3B Modelleme yapılacak işe göre yani fizik ve grafik açısından iyi bir oyun veya film yapmak çok geniş ve büyük detay isteyen bir konu. 3B'de programlama, yazılım, senaryo, ortam modelleme, karakter modelleme, konsept modelleme gibi gibi bunların hepsi manuel olarak kişiler tarafından düşünülerek yapılıyor. Yapay zeka şuan da değil ama uzun bir zaman sonra büyük şirketler tarafından başta animasyon filmleri kolaylaştırma için bazı noktalarda kullanabilir ama kesinlikle 3B sanatçının yerine geçemez. Hele ki profesyonel oyun yapımlarında ortamları insanlar kendi hayal gücüne göre şekillendiriyor ve ona göre programlıyor yani modellerin veya ortamların ışıklandırması, ölçüleri, efektleri, yansımaları gibi gibi işler.
Dolayısıyla yapay zekanın 3B modellemeye veda etmesini gerektirecek hiç bir şey yok.
Hatta yapay zeka olmasa da yapay zekanın dışardan oluşturduğu örneğin insan kafasının 3B görüntüsünü Blender da oluşturabiliyorsun. Tabi manuel olarak bazı bilgiler dahilinde ölçüleri falan ayarlayarak yapılıyor ama oluşturulabiliyor. Bu benzeri programlar 3B programlara zaten ücretli eklentiler ile entegre ediliyor.