War Thunder sürekli tek yiyorum

Sovyet ağacında Tier 1 çok sorunludur, eğer ağacı tamamlayacaksanız çekilir, fakat gerçekten çok kötüdür. Tier 3-4'e kadar Almanlar çok iyidir, hatta Tier 2'de bazen uptier maçlara atabiliyor, karşınıza Tiger H1 veya Tiger E. gelirse kaçın. Uptier gelmesi durumunda Alman Tiger'larını delmek imkansıza yakın. Zayıf noktası var elbet, taret ve kule zırhı zayıftır, ayrıca yanal açıdan delmek kolaydır. Çamurlukların üstüne atış yapıp delebilirseniz mühimmat yuvalarını vurmuş olursunuz, içeride patlama yaratır tankı imha eder.

Pz. III ve Pz. IV tanklarının zayıf noktaları modelden modele değişiyor. Genelleme yapamayız fakat Pz. IV F2 gördüğünüzde önce davranın çünkü topu o seviyenin en iyilerinden. Önden gördüyseniz tarete sıkın, silahçısını kaybeder, en kötü top kundağı hasar alır atış yapamaz. O sırada da gövdeye isabet denersiniz.

Pz. III delinmesi daha kolay, gövdeye genelde tek hamlede erişebiliyorsunuz. Yanlız Pz. III ve Pz. IV'lere HEAT mermi atmayın, zırhları boşluklu olduğu için fünyesi ön zırhta aktif olur, tanka değmeden patlar. O tanklara en iyi APHE veya APCBC kullanın. Sovyet ağacı oynamadığım için mühimmatlarını söyleyemeyeceğim ancak tip olarak bunları kullanın.

O seviyede Amerikan Jumbo'ları ile karşılaşacaksınız, ön gövdeden de taretten de delinmeleri zor, gördüğünüzde açı verin, tareti sabit tutmayın. Eğer etrafında müttefiki yoksa topuna vurun, silahsız kaldığında arkasından geçip delin zırhını. Bunu eğer zırhınıza güveniyorsanız önceliği palete ateş ederek de yapabilirsiniz.

Fransız ağacı da o seviyeye kadar çok iyi değil, ilk Tier'de B1 ter ve B1 bis biraz zorlar, hatta ter veya bis unuttum hangisi olduğunu -premium olan- delinmez de delemez de. Yani gördüğünüzde sırtınızı dönmeyin yeter o arkadaşa, topu berbat delemiyor, zırhı da çok iyi, delinmiyor. Bırakın sıksın zaten delemeyecek.

Üst tierler için her tankın belirli avantajı dezavantajı var, sovyet oynarsanız ekmeğini yersiniz güzel ağaçtır, Alman ve ABD kasmış biri olarak sovyetleri de denemek isterdim yoğun olmasam. Son tierde 2A6'lar zorlar sizi, oyunun en yüksek delişine sahip. Bunun haricinde de Leclerc gördüğünüzde taret ve gövdeden delebilirsiniz, Challenger gördüğünüzde biraz temkinli olmak gerek.

Sorunuz varsa konu altından yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olurum. 2014'den beri oynuyorum oyunu, işi tüm detaylarıyla söylerim.


Gerçekten tanklara can barı ekleyen bir oyun ile, ayrı mühimmat tiplerine ayrı fiziksel özellikler eklemiş, vurduğunuz yere göre tanka hasar veren, tamamen gerçekçilik odaklı bir oyunu karşılaştırıyor musunuz? WoT tamamen Arcade, WT'nin basitleştirilmiş modu bile WoT'un yanında simülasyon kalır. WoT'da sıktığınızda tankın canının bitmesini bekliyorsunuz, WT'de sıktığınız yer tankı tek hamlede vurabiliyor. Gerçekçilik budur, her tank delinmez değildir. Zayıf noktadan vurduğunuzda tek de yer. Mühimmat yuvası isabet alırsa ne yapacak tank can barını mı bekleyecek patlamak için?
Kim gerçekçi olsun diye tek yediğim simülasyon tank oyunu oynamak istediğimi söyledi? Konu sahibi de tek yemekten şikayetçi olduğu için WOT oyununu önerdim. Beni daha çok sarıyor. Arcade olup, olmamasının bir önemi yok. Aldığım zevke bakarım. İkisi de tank oyunu olduğu için her türlü karşılaştırma yapılır. Yapılmaz diye bir kural mı var? Tek yemek istemiyorsan WOT oyna, istiyorsan WT oyna. WT daha gerçekçidir, WOT daha arcade kaçar. Buyurun karşılaştırma.

Peki yeterli olmadıysa örneklerden yola çıkalım. PES ve FIFA neden karşılaştırılıyor? PES bariz bir şekilde arcade futbol oyunuyken, FIFA simülasyon futboludur. Bu ikisi karşılaştırılabilirken, neden iki tane tank oyunu karşılaştırılamasın? Veya BF ile COD örneği. COD arcade iken BF daha simülasyon tarzıdır. Alın size aynı tür oyunların arcade ve simülasyon olanlarının karşılaştırılması. Bu karşılaştırmalar sürekli yapılır.

Neden bu kadar gaza geldiğinizi anlamadım. WT hakkında bilgili olduğunuz bariz şekilde belli. Önerilerinizi yapın, arkanıza yaslanın. Başkalarının verdiği tavsiye neden sorun oluyor ki ? :) Bırakın konu sahibi neyi oynayacağına kendi karar versin. Arcade diye küçümsediğiniz "Can Barı" olan oyunun milyonlarca oyuncusu var. Oyun yani bu da sonuçta. Girdiğimiz gibi de havaya uçurmasınlar. Uçmak isteyen WT oynayabilir. İstemeyen de WOT tercih eder. Bu zevkler ve renklerdir. Tercih meselesi. Saygı duymanız gerek.

NOT: Bahsettiğiniz özellikler WOT'ta da var :) Vurduğunuz yere göre hasar değiliklik gösteriyor ve ayrı mühimmat çeşitleri de mevcut. Vurduğunuz yere göre tek atma da var. WT kadar detaya kaçılmasa da.
 
Kim gerçekçi olsun diye tek yediğim simülasyon tank oyunu oynamak istediğimi söyledi? Konu sahibi de tek yemekten şikayetçi olduğu için WOT oyununu önerdim. Beni daha çok sarıyor. Arcade olup, olmamasının bir önemi yok. Aldığım zevke bakarım. İkisi de tank oyunu olduğu için her türlü karşılaştırma yapılır. Yapılmaz diye bir kural mı var? Tek yemek istemiyorsan WOT oyna, istiyorsan WT oyna. WT daha gerçekçidir, WOT daha arcade kaçar. Buyurun karşılaştırma.

Peki yeterli olmadıysa örneklerden yola çıkalım. PES ve FIFA neden karşılaştırılıyor? PES bariz bir şekilde arcade futbol oyunuyken, FIFA simülasyon futboludur. Bu ikisi karşılaştırılabilirken, neden iki tane tank oyunu karşılaştırılamasın? Veya BF ile COD örneği. COD arcade iken BF daha simülasyon tarzıdır. Alın size aynı tür oyunların arcade ve simülasyon olanlarının karşılaştırılması. Bu karşılaştırmalar sürekli yapılır.

Neden bu kadar gaza geldiğinizi anlamadım. WT hakkında bilgili olduğunuz bariz şekilde belli. Önerilerinizi yapın, arkanıza yaslanın. Başkalarının verdiği tavsiye neden sorun oluyor ki ? :) Bırakın konu sahibi neyi oynayacağına kendi karar versin. Arcade diye küçümsediğiniz "Can Barı" olan oyunun milyonlarca oyuncusu var. Oyun yani bu da sonuçta. Girdiğimiz gibi de havaya uçurmasınlar. Uçmak isteyen WT oynayabilir. İstemeyen de WOT tercih eder. Bu zevkler ve renklerdir. Tercih meselesi. Saygı duymanız gerek.

NOT: Bahsettiğiniz özellikler WOT'ta da var :) Vurduğunuz yere göre hasar değiliklik gösteriyor ve ayrı mühimmat çeşitleri de mevcut. WT kadar detaya kaçılmasa da.
Hayır hayır gaza gelmedim. Sadece "tek yemek istiyorsanız WT oynayın" yorumunuz yanlış. Bunu belirtiyorum. WT'de uygun koşulları sağlayıp oyunu kavradıktan sonra inanın tek yemek için çaba sarfetseniz bile zorlaşıyor o iş. İster istemez reflekse dönüyor artık açı vermek, uygun pozisyona geçmek. Ben en çok Leo 2A6 ve Merkava Mk3D oynarım mesela, Leo zırhı tareti iyidir gövde çöptür ama ister istemez alışkanlıktan ötürü her maçta açı veriyorum. Tek yemek bile imkansıza yaklaşıyor.

Yani doğrudan kestirip atmış oluyorsunuz siz. Ona karşı çıkıyorum ben. Tek yemek istemiyorsa mutlaka oyunu öğrenmeli.

Bu arada vurulan yere göre hasar değişiminden bahsetmiyordum. WT'de, nasıl desem, simüle edilen bir ortam var. WoT oynadığım ve gördüğüm kadarıyla mermiyi isabet ettirdiğinizde hasarı yazıyor, zayıf noktaya gelirse fazla yazıyor vs. WT'de ise penetrasyon üzerine kurulu olay. Hasar değil delişe bakılıyor. Misal APCBC mermiler zırhı delip fünyeyi aktif ettikten sonra içeride patlıyor, bu mermiler genelde tek atar tanklara çünkü içeride patlayıp şarapnel saçar ve mürettebatı öldürür. Ama bir APFSDS sabot mermi fünye tetiği ile patlamadığı için asıl amacı zırhı delip aracı görev dışı bırakmaktır vs. vs. Dediğiniz gibi detaylılık farkı var, ama bu fark dağlar kadar.

E tabii ki, tek yeme olayı ayrı bir durum. WT'da daha çok tek yenebilir ama başlı başına herkesin tek yediği, önce görenin kazandığı bir oyun değil :) .
 
Hayır hayır gaza gelmedim. Sadece "tek yemek istiyorsanız WT oynayın" yorumunuz yanlış. Bunu belirtiyorum. WT'de uygun koşulları sağlayıp oyunu kavradıktan sonra inanın tek yemek için çaba sarfetseniz bile zorlaşıyor o iş. İster istemez reflekse dönüyor artık açı vermek, uygun pozisyona geçmek. Ben en çok Leo 2A6 ve Merkava Mk3D oynarım mesela, Leo zırhı tareti iyidir gövde çöptür ama ister istemez alışkanlıktan ötürü her maçta açı veriyorum. Tek yemek bile imkansıza yaklaşıyor.

Yani doğrudan kestirip atmış oluyorsunuz siz. Ona karşı çıkıyorum ben. Tek yemek istemiyorsa mutlaka oyunu öğrenmeli.

Bu arada vurulan yere göre hasar değişiminden bahsetmiyordum. WT'de, nasıl desem, simüle edilen bir ortam var. WoT oynadığım ve gördüğüm kadarıyla mermiyi isabet ettirdiğinizde hasarı yazıyor, zayıf noktaya gelirse fazla yazıyor vs. WT'de ise penetrasyon üzerine kurulu olay. Hasar değil delişe bakılıyor. Misal APCBC mermiler zırhı delip fünyeyi aktif ettikten sonra içeride patlıyor, bu mermiler genelde tek atar tanklara çünkü içeride patlayıp şarapnel saçar ve mürettebatı öldürür. Ama bir APFSDS sabot mermi fünye tetiği ile patlamadığı için asıl amacı zırhı delip aracı görev dışı bırakmaktır vs. vs. Dediğiniz gibi detaylılık farkı var, ama bu fark dağlar kadar.

E tabii ki, tek yeme olayı ayrı bir durum. WT'da daha çok tek yenebilir ama başlı başına herkesin tek yediği, önce görenin kazandığı bir oyun değil :) .
Ben WT'yi sadece uçak oyunu olarak oynuyorum. Spitfire alıp Şafak Operasyonuna çıkacaksın. Onun tadı ayrıdır :) Tank olarak ise oyun motorundan mıdır, nedir beni çekemiyor. Adamlar sniper niyetine tank kullanıyor. Her attıkları kağıt gibi kokpit içine girdiği için zevk alamıyorum. WOT'a ayırdığım zamanı ayırsam belki PRO olurdum. Ama dediğim gibi oyun motorundan dolayı tank sürmesinden pek zevk alamıyorum, bir garip geliyor. Bir de WOT'ta seviyeye göre tek atması zor olduğu için oynanış süresi daha uzun oluyor. Ondan daha çok sarıyor. Kör topal paletim patlamış, vatanıma hizmet için savaşıyorum :D

Yani benim gibi biraz daha oynanış uzun olsun, tank içindeki askerlerimiz hemen şehit düşmesin, ailelerine hesap veremeyiz, çok detaya da gerek yok diyenler varsa WOT oynayabilir. Oyun motoru bakımından daha akıcı bir oynanışa sahip. Bazı oyunların aşırı gerçekçiliği beni bayabiliyor ve sinirlendiriyor :) O yüzden WT tercih etmiyorum. Mekaniklerini öğrenmekte zaman isteyecek ve o zamanı bulamıyorum maalesef. Belki bir gün tekrar denerim.
 
Ben WT'yi sadece uçak oyunu olarak oynuyorum. Spitfire alıp Şafak Operasyonuna çıkacaksın. Onun tadı ayrıdır :) Tank olarak ise oyun motorundan mıdır, nedir beni çekemiyor. Adamlar sniper niyetine tank kullanıyor. Her attıkları kağıt gibi kokpit içine girdiği için zevk alamıyorum. WOT'a ayırdığım zamanı ayırsam belki PRO olurdum. Ama dediğim gibi oyun motorundan dolayı tank sürmesinden pek zevk alamıyorum, bir garip geliyor. Bir de WOT'ta seviyeye göre tek atması zor olduğu için oynanış süresi daha uzun oluyor. Ondan daha çok sarıyor. Kör topal paletim patlamış, vatanıma hizmet için savaşıyorum :D

Yani benim gibi biraz daha oynanış uzun olsun, tank içindeki askerlerimiz hemen şehit düşmesin, ailelerine hesap veremeyiz, çok detaya da gerek yok diyenler varsa WOT oynayabilir. Oyun motoru bakımından daha akıcı bir oynanışa sahip. Bazı oyunların aşırı gerçekçiliği beni bayabiliyor ve sinirlendiriyor :) O yüzden WT tercih etmiyorum. Mekaniklerini öğrenmekte zaman isteyecek ve o zamanı bulamıyorum maalesef. Belki bir gün tekrar denerim.
Ben de aksine genelde tank oynarım, uçağı beceremem çok. Hatta uçakta bayağı kötüyüm, bir bombardıman yaparım o da tank muharebelerinde hava desteği olarak. Bir de Me 262 /50mm ile havadan tankların üstüne inmeyi seviyorum. Uçan tanka dönüyor araç, önüne geleni deliyor.

Ayrıca evet, sıfırdan başlayan kafasına koymadıysa oyun mekanikleri simülasyon gibi geliyor. Ben bile zaman zaman üst üste kaybedince kapatıyorum. Ha bu arada oyun cidden sizi çekemiyor olabilir. Oyunda booster açıldıysa win rate oranı çok düşük kişilerle eşleştirip o maçları kaybetmenizi sağlıyor, hem filo olarak her denememizde böyle hem de WT Türkiye topluluğunda bile kanıtladık resmen. Oyunun öyle "Sen çok kazandın bi' 10 el yenilme zamanı şimdi" diyerek base'de bekleyen adamların yanına atma olayı çok sık.
 
Ben de aksine genelde tank oynarım, uçağı beceremem çok. Hatta uçakta bayağı kötüyüm, bir bombardıman yaparım o da tank muharebelerinde hava desteği olarak. Bir de Me 262 /50mm ile havadan tankların üstüne inmeyi seviyorum. Uçan tanka dönüyor araç, önüne geleni deliyor.

Ayrıca evet, sıfırdan başlayan kafasına koymadıysa oyun mekanikleri simülasyon gibi geliyor. Ben bile zaman zaman üst üste kaybedince kapatıyorum. Ha bu arada oyun cidden sizi çekemiyor olabilir. Oyunda booster açıldıysa win rate oranı çok düşük kişilerle eşleştirip o maçları kaybetmenizi sağlıyor, hem filo olarak her denememizde böyle hem de WT Türkiye topluluğunda bile kanıtladık resmen. Oyunun öyle "Sen çok kazandın bi' 10 el yenilme zamanı şimdi" diyerek base'de bekleyen adamların yanına atma olayı çok sık.
Aslında uçak daha basit ve daha zevkli. Tankta duruş çok önemli ve tankları iyi tanımak gerek. Uçaklarda öyle bir durum yok. Tek yapılması gereken uçakları arkalamak ve arkada biri varsa bazı manevralarla atlatmak. Sadece biraz baş döndürebilir o kadar :) Ateş pilota denk gelmediği sürece tek yeme olasılığı da pek yok. Onu denk getirmekte bayağı zor. Simülasyon modu vardı diye hatırlıyorum uçaklar için o bayağı zor. Sadece kokpitten sürülüyor ve döndürmesi gemi gibi. Pek tercih etmediğim bir moddu. Öneririm. Bayağıdır oynamıyorum, 4-5 yıl olmuştur. Daha da gelişmiştir büyük ihtimal.

