitelikte veriler sunuyor zaten. Mesela 100 el Sett oynadıysam ortalama %45 ile %55 arası Winrate'e sahip olabiliyorum. Hiç %70 falan olduğumu görmedim. Yani oyuncular kesinlikle rastgele dağıtılmıyor. Bu Winner/Loser Q olayı sizin oyunu daha çok oynamanıza sebep oluyor. Bizzat test ettim ve 3 el üst üste kazansam rank atlayacağım diye başlayıp 8 el atıyorum. Hedefime ulaşma olasılığım da %50 falan. :D
Evet zaten genel kanı bu yönde, oyunun sizin daha çok oynamanızı istemesi.
Bir çok FPS ve MOBA oyununda bu sistem bulunuyor bulunması da iyi bir şey bence.
Sorun şu ki Riot rank sistemi yetkilileri bunu kabul etmiyor.
Evet, gerçekten var olan bir durum ayrıca zaten olması gereken de bir durum. Reddit'teki arkadaş gayet güzel açıklamış teoriyi.
Riot böyle bir şeyin olmadığını savunuyor garip olan nokta bu.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı