Uzun süredir ortalıkta eski GTA oyunlarının (GTA III, Vice City ve San Andreas) yeniden düzenlenmiş sürümlerinin geleceği söylentisi dolaşıyordu. Bu söylentiler, Kotaku'nun bu bağlantıdaki haberi ile birlikte kesinlik kazandı denebilir. Ben de bu haberlerden sonra GTA üçlemesini baştan sona tekrar oynamaya karar verdim, böylece oyunların yeni sürümlerini oynadıktan sonra eski sürümler ile aralarındaki farkları, yenilikleri ve eksiklikleri daha rahat gözlemleyebilecektim.
Seriyi tekrar oynama kararı vermem ile birlikte sorunlar da boy göstermeye başladı. Oyunların sorunlu olduğunu biliyordum fakat uzun yıllardır oynamadığım için birden bu kadar sorunla karşılaşınca şaşırdım. Öncelikle oyunların geniş ekran sorunu var, oyunları 1080p çözünürlükte kararlı bir şekilde oynayabilmek için mod kurmak gerekiyor. Kurulan mod oyunlardaki yazıları, simgeleri, alt yazıları vs. geniş ekrana uygun hale getiriyor. 1080p sorununu çözdükten sonra ise umutla oyunlardan birini açıp oynamaya kalktım ancak sorunlar bitmedi.
Kare sabitleyiciyi kapatmak oyunları inanılmaz bir şekilde bozuyordu. San Andreas'ta kare sabitleyiciyi kapatmak tırmanırken ölmeye ve birtakım görevlerde sorunların ortaya çıkmasına sebep oluyordu. Aynı şekilde Vice City'de de sağlığın çok hızlı bir şekilde bitmesi ve araçların normalden çok daha hızlı bir şekilde patlaması gibi sorunlar ortaya çıktı. Kare sabitleyiciyi açınca da oyunlar 25 FPS'de çalışıyordu ve oynanabilir gibi değillerdi. Ben de son çare olarak bu üç oyuna "Definitive Edition" isimli modu kurdum. Bu mod bahsettiğim sorunları ortadan kaldırdığı gibi oyunların 60 FPS'de stabil bir şekilde çalışmasına ve PS2 sürümünün ekstra ışıklandırmaları ile oyun kumandası desteği gibi oyunların PC sürümlerinde olmayan bazı özellikleri eklemeye yarıyordu.
Definitive Edition modunu kurup oyunlardan birine girdikten sonra hiçbir sorun ile karşılaşmadığımda Rockstar'ın bu oyunları neden yeniden düzenlediğini anladım. Oyunlar oynanabilir halde bile değildi. Rockstar Games de "bu sorunları güncellemeler ile çözeceğimize biraz cilalayıp tekrardan sorunsuz bir şekilde piyasaya sürelim, aynı zamanda kazançlı da oluruz" diye düşünerek bu işe girişti muhtemelen.
Neyse, şu oyunları tekrardan bitireyim. Bakalım eskisi kadar keyif alacak mıyım...
Seriyi tekrar oynama kararı vermem ile birlikte sorunlar da boy göstermeye başladı. Oyunların sorunlu olduğunu biliyordum fakat uzun yıllardır oynamadığım için birden bu kadar sorunla karşılaşınca şaşırdım. Öncelikle oyunların geniş ekran sorunu var, oyunları 1080p çözünürlükte kararlı bir şekilde oynayabilmek için mod kurmak gerekiyor. Kurulan mod oyunlardaki yazıları, simgeleri, alt yazıları vs. geniş ekrana uygun hale getiriyor. 1080p sorununu çözdükten sonra ise umutla oyunlardan birini açıp oynamaya kalktım ancak sorunlar bitmedi.
Kare sabitleyiciyi kapatmak oyunları inanılmaz bir şekilde bozuyordu. San Andreas'ta kare sabitleyiciyi kapatmak tırmanırken ölmeye ve birtakım görevlerde sorunların ortaya çıkmasına sebep oluyordu. Aynı şekilde Vice City'de de sağlığın çok hızlı bir şekilde bitmesi ve araçların normalden çok daha hızlı bir şekilde patlaması gibi sorunlar ortaya çıktı. Kare sabitleyiciyi açınca da oyunlar 25 FPS'de çalışıyordu ve oynanabilir gibi değillerdi. Ben de son çare olarak bu üç oyuna "Definitive Edition" isimli modu kurdum. Bu mod bahsettiğim sorunları ortadan kaldırdığı gibi oyunların 60 FPS'de stabil bir şekilde çalışmasına ve PS2 sürümünün ekstra ışıklandırmaları ile oyun kumandası desteği gibi oyunların PC sürümlerinde olmayan bazı özellikleri eklemeye yarıyordu.
Definitive Edition modunu kurup oyunlardan birine girdikten sonra hiçbir sorun ile karşılaşmadığımda Rockstar'ın bu oyunları neden yeniden düzenlediğini anladım. Oyunlar oynanabilir halde bile değildi. Rockstar Games de "bu sorunları güncellemeler ile çözeceğimize biraz cilalayıp tekrardan sorunsuz bir şekilde piyasaya sürelim, aynı zamanda kazançlı da oluruz" diye düşünerek bu işe girişti muhtemelen.
Neyse, şu oyunları tekrardan bitireyim. Bakalım eskisi kadar keyif alacak mıyım...