Her oyunun bir netcode sistemi vardır. Bu sistemin doğru kodlanmaması bu soruna yol açabilir. Ancak her oyunda bu problemi yaşıyorsanız bunun temelinde
3 şey yatar. Ancak bu sebeplere inmeden önce driver sorununuz olmadığına, sisteminizin oyunlara yettiğine ve orijinal-lisanslı bir işletim sistemi kullandığınıza emin olmak gerekir.
1) bağlantı problemi: tüm değerleriniz doğru görünse bile bu sizin bağlantı probleminiz olmadığı anlamına gelmez. Çünkü bir bağlantıda, oyunlarda size gösterilen ping, packet loss ıvır zıvır gibi şeylerin arkaplanında çalışan pek çok farklı işlem vardır. Isp'niz (internet sağlayıcınız) ile iletişime geçip detaylı bir arıza-rapor dökümü isteyebilirsiniz. Oradan gelen sonuca göre aşağıdaki durumları değerlendirebilirsiniz.
2) V-Sync, G-Sync, FreeSync gibi görüntü düzeltme sistemleri: burada adı geçen her sistem, ekran yırtılması vb sorunların önüne geçmesi için tasarlanmıştır. Ancak bu bazı durumlarda problemlere de yol açar.
örneğin, ekran yırtılırken doğru yerde gördüğünüz bir rakibi herhangi bir Sync açıkken olması gerektiği yerden daha farklı bir yerde görürsünüz. Ateş edersiniz ancak vuramazsınız. Merminiz sanki içinden geçer gibi görünür. Bu çoğu zaman netcode kaynaklı hit registration (vuruş-mermi kaydı diye çevirebiliriz herhalde) ile karıştırılabilir. Oysa buradaki tek olay, sizin ekranınızda gördüğünüz görüntünün anlık dahi olsa farklı bir zaman dilimine ait olması demektir. Çünkü Sync sistemleri ufak da olsa bir gecikme yaratırlar. Bunu test etmek için yapılması gereken şey, oyunun FPS'ini, monitörünüzün Hz değerinin 1-2 altına sabitlemek ve Sync ayarlarını kapatmaktır. Eğer problem çözülüyorsa sorun Sync desteğinizdendir. Bu nokta da monitörünüzün markası ile iletişime geçebilir, (garantisi devam ediyorsa) iade-değişim talep edebilirsiniz. Veya eski bir monitör kullanıyorsanız, değiştirip daha güncel bir monitöre geçmeyi düşünebilirsiniz.
3) SSD-HDD problemi: kulağa ilginç geldiğinin farkındayım ancak hatalı, arızalı veya eskime sebebiyle performansı düşmüş SSD ve HDD'ler bu problemi yaratabilir. Bu parçalardaki bozukluk ileri düzeyde değilse veya parça basitçe yavaş çalışıyorsa, yukarıdaki Sync problemine benzer bir gecikme yaşanmasına sebep olur. Oyun size akıcı gibi görünse bile, aslında belki de yarım saniye arkadan gelen bir akıcı görüntü görüyor olabilirsiniz ekranınızda. Tıpkı takılmasın diye bir canlı yayını 10-20 saniye arkadan takip etmek gibi düşünün YouTube'da. Tabii buradaki arkadan takip 1 saniyeden bile çok daha düşük hatta milisaniyeler şeklinde tanımlanabilir. Bu da yine sizin görmeniz gereken görüntüyü geç gördüğünüzden ötürü rakiplere mermi vs işlememe problemi oluşturabilir.
Yaşanılan problem aşağı yukarı buna benzer bir şeydir. İlk zamanlarında Escape from Tarkov'da da böyle bir problem vardı. Tabii bunlar çok bariz şekilde oyun kaynaklı olana ait örneklerdir.