Anasayfa Video Los Angeles – Las Vegas Yolculuğu | vLog

Los Angeles – Las Vegas Yolculuğu | vLog

Her yıl Las Vegas’ta gerçekleşen CES fuarına bu yıl Los Angeles’tan araç kiralayarak gittik. İşte ayrıntılı Los Angeles – Las Vegas rotası.

Teknoloji dünyası için CES şüphesiz en büyük fuarlardan biri. Bizim de en çok önem verdiğimiz ve en çok içerik ürettiğimiz fuar CES. Bu yıl fuarda tam 52 video çekmişiz. Peki Las Vegas’a nasıl gittik? Normal şartlarda İstanbul’dan doğrudan uçuş olmayan bu şehre ancak aktarmalı gidebilirsiniz. Bu yıl biz de bir farklılık yapalım dedik ve Los Angeles’tan araç kiralayıp yolun keyfini çıkarta çıkarta gittik.

Bir Klasik: Mustang Kiralamak

Her Türk gibi biz de ABD’de Ford Mustang kiraladık. Ülkemizde fiyatı 1 milyon TL’ye dayanan bu aracı ABD’de üç günlüğüne sigorta dahil 1000 TL’ye kiralamanın keyfi bambaşka. Rentalcars.com’dan kiraladığımız aracı teslim almak için ek bir belge gerekmiyor. Mevcut latin alfabeli ehliyetiniz ile aracı teslim alabiliyorsunuz. Yine iki kişiyi daha araca ek sürücü olarak kaydettirmek mümkün.

Söz konusu arabalar olduğunda ABD’de engin imkanlar mevcut. Bizi ilk şaşırtan, araç kiralama noktasında istediğimiz aracı seçme imkanının sunulması oldu. Mustang, Dodge veya Chevrolet gibi farklı araçlar anahtarları üstünde duruyor. Siz gidip istediğinizi seçiyorsunuz ve otoparktan çıkarken seçtiğiniz aracı kaydettiriyorsunuz. Aracı seçerken de kimse başınızda beklemiyor.

Freehand Los Angeles

Ertesi gün yola çıkacağımızdan dolayı dinlenmemiz gerekiyordu. Bunun için de Los Angeles’ın merkezindeki Freehand Los Angeles isimli oteli seçtik. Muhteşem bir  manzaraya  sahip olan bu otelde bir gece konakladıktan sonra ertesi gün yola çıkmaya hazırdık!

Venice ve Santa Monica Sahilleri

Sabah ilk işimizi kahvaltı için Venice Beach’e gitmek oldu. Buradaki Eggslut isimli yerin yaptığı yumurtalı burgerler harikulade. Kahvaltıyı yaptıktan sonra da GTA V’te sık sık gördüğümüz Santa Monica Sahili’ne doğru yola çıktık. Burada bir yıllık fotoğraf stokladıktan sonra artık yola çıkmaya hazırdık!

Yolumuz Uzun!

Hava saat 17:00’de kararıyormuş. Bunu öğrendiğimiz biraz kötü oldu zira bir saat 13:00’e kadar vakit harcamıştık. Bu bağlamda yola çıktıktan kısa bir süre sonra hava kararmaya başladı ve bazı noktalara uğrayamadık bile. Aşağıda orijinal rotada uğramak istediğimiz yerleri göreceksiniz. Bunlardan uğrayamadıklarımızın üstü çizili. Aslında bazılarına uğrama gereği duymadık açıkçası. Oro Grande Bridge bunlardan birisi mesela…

• Mormon Rocks: Mormon kayalıkları ilk durağımızdı. Beğendiğimizi söyleyebilirim. Doğal oluşum bu devasa kayalarda fotoğraf çekilmeden ayrılmayın.
  • Old Route 66: Los Angeles’tan Las Vegas’a gitmek içni farklı rotalar mevcut fakat göremey değer yerler için eski Route 66’ya sapmanızda fayda var. Bütün eğlence bu yolda!
    • Oro Grande Bridge
    • Historical Mohawk Mini Mart Route 66
      • Old Gas Station: Burada eski pompalar olması gerekiyordu lakin biz gittiğimizde eser yoktu. Pas geçilebilir.
    • Elmer’s Bottle Tree Ranch
      • Yapımı 17 yıl sürmüş… Ayrılmadan önce bahşiş bırakmayı unutmamak gerekiyor demişlerdi fakat mekanda Elmer amcayı bulamadık. Mekan biraz korku filmlerinden çıkma gibiydi.
    • Route 66 Museum
      • Sadece Cuma, Cumartesi ve Pazar 10:00 ila 16:00 arası açık. Biz gittiğimizde kapalıydı.
    • Train Museum: Hem açık hem de kapalı bir müze. Vardığımızda hava karanlık idi fakat devasa trenlerle fotoğraf çekilmek isterseniz uğrayabilirsiniz.
    • En eski Del Taco restoranı: Çok bir esprisi yok. Eğer acıktıysanız ve dünyanın en eski Del Taco restoranında yemek yedim demek istiyorsanız uğrayabilirsiniz.
    • Desert Discovery Center
      • Dünyanın ikinci en büyük meteoru mevcut burada. Lakin kapalı olduğundan görme şansımız olmadı.
    • Barstow Station
      • Burada bir trenin içinde McDonalds şubesi mevcut. Etkileyici mi? Pek değil…
    • Peggy Sue’s 50’s Diner: Buranın açık olduğu konusunda şüphelerim var. Kapanmış olması muhtemel.
    • Calico Ghost Town: Sanırım en çok gidilmesi gereken ama bizim havanın kararması dolayısı ile uğrayamadığımız yerlerden biri.
    • Zzyzx: Eski bir rehabilitasyon tesisi gibi düşünün. Fakat şimdilerde terk edilmiş. Karanlıktan dolayı burayı da pas geçmek zorunda kaldık.
    • The Mad Greek Cafe: Yunanlı dostlarımız bir kafe açmışlar lakin beklentileri karşılamaktan uzak. Plastik tabak ve çatal/bıçak ile servis bize göre değil.
    • The World’s Tallest Thermometer: Dünyanın en uzun termometresi. Bir esprisi var mı? Pek yok…
    • Alien Fresh Jerky: Yine kapalı olan mekanlardan biri daha…
    • The Lotto Store at Primm
      • Nevada’da loto oynamak yasak olduğundan sınırı geçmeden önceki son loto durağı. Burası bizi heyecanlandırdı zira Nevada sınırına geçmeden önceki son duraklardan  biri.
    • Bonnie and Clyde’s Death Car: Yine seyahatin en önemli noktalarından biri. Her ne kadar fotoğrafki araç ile sergilenen araç arasında kurşun izlerinde fark olsa da bu aracın Bonnie ve Clyde’ın arabası olduğunu kabul ettik.
    • Pioneer Saloon
      • 100 yıldan eski, Nevada’daki en eski barlardan biri. İşte burası seyahatin en güzel anı idi. 100 yıllık bu bara kapanmasına 10 dakika kala vardık. İkişer soda istedik fakat barmen içinde alkol olmadığı için para alamam dedi. Biz de parayı bahşiş olarak verdik. Muazzam bir ortamı var. Kesinlikle gidilmesi gerek!
    • Seven Magic Mountains: Renkli taşların üst üst konulduğu bir sanat gösterisi. Gittiğimizde etraf o kadar karanlıktı ki, araçtan dışarı çıkmaya korktuk!
    • Welcome to Fabulous Las Vegas Sign: Las Vegas’a hoş geldiniz tabelası. Olmazsa olmaz tabii ki.