Kendi yaptığım oyunum ve demosu

Mobil oyuna çevirirsen bunu iyi para kazanırsın bence
Zaten PC versiyonunu tamamladıktan sonra mobile dönmek istiyorum. Fakat PC versiyonu için ön gördüğüm en az süre 3-5 ay civarı. Oyunumu sizlere gösterdikten ve tepkilerini ölçtükten sonra devam etmeye karar verdim. Yaklaşık 50 bölüm olmalı başlangıç için. Ayrıyeten temelleri çeşitlendirmek yerine daraltmaya gideceğim. Birkaç ayrı mod yerine 2 mod üzerine odaklanacağım -ki birden fazla uğraşılmamış mod yerine sağlam 2 oynanış çeşidi çıksın-.

Bu minimum 2-3 aylık geliştirme sürecinden sonra minik hatalar ve deneme süreci başlayacak. Birden fazla kişi deneyecek. Daha sonrasında hazır olduğunu düşünürsem, Steam linki ile birlikte 2. demosunu Sosyal'de paylaşmayı hedefliyorum. Eğer tüm dünya toplamında hedeflediğim (1000-1500) indirme sayısına ulaşabilirsem, işte o zaman mobile geçmeyi düşünüyorum. Mobil işi çok daha kapsamlı çünkü.
 
Dostlar merhaba. Bu gün sizlere uzun zamandır üzerinde çalıştığım, biraz zevk, biraz öğrenmek için hazırladığım oyunumun ufak bir denemesini paylaşmak istiyorum.

Aynı zamanda ilk oyunum kendisi.

Oyunun ismi "rounded". Yuvarlanmaktan geliyor. Temel mantığı topu yuvarlayıp engellerden atlayarak çıkışa ulaşmak. Oyunda 4 farklı mod olacak. Rounded özel mod, eğlence modu klasik labirent modu, zor mod.

Rounded özel mod: Kendi fikirlerimle baştan tasarladığım, değişik mekanlarda geçen bölümlerden oluşuyor. Aynı zamanda oyunun kemik kısmı.

Eğlence modu: "Rounded özel mod" seçeneğinde 15. bölüme geldiğinizde aktif olan mod. Bu seçenekte sadece mekanlar değil, kameralar, mekanikler, zeminler, ışıklar hatta oyunumun ana karakteri olan topa kadar değişiklikler oluyor. Burada engel sıkıntısı yok, sadece çıkışı bulmanız gerekiyor.

Klasik labirent ve zor mod: Klasik labirent modunda hiçbir ekstra ve abartı olmadan sadece düz, bulmacalarda çözdüğümüz şekilde ve aynı zamanda bir tık zor labirentler bulunacak. Klasik bulmaca severler için. Fakat zor mod içinde bu sadelik olmayacak. Topu patlatan duvarlar, yüksek ve hareketli engeller vs. eklenecek.

Oyunun zor kısmı ve asıl olayı engellerin üzerinden başarıyla atlayabilmek. Çünkü düzgün bir atlayış yapabilmek için yolu güzelce ortalayıp "boşluk" tuşuna gerektiği kadar basılı tutmak gerekiyor. Baştan uyarıyorum, sonra delirmeyin diye :D.

Şu anda 15 tane "rounded özel mod", ve 6 tane "eğlence modu" bölümü bulunuyor.

Oyun henüz daha çok ham. Sizden ricam, oyunu deneyip gördüğünüz eksikleri, hataları, "şu da olsa iyi olur" dediğiniz şeyleri, oyunun gelişmesi adına aklınızdan geçen her türlü fikri bana aktarmanız. Fikirleriniz benim için çok önemli :)

Denemek isteyenler için aşağıda dosyanın linkini paylaşacağım.

Kurulum: RAR'dan çıkardığınız "rounded" dosyasını yerel disk C: Ya da yerel disk D: İçerisinde herhangi bir yere atın. (Masaüstü de olabilir.) ve dosyanın içindeki "rounded"a çift tıklayın.

not 1: oyun "normal" grafik ayarları ile açılacak. Bilgisayarınız çok kötü değilse ayarlar bölümünden "yüksek" grafik ayarına almayı unutmayın. Fakat optimizasyon tam oturmadığı için, çok düşük sistem özellikli bilgisayarlarda düzgün çalışmıyor, bilginize.

Ayırca yine "ayarlar" kısmından oyunun dilini "Türkçe" olarak ayarlayabilirsiniz.

not 2: "temalar" kısmına fazla takılmayın. Kaldırılacak. Muhtemelen yerine "özelleştirme" tarzında bir bölüm gelecek. Fikirlerinize açığım.

not 3: bazı duvarlarda kaymalar var, farkındayım. Düzelteceğim.

Bu yolda üzerimde çok emeği geçmiş olan @Predator Titan'a da yeniden çok teşekkürler. Belki hatırlar beni :) en azından elle tutulur bir şeyler yapmaya başladım ufaktan, yolun daha çok başı.

indirme linki: Oyunun içinden birkaç görsel paylaşayım, fakat oyunda daha fazlası da var aklınızda olsun :) :

Eki Görüntüle 726421

Eki Görüntüle 726430

Eki Görüntüle 726433

Eki Görüntüle 726432

Eki Görüntüle 726436

Eki Görüntüle 726438

Eki Görüntüle 726441

Eki Görüntüle 726439
Hocam lütfen pes etmeyin devam edin geliştirmeye.
 
Oyun hakkında normal eleştirimi yapacağım yıkıcı olarak anlamazsın umarım.

Menüdeki müzik çok generic, kafa yoruyor ve çeşitlilik koyabilirsin, sakin ve relaxing bir oyun gibi, müzik tercihini o yönde yapmayı düşün derim. Her menüye çıktığında rastgele bir şarkı seçebilir.

Menü demişken gameplayi gerçekten oturmamış aşağıda diğer paragraflarda da açıklayacağım madde madde gibi. Her biten bölümde ana menüye atman çok gereksiz ve zaman kaybı, özellikle de aynı müziği duyuyorsan her seferinde. Kaybettiğinde ekrana koyduğun gibi You Win gibi bir menü koyup bir sonraki bölüm için buton koyabilirsin ve you win ekranında da ana menüde oynayacak sakin müziklerden birini koyabilirsin. Yada aynı şekilde randomize de edebilirsin, game manager tarzı boş bir objede şarkılara id verip, hangi bölümün atif olduğu gibi bilgileri tutabilirsin örnekleri internette dolu.

Oyunun ballance adlı bir oyun vardı onu hatırlattı incelemeni öneririm daha tok bir hissiyat vermen konusunda fikir verebilir. Steamdeki ballance değil eski olan oyununa bak çok eski bir oyun.

Yine oyun hissiyatı ile alakalı olarak ne topun yere inmesi ne sıçraması tok bir hissiyat vermiyor, gerek çıkartacağı ses olsun gerek alacağı veya kaybedeceği ivme olsun, yere biraz pürüz ver onun ayarı da mevcut unity de.

Profesyonel oyun eleştirmeni değilim, dediklerimi dikkate almak senin elinde, sadece dikkatimi çeken şeyleri söyledim. Onun dışında güzel bir fikir, üstüne düşmeni öneririm.
 
Oyun hakkında normal eleştirimi yapacağım yıkıcı olarak anlamazsın umarım.

Menüdeki müzik çok generic, kafa yoruyor ve çeşitlilik koyabilirsin, sakin ve relaxing bir oyun gibi, müzik tercihini o yönde yapmayı düşün derim. Her menüye çıktığında rastgele bir şarkı seçebilir.

Menü demişken gameplayi gerçekten oturmamış aşağıda diğer paragraflarda da açıklayacağım madde madde gibi. Her biten bölümde ana menüye atman çok gereksiz ve zaman kaybı, özellikle de aynı müziği duyuyorsan her seferinde. Kaybettiğinde ekrana koyduğun gibi You Win gibi bir menü koyup bir sonraki bölüm için buton koyabilirsin ve you win ekranında da ana menüde oynayacak sakin müziklerden birini koyabilirsin. Yada aynı şekilde randomize de edebilirsin, game manager tarzı boş bir objede şarkılara id verip, hangi bölümün atif olduğu gibi bilgileri tutabilirsin örnekleri internette dolu.

Oyunun ballance adlı bir oyun vardı onu hatırlattı incelemeni öneririm daha tok bir hissiyat vermen konusunda fikir verebilir. Steamdeki ballance değil eski olan oyununa bak çok eski bir oyun.

Yine oyun hissiyatı ile alakalı olarak ne topun yere inmesi ne sıçraması tok bir hissiyat vermiyor, gerek çıkartacağı ses olsun gerek alacağı veya kaybedeceği ivme olsun, yere biraz pürüz ver onun ayarı da mevcut unity de.

Profesyonel oyun eleştirmeni değilim, dediklerimi dikkate almak senin elinde, sadece dikkatimi çeken şeyleri söyledim. Onun dışında güzel bir fikir, üstüne düşmeni öneririm.
Cidden çok güzel bir eleştiri olmuş teşekkür ederim. Bu tarz eleştiriler bekliyordum zaten iyi oldu.

