Gerçekçi olmayan şeylerden nasıl zevk alabiliyorsunuz?

Online oyunda mantık aramıyorsan tek kişilik oyunda neden mantık arıyorsun? Squad'da gerçekçi değil ki. R'ye basarak mı şarjör değiştiriliyor gerçek hayatta? Veya savaşta tüm yedek şarjörler dolu bir şekilde gökten mi iniyor? Bu söylediğiniz argümanla her oyuna bir kılıf bulunabilir çünkü gerçekçilik ve gerçek farklı olgular. Squad gerçekçi demişsiniz ama orda da ölen adam sonraki oyunda tekrar canlanıyor. E ölmemiş miydi o adam? Nereye gitti ölümü?
Dostum, açıkladım ama tekrar açıklayayım. Online oyunlarda önemli olan şey gerçekçilik değil, rekabettir. LoL'ün veya CS:GO'nun gerçekçi olmasını beklemiyorum çünkü bu oyunların bir şey anlatmak gibi bir dertleri yok. Tek önemli olan şey klavyenin başındaki diğer oyuncudan iyi misin kötü müsün, bu kadar. Rekabetçi bir oyundan neden gerçekçilik bekleyeyim?

Tamamen gerçekçi, ağır simülasyon oyunları ben de sevmiyorum zaten. Sıkıcı oluyorlar bir tık.
Ama kafasına 3 şarjör boşaltılan bir karakterin kılına bile zarar gelmemesi benim için oyunun bütün büyüsünü yok ediyor.
 
Abi bu mantıkla FPS oyunlarını kaldır at çöpe. Bin mermi yiyorsun siperde bekleyip can dolduruyorsun. Ne olması lazım, tek mermi yiyince ''ağhh'' diye yere mi yığılmamız gerek? Sadece gerçek hayatta olabilecek şeylerle bir oyunu kısıtlarsan, o oyundan niye keyif alayım ki ben?

Ben de bir ara senin gibiydim, bu neden böyle, şu neden şöyle diyip duruyordum; ha bazen hala öyle oluyor. Mesela Crysis 2'de öldürmemiz gereken bir baş kötü var, o baş kötüyü öldürme şansım olmasına rağmen karakterin cutscene'de öldürmemesi kafama takıldı, sonra kendi kendime saçma olmuş dedim sadece. Bazen ''saçma olmuş'' diyip geçmek gerekiyor, ne düşüneceksin üstüne allah aşkına.
 
Simulasyon olmak zorunda degil cunku oyun.
Futbol oynamadiginiz oyunlardan nasil zevk aliyorsunuz gibi bir soru bu.
Zevk almanin tek parametresi realizm ya da futbol degil cunku.
Cebinde petrol rafinerisi tasidigin Factorio oyunu en zevkli oyunlardan biri benim icin.
 
Dostum, açıkladım ama tekrar açıklayayım. Online oyunlarda önemli olan şey gerçekçilik değil, rekabettir. LoL'ün veya CS:GO'nun gerçekçi olmasını beklemiyorum çünkü bu oyunların bir şey anlatmak gibi bir dertleri yok. Tek önemli olan şey klavyenin başındaki diğer oyuncudan iyi misin kötü müsün, bu kadar. Rekabetçi bir oyundan neden gerçekçilik bekleyeyim?

Tamamen gerçekçi, ağır simülasyon oyunları ben de sevmiyorum zaten. Sıkıcı oluyorlar bir tık.
Ama kafasına 3 şarjör boşaltılan bir karakterin kılına bile zarar gelmemesi benim için oyunun bütün büyüsünü yok ediyor.
Kendi soruna kendin yanıt veriyorsun aslında. Online oyunda rekabet nasıl ön plandaysa, tek kişilik sana göre gerçek olmayan oyunlarda da hayal gücü ön planda. ''mış gibi'' yaptığımız için zaten güzel geliyor. O yaratık 100 mermi yiyip ölmeyecek kadar güçlü olduğunu hayal gücümüzde canlandırıp buna inandığımız için zevk veriyor. Yoksa yaratığın 100 mermi yemesini bir kenara bırak, o yaratık dünya üzerinde yok bile. Şimdi kalkıp RE2'ye ''Zombi diye bir şey yoktur, kalkıp bunun oyununu mu yaptınız ne kadar saçma'' demek akıl tutulmasından başka bir şey değildir. Gerçekte yapamadığımız şeyleri oyunlarda yapabildiğimiz için oyun oynarız zaten. İnsanlığın doğasında var bu. Tüm medeniyet koca bir ''mış gibi'' ve varsayımlar üzerine kurulu.
 
Bahsettiğim gibi RE2 remake'daki nemesis karakterinin ölümsüz olma sebebi oyunda ve hikayede zaten anlatılıyor. Onun dışında bazı oyunlarda düşmanlar "bullet sponge" dediğimiz bir özelliğe sahip yani birden çok defa kurşun sıkmak ya da darbe yapmamız gerekiyor öldürmek için bunun sebebi ise oyunun zorluğunu arttırmak.

Mesela Witcher 3 oynuyorum ben her yıl, geçen yıl bitirirken oyuna realist bir mod yükledim karakterlerin levelleri insanlar şövalyeler ne kadar güçlü olursa olsun 2 3 kılıç darbesinde ortadan ikiye ayrılıyorlardı ancak ben de tek yiyordum. Eğer mod olmasaydı 200 defa kılıç sallamam gerekebiliyor. Böyle şeyler de var.
The Witcher 3 oyununu ben de severim. Tamam orada da canavarlar var, büyü kullanılıyor vs. ancak oranın evreni farklı olduğu için kalkıp da ''büyü yalan, oyun berbat'' demiyorum. 80 saat oynadım oyunu. Ama The Witcher 3 ile Resident Evil'i karşılaştıramıyorum maalesef.
Resident Evil, The Witcher gibi fantastik bir evren sunmuyor çünkü. Ölümsüz adamı ve zombileri çıkartsan gayet gerçekçi bir dünya var ortada çünkü. Tomb Raider oyunlarını da severim mesela. Lara Croft'un adımını attığı her yerin yok olması ve hepsinden canlı çıkmayı başarması gerçekçi değil ancak düşmanları en kötü 1 şarjörde öldürebilirsin.
Gerçekçilikten kastım ağır simülasyon, bütün düşmanlar tek mermide ölsün, gerçek hayattan bir farkı kalmasın değil. Abartıya kaçınca oyunun büyüsü kaçıyor benim için.
"Korku filmi saçma olduğu için izlemem"den sonrasını okumamam gerekirdi.
''Benim için'' kısmını okurken gözlüğünüzü çıkarttınız herhalde. Sevmek zorunda mıyım?
 
Kendinizi ben sevmem diye şartlamayın ve rahatlayın bence biraz. Takmamak lazım gerçekçi değilse değil, her oyun gerçekçi olacak diye bir kural yok zaten. Hem zaten sizin de gerçekçi olmayan oyunları sevmeniz de şart değil. Zevkler özneldir.
 
Simulasyon olmak zorunda degil cunku oyun.
Futbol oynamadiginiz oyunlardan nasil zevk aliyorsunuz gibi bir soru bu.
Zevk almanin tek parametresi realizm ya da futbol degil cunku.
Cebinde petrol rafinerisi tasidigin Factorio oyunu en zevkli oyunlardan biri benim icin.
Factorio Resident Evil yapısında bir oyun değil ki. 3rd person hikayeli bir oyun olsaydı Factorio, tıpkı Resident Evil gibi, karakterin cebinden petrol rafinerisi çıkartması garibime giderdi. Ancak şu anki haliyle garibime gitmiyor.
Abi bu mantıkla FPS oyunlarını kaldır at çöpe. Bin mermi yiyorsun siperde bekleyip can dolduruyorsun. Ne olması lazım, tek mermi yiyince ''ağhh'' diye yere mi yığılmamız gerek? Sadece gerçek hayatta olabilecek şeylerle bir oyunu kısıtlarsan, o oyundan niye keyif alayım ki ben?
Arkadaşa açıkladım uzun uzun, aynısını kopyala yapıştır yapmayayım. Hikayeli FPS oyunlarında karakterin savaşın başından beri hayatta kalıp 300 tane düşmanı öldürmüş olması gerçekçi değil. Ancak bir seviyesi var bunun. Bu şekilde bakacak olursak piyasada oyun yok. Bahsetmek istediğim gerçekçiliğin de bir oranı var. Tek mermide ölüyor olsaydık oyun 3 dakika falan sürerdi, bu yüzden bunu göz ardı etmekte çok zorlanmıyorum.
Kendi soruna kendin yanıt veriyorsun aslında. Online oyunda rekabet nasıl ön plandaysa, tek kişilik sana göre gerçek olmayan oyunlarda da hayal gücü ön planda. ''mış gibi'' yaptığımız için zaten güzel geliyor. O yaratık 100 mermi yiyip ölmeyecek kadar güçlü olduğunu hayal gücümüzde canlandırıp buna inandığımız için zevk veriyor. Yoksa yaratığın 100 mermi yemesini bir kenara bırak, o yaratık dünya üzerinde yok bile. Şimdi kalkıp RE2'ye ''Zombi diye bir şey yoktur, kalkıp bunun oyununu mu yaptınız ne kadar saçma'' demek akıl tutulmasından başka bir şey değildir. Gerçekte yapamadığımız şeyleri oyunlarda yapabildiğimiz için oyun oynarız zaten. İnsanlığın doğasında var bu. Tüm medeniyet koca bir ''mış gibi'' ve varsayımlar üzerine kurulu.
Haklısınız bu konuda, zombilerden yana sıkıntım yok. Zombi en sevdiğim temalardandır.
Ama zombi denen şeyin kafasına mermi yediğinde ölmesini beklerim. TWD dizisindeki gibi.
Z Nation dizisindeki gibi bir adamın zihin gücüyle zombileri yönlendirebiliyor olması dizinin bütün gerçekçiliğini yok ediyor benim için. Gerçekçiliğin de bir ayarı var.
 
Son düzenleme:
Resident Evil pek oynamadım ama bildiğim kadarıyla haritada dolaşıp ekipman topluyorsun ve topladığın ekipmanları kullanarak karşına çıkan yaratıkları öldürerek ilerliyorsun. Yapımcı tek mermide düşen yaratıkların oyuncuya zevk vermeyeceğini düşünerek onları biraz daha güçlü yapmış olabilir. Boss yaratıklarda ise zaten her oyunda zor ölmeleri ve sıradan bir yaratığa göre oyuncuyu daha çok zorlamaları için ekstra zorlaştırıyorlar.

Aksiyon filmleri de öyle. 1 tane ana karakter karşısına çıkan 100 tane adamı madara ederek öldürüyor. Gerçekte bu imkansız bir şey ama bize bu aksiyon filmlerini kaliteli görüntü, ses, oyunculuk, senaryo ile sunup izlettirmeyi başarıyorlar.

Her oyunun kendisine has bir takım özellikleri ve yapısı oluyor. Sevdiğin/sevmediğin türleri belirleyerek oyunları oynayabilirsin.
 

Geri
Yukarı