Matchmaking sistemi her zaman kötü oldu bu tür oyunlarda. WOT'u düzeltmeyi başardılar. Eşit şartlarda savaşılıyor ama önceden o da çok kazandın diyebiliyordu. Bir de tank seviyeleri tutarsızdı. 10 seviye tanka, 6 seviye tanklar gelebiliyordu. Adamlar ateş etmeden üstünden geçerek yok ediyordu :)

Multiplayer oyunlarda dengenin sağlanması şart. Oyuncuyu cezalandıran sistemlerden kaçınmaları lazım. Çok yeniyor diye, öteki oyunlarda yenilmesinin bir mantığını göremiyorum. Sonuçta iyi oynayan kazanır. Oyun buna karar vermemeli ve takımı ona göre kurdurtmamalı. Herkes dengi dengine eşleştirilmeli. Ama maalesef bunu çoğu oyun doğru düzgün yapamıyor.
 
Oyunu öğrenmek için YouTube üzerinden video izlemeniz daha da uygun olur.

Ben World of Tanks Blitz oynuyorum, maç sayım elli bine ulaştı sayılır.

Ama her halükarda oyunu, rakibi ve kullandığın tankı ne kadar tecrübe ettiğin, oyundan keyif almanı belirleyen faktör olacak.
 
Aslında uçak daha basit ve daha zevkli. Tankta duruş çok önemli ve tankları iyi tanımak gerek. Uçaklarda öyle bir durum yok. Tek yapılması gereken uçakları arkalamak ve arkada biri varsa bazı manevralarla atlatmak. Sadece biraz baş döndürebilir o kadar :) Ateş pilota denk gelmediği sürece tek yeme olasılığı da pek yok. Onu denk getirmekte bayağı zor. Simülasyon modu vardı diye hatırlıyorum uçaklar için o bayağı zor. Sadece kokpitten sürülüyor ve döndürmesi gemi gibi. Pek tercih etmediğim bir moddu. Öneririm. Bayağıdır oynamıyorum, 4-5 yıl olmuştur. Daha da gelişmiştir büyük ihtimal.

Matchmaking sistemi her zaman kötü oldu bu tür oyunlarda. WOT'u düzeltmeyi başardılar. Eşit şartlarda savaşılıyor ama önceden o da çok kazandın diyebiliyordu. Bir de tank seviyeleri tutarsızdı. 10 seviye tanka, 6 seviye tanklar gelebiliyordu. Adamlar ateş etmeden üstünden geçerek yok ediyordu :)

Multiplayer oyunlarda dengenin sağlanması şart. Oyuncuyu cezalandıran sistemlerden kaçınmaları lazım. Çok yeniyor diye, öteki oyunlarda yenilmesinin bir mantığını göremiyorum. Sonuçta iyi oynayan kazanır. Oyun buna karar vermemeli ve takımı ona göre kurdurtmamalı. Herkes dengi dengine eşleştirilmeli. Ama maalesef bunu çoğu oyun doğru düzgün yapamıyor.
Katılıyorum, hatta bunun hakkında defalarca filo olarak ticketlar attık Gaijin'e ama nafile. Yine de eğlendiriyor. E tabii 7 senedir oynadığımız bir oyun olunca da tüm emekleri öyle silip çöpe atmaya kalkamıyoruz.

Uçak daha basit evet ama uçağa geçtiğimde ya -G yiyorum ya da kanatları kaybediyorum. Uçakta cidden kötüyüm. Sürekli detayını araştırıyorum uçak müsabakalarının ama belki de hep detaya baktığım için kaybediyorum.

Yine de her şeye rağmen zevk alıyor insan. Eğer Gaijin Logic dediğimiz olay devreye girip de seri şekilde kaybetmeye başlarsam artık StuH 42G alıp, alt tierde ortalığı birbirine katıyorum, en azından o maçlar bitene kadar . 😅
 

Yeni konular

Geri
Yukarı