Topun hissiyatından bahsetmişsiniz, tam olarak eksik olan nedir? Çok mu ağır hissettiriyor, hafif mi yoksa gereksiz gerçekçi mi haraket ediyor?
 
Cidden çok güzel bir eleştiri olmuş teşekkür ederim. Bu tarz eleştiriler bekliyordum zaten iyi oldu.

Topun hissiyatından bahsetmişsiniz, tam olarak eksik olan nedir? Çok mu ağır hissettiriyor, hafif mi yoksa gereksiz gerçekçi mi haraket ediyor?

Top hissiyatı olarak demek istediğim topun yere dokunması topun yerden kalkması, topta hiç bir etki yaratmıyor, top zıplayınca zıplıyor sonuçta bir güç hissettirmesi lazım topa uygulanan, bir hızlı ivme alıp yukarı doğru ivme kaybetmesi gerek ama zirveye kadar aynı ivme varmış hissiyatı veriyor sanki bir anda bitiyor yükselmesi, dediğim şekilde o ballance oyununa bakarsan senin oyununla aynı mantık neredeyse zıplaması yok bir tek, topun sekmesi, çarptığı diğer objelerle etkileşimi falan örnek olabilir.

Ayrıca sonradan fark ettim her bölümde neredeyse farklı bir objeye ulaşıyoruz ve kafa karıştırıcı da olabiliyor, çok şart değil ama sabit bir win objesi tipide kullanabilirsin. Bu dediğim tamamen opsiyonel ve diğerleri gibi oyunu değiştirecek bir nokta değil.
 
Top hissiyatı olarak demek istediğim topun yere dokunması topun yerden kalkması, topta hiç bir etki yaratmıyor, top zıplayınca zıplıyor sonuçta bir güç hissettirmesi lazım topa uygulanan, bir hızlı ivme alıp yukarı doğru ivme kaybetmesi gerek ama zirveye kadar aynı ivme varmış hissiyatı veriyor sanki bir anda bitiyor yükselmesi, dediğim şekilde o ballance oyununa bakarsan senin oyununla aynı mantık neredeyse zıplaması yok bir tek, topun sekmesi, çarptığı diğer objelerle etkileşimi falan örnek olabilir.

Ayrıca sonradan fark ettim her bölümde neredeyse farklı bir objeye ulaşıyoruz ve kafa karıştırıcı da olabiliyor, çok şart değil ama sabit bir win objesi tipide kullanabilirsin. Bu dediğim tamamen opsiyonel ve diğerleri gibi oyunu değiştirecek bir nokta değil.
Bahsettiğiniz oyunu indirdim ve oynadım. Ufak farklılıklar var evet. cisimlere çarpma olayını bu oyundaki gibi yapsam hoş olur, fakat hareket etme şeklini bu şekilde yaparsam 10. saniyede çıldırırsınız :D

Benim oyunuma uygun olmuyor. Daha önce denemiştim. Ballance oyununda oldukça gerçekçi bir hissiyat, fizik var doğrudur. Fakat birebir uygulamam doğru olmaz. Oyunda zıplama seçeneği olması ayrı zorluk benim için. Bakalım nasıl halledeceğim...
Bekliyorum :)
 
Bahsettiğiniz oyunu indirdim ve oynadım. Ufak farklılıklar var evet. cisimlere çarpma olayını bu oyundaki gibi yapsam hoş olur, fakat hareket etme şeklini bu şekilde yaparsam 10. saniyede çıldırırsınız :D

Benim oyunuma uygun olmuyor. Daha önce denemiştim. Ballance oyununda oldukça gerçekçi bir hissiyat, fizik var doğrudur. Fakat birebir uygulamam doğru olmaz. Oyunda zıplama seçeneği olması ayrı zorluk benim için. Bakalım nasıl halledeceğim...

Bekliyorum :)
Yok hareketi değilde zaten dediğim gibi genel dünya ile etkileşimi topun :) İyi çalışmalar dilerim takıldığın bi yer olursa özelden yazabilirsin, bende meraklıyım az çok unity'de oyun yapımına elimden bir şey gelirse yardımcı olurum.
 
Yok hareketi değilde zaten dediğim gibi genel dünya ile etkileşimi topun :) İyi çalışmalar dilerim takıldığın bi yer olursa özelden yazabilirsin, bende meraklıyım az çok unity'de oyun yapımına elimden bir şey gelirse yardımcı olurum.
Teşekkürler, siz ne tarz oyunlarla ilgileniyorsunuz?
 

Geri
Yukarı