VSYNC Nedir?

hazar99

Hectopat
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
906
Makaleler
4
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Arkadaşlar oyunlarda bu vsync denilen şey hep karşıma çıkıyor. Bu vsync nedir? Açmamız mı daha uygundur yoksa kapatmamız mı?
 
Hemen cevap isteyenler için uzun adı Vertical Synchronization olan V-Sync'in (nVidia sürücülerinde Dikey Eşitleme adıyla geçiyor Türkçesi) oyun performansını düşürdüğünü söyleyebiliriz, ama siz yine de okumaya devam edin, işin aslı o kadar da basit değil.

Önce kırılma da diyebileceğimiz "tearing"in ne olduğunu bilmeliyiz. Eğer ekran kartı monitöre belirli bir zamanda monitörün gösterebileceğinden daha fazla kare (bildiğiniz gibi görüntüler kare kare hesaplanıp sırayla monitöre gönderiliyor) gönderirse ekranda kırılmalar olur ve bu kırılmalar da hassas bir gözü çoğu zaman rahatsız eder. Görüntüdeki bu kırılmalara "tearing" denir.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.


İşte bu kırılmaları engellemek için V-Sync kullanılır ve oyunlarda saniyede gösterilecek kare sayısının monitörün tazeleme hızını geçmemesi sağlanır. Günümüzde 60 Hz`in altındaki tazeleme hızları kullanılmadığından en kötü durumda bile oyun performansı 60 FPS ile sınırlanır ki bu da oyunlar için çoğunlukla ideal hızdır. Ama özellikle multiplayer oyunlarda hız her şeyden önemlidir. Oyun ne kadar hızlı çalışırsa fare hareketleri de o kadar hassas olur ve bu yüzden saniyede gösterilecek fazladan 1-2 karenin bile hesabını yapan kimi oyuncular bunu devre dışı bırakırlar.

Not: Alıntıdır.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hemen cevap isteyenler için uzun adı Vertical Synchronization olan V-Sync'in (nVidia sürücülerinde Dikey Eşitleme adıyla geçiyor Türkçesi) oyun performansını düşürdüğünü söyleyebiliriz, ama siz yine de okumaya devam edin, işin aslı o kadar da basit değil.

Önce kırılma da diyebileceğimiz "tearing"in ne olduğunu bilmeliyiz. Eğer ekran kartı monitöre belirli bir zamanda monitörün gösterebileceğinden daha fazla kare (bildiğiniz gibi görüntüler kare kare hesaplanıp sırayla monitöre gönderiliyor) gönderirse ekranda kırılmalar olur ve bu kırılmalar da hassas bir gözü çoğu zaman rahatsız eder. Görüntüdeki bu kırılmalara "tearing" denir.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.


İşte bu kırılmaları engellemek için V-Sync kullanılır ve oyunlarda saniyede gösterilecek kare sayısının monitörün tazeleme hızını geçmemesi sağlanır. Günümüzde 60 Hz`in altındaki tazeleme hızları kullanılmadığından en kötü durumda bile oyun performansı 60 FPS ile sınırlanır ki bu da oyunlar için çoğunlukla ideal hızdır. Ama özellikle multiplayer oyunlarda hız her şeyden önemlidir. Oyun ne kadar hızlı çalışırsa fare hareketleri de o kadar hassas olur ve bu yüzden saniyede gösterilecek fazladan 1-2 karenin bile hesabını yapan kimi oyuncular bunu devre dışı bırakırlar.

Not: Alıntıdır.
Peki sana 60 hz bir monitorde 80 fps aliyorsan goruntu 60 hz mi oluyor yoksa 80 hz mi?
 
Uyarı! Bu konu 10 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı