1 MS MBR mi yoksa FreeSync mi?

Rica ederim. Hadi bakalım dene, sonradan buraya dönüş yaparsan sevinirim.

Hocam bütün hepsini teker teker denedim. MBR ayarına çektiğimde ekran karardı ama akıcılık biraz daha iyi ve input lag azaldı gibi geldi. Sonra her ikisini de kapatıp denedim ve fark ettim ki MBR ayarı bayağı karartıyormuş ekranımı, renkler canlı ve aydınlık oldu. Her ikisini de kapatmak daha iyi geldi sanırım.
 
Hocam bütün hepsini teker teker denedim. MBR ayarına çektiğimde ekran karardı ama akıcılık biraz daha iyi ve input lag azaldı gibi geldi. Sonra her ikisini de kapatıp denedim ve fark ettim ki MBR ayarı bayağı karartıyormuş ekranımı, renkler canlı ve aydınlık oldu. Her ikisini de kapatmak daha iyi geldi sanırım.
İnputlag diye azaldı dediğiniz şey benim anlatmaya çalıştığım şey sanırım. Yani görsel olarak ekranda olup bitenler size akıcı hissettirir kendini, özellikle daha önce de demiştim, mouseunuzu hızlı çevirdiğiniz zaman ekranda ki o gölgelenmeler bayağı azalır, gözünüz daha seçici olabilir bu bir avantaj kapalı moda göre, ama overshot olayı biraz farklıdır. Mouse click basarsınız, o mermi yine aynı zaman aralığında tepki verir sizin basmanıza karşın, lakin sapma olur giden mermide, çünkü o mermiyi bir sinyal olarak düşünün, zamanda değil, sinyalin kendisinde kırılma oluyor. Bundan dolayı çok kabaca olacak ama anlamanız için daha iyi anlatmaya çalışıyorum, adamın kafasına hedef alırsınız, ateş edersiniz, zamanlamada problem yoktur, ama o mermi o noktaya kavuşurken istenilen sonuçta sapma olur.
 
İnputlag diye azaldı dediğiniz şey benim anlatmaya çalıştığım şey sanırım. Yani görsel olarak ekranda olup bitenler size akıcı hissettirir kendini, özellikle daha önce de demiştim, mouseunuzu hızlı çevirdiğiniz zaman ekranda ki o gölgelenmeler bayağı azalır, gözünüz daha seçici olabilir bu bir avantaj kapalı moda göre, ama overshot olayı biraz farklıdır. Mouse Click basarsınız, o mermi yine aynı zaman aralığında tepki verir sizin basmanıza karşın, lakin sapma olur giden mermide, çünkü o mermiyi bir sinyal olarak düşünün, zamanda değil, sinyalin kendisinde kırılma oluyor. Bundan dolayı çok kabaca olacak ama anlamanız için daha iyi anlatmaya çalışıyorum, adamın kafasına hedef alırsınız, ateş edersiniz, zamanlamada problem yoktur, ama o mermi o noktaya kavuşurken istenilen sonuçta sapma olur.

Hocam bu ayarı hallettik müsaitseniz şunları da sormak isterim response time ve das mode ne olmalıdır.
 
Hocam bu ayarı hallettik müsaitseniz şunları da sormak isterim response time ve das mode ne olmalıdır.
He bak şimdi ufak bi yanlış şey söylemişim. Response time değeri kişiden kişiye değişir. İlk yorumumda bunu söyledim işte hızlı yazarken karıştırdım birazcık. Yeni nesil monitörlerde, özellikle IPS panel monitörlerde 2 tür ayar vardır. İşte biri o sizin yaptığınız bulanıklığı netleştiren ayar kabaca söylemem gerekirse, ikinci ayarda monitörünüzün frekans saat hızı ile alakalı. Gölgelenmeyi diğerine göre çok az etkiler, ama en azından merminin gidişhattını bozmaz. Ben bu ayarı "Fast" olarak kullanıyorum. Genelde en üst seviye ayar monitörde aşırı derecede ters gölgelenme yaratıyor. Bunun bir adı vardı tam hatırlayamadım, ama bu en üst seviye genelde monitörlerde aynı tutarsızlığı yaratır. Oyun içi ayarları deneyin, hangisi sizin için iyiyse onda kalın. Mermilerde değişiklik sağlamaz, gölgelenmede hafif bir etkisi vardır, hissedilmeyecek seviyede bence. Lakin mouse çevirirken o dönüşlerde kendini hissettirir. Mesela ben de kapalı ya da normal olunca mouse'umu kullandığım aynı sens ve dpi ayarları ile titretemem, FAST yapınca titrek aim oluyor :) Bu da benim için daha iyi bir kişisel tercih oluyor. O yüzden siz de bunu deneyin oyun içinde değiştirdiğiniz zaman kendini hissetirir, diğer ayar kadar büyük olmasa da, anlayabilirsiniz bence. Mouse hassasiyeti ile alaka yaratıyor daha çok...
 
