6/6 Çekirdek Devri Bitiyor Mu?

Burada devrinin bitmesi demek, o işlemcinin bittiği anlamına gelmiyor. 8400 de 9600k da en az 2-3 yıl daha idare edecek. Olay sadece 8 çekirdek işlemcilerin birçok oyunda daha rahat olacağı.

Ben şu an işlemci alacak olsam