Krasnilyev
Hectopat
Top-down oyunlar, bilindiği üzere kuş bakışı olarak nitelendirebileceğim bir bakış açısı ile oynanan oyunlardır. İçerisinde bir çeşitliliğe sahip olsa da 2D izometrik benzeri türlerde gözlemlediğim kadarıyla, harita içerisinde görüş açısının kısıtlanmaması adına yüksek yapılar bulunmamaktadır. Genellikle görüş açısına göre oyun karakteri, alçak bir yapının veya duvarın arkasında bulunursa da karakterin bir silueti oluşmakta ve bu siluete göre hareketler takip edilebilmektedir.
Bahsettiğim tür için yüksek yapıların (ör. gökdelen) kullanılması adına bir teknik mevcut mudur? Görüş açısına göre karakter, bu yapıların arkasında bulunursa nasıl bir sonuç ortaya çıkabilir? Ayrıca varsa örneklerini paylaşmanızı rica ediyorum.
Bahsi geçen tür için örnek bir harita tasarımı:
Bahsettiğim tür için yüksek yapıların (ör. gökdelen) kullanılması adına bir teknik mevcut mudur? Görüş açısına göre karakter, bu yapıların arkasında bulunursa nasıl bir sonuç ortaya çıkabilir? Ayrıca varsa örneklerini paylaşmanızı rica ediyorum.
Bahsi geçen tür için örnek bir harita tasarımı: