Teknik anlamda çok karışık bir süreç değil aslında. Basitçe hesap satıp bunu kontrol ettirmek istiyorsunuz. Teknik zorluk şu olabilir, oyun tek kişilik oyun olarak tasarlanıp yapıldıysa oyun içi yaptığınız lisans kontrolünü aşmak her türlü çok kolay olacaktır. Bu işin doğası bu, büyük firmaların yaptığı tek kişilik oyunlar bile kırılıyor. İçeriği sunucuya taşımak oyun mantığını sunucuya taşımak da elbette mümkün bu çok daha güvenli olur ama hiç de kolay bir iş değil.
Sunucu masrafı, SSL masrafı Kreato'nun dediği gibi kafaya takılacak şeyler değil. Orta segment diyebileceğimiz DigitalOcean, Linode, Vultr gibi firmalarda aylık 5$'a oldukça stabil sunucular bulabilirsiniz. SSL'de artık Letencyrpt ile bedavaya geliyor. Diğer servisleri kullanmak tamamen prestij meselesi letsencrypt'e nazaran ek güvenlik vs. sağlamıyorlar. Sunucu'yu Amazon Web Services, Google Cloud, Microsoft Azure gibi yerlerden de alabilirsiniz masraf biraz artar fakat onlarda ek trafik ücretlendirmesi de var ve oldukça pahalı. Orta segment firmalarda daha ucuz.
Ödeme ve vergilendirme kısmı ise karışık. İdeal olan adi şirket, şahıs şirketi de olsa bir şirket kurup fatura kesmeniz, KDV ve gelir vergisi vermeniz. Bunun dışında otomatik %15 kesinti yapılan içerik üreticisi hesabı diye yeni bir şey var. Şirket vs. kurmadan bankadan hesap açıp oraya gelen her ödemeden otomatik %15 kesilerek vergilendirme yapılan bir model. Büyük kolaylık ama doğrudan oyun satışlarını, yazılım satışlarını kapsar mı bilmiyorum. Düşük bir ihtimal gibi araştırmak lazım.
Itch.io'da bildiğim kadarıyla DRM koruması yok. Yani doğrudan kendi yaptığınız dağıtıma göre bir avantaj sağlamıyor. Steam üzerinden niye düşünmüyor musunuz kesinti olur diye mi?