He bak şimdi ufak bir yanlış şey söylemişim. Response time değeri kişiden kişiye değişir. İlk yorumumda bunu söyledim işte hızlı yazarken karıştırdım birazcık. Yeni nesil monitörlerde, özellikle IPS panel monitörlerde 2 tür ayar vardır. İşte biri o sizin yaptığınız bulanıklığı netleştiren ayar kabaca söylemem gerekirse, ikinci ayarda monitörünüzün frekans saat hızı ile alakalı. Gölgelenmeyi diğerine göre çok az etkiler, ama en azından merminin gidişhattını bozmaz. Ben bu ayarı "Fast" olarak kullanıyorum. Genelde en üst seviye ayar monitörde aşırı derecede ters gölgelenme yaratıyor. Bunun bir adı vardı tam hatırlayamadım, ama bu en üst seviye genelde monitörlerde aynı tutarsızlığı yaratır. Oyun içi ayarları deneyin, hangisi sizin için iyiyse onda kalın. Mermilerde değişiklik sağlamaz, gölgelenmede hafif bir etkisi vardır, hissedilmeyecek seviyede bence. Lakin mouse çevirirken o dönüşlerde kendini hissettirir. Mesela ben de kapalı ya da normal olunca faremi kullandığım aynı sens ve DPI ayarları ile titretemem, Fast yapınca titrek aim oluyor :) bu da benim için daha iyi bir kişisel tercih oluyor.

Hocam ismini hatırlamadığınız şey ghosting sanırsam ben de normalde Fast kullanıyordum birazdan faster deneyeceğim.DAS mode ile alakalı bir bilginiz var mı?
 
Hocam ismini hatırlamadığınız şey ghosting sanırsam ben de normalde Fast kullanıyordum birazdan faster deneyeceğim.DAS mode ile alakalı bir bilginiz var mı?
DAS mode hakkında bilgim yok, ama bu terimler monitörden monitörlere göre değişiklik gösteriyor. Ben ilk yorumumda bahsetmeye çalıştım sizde ki o MBR için. "Response time" yanlış oldu. Mesela siz de ki MBR olayı benim şu an ki kullandığım monitörde de aynı "Motion Blue Reduction" olarak geçiyor :) ASUS'da ELBM diye geçiyor örnek. AOC bazı modellerinde "Overdrive" ama AOC'da Overdrive sen de ve ben de MBR olarak geçerken, ASUS'da OD yani Overdrive sen de Response time, ben de de Response time olarak geçiyor. Ve bazı AOC modellerinde Overdrive biz de ki gibi MBR olmuyor. Tuhaf yani neden böle karman çorman ama teknolojileri aslında aynı.
 
Das mode hakkında bilgim yok, ama bu terimler monitörden monitörlere göre değişiklik gösteriyor. Ben ilk yorumumda bahsetmeye çalıştım sizde ki o MBR için. "response time" yanlış oldu. Mesela siz de ki MBR olayı benim şu anki kullandığım monitörde de aynı "Motion Blue reduction" olarak geçiyor :) ASUS'da elbm diye geçiyor örnek. AOC bazı modellerinde "OverDrive" ama AOC'da OverDrive sen de ve ben de MBR olarak geçerken, ASUS'da od yani OverDrive sen de response time, bende de response time olarak geçiyor. Ve bazı AOC modellerinde OverDrive biz de ki gibi MBR olmuyor. Tuhaf yani neden böyle karman çorman ama teknolojileri aslında aynı.

Tamam hocam tekrardan teşekkürler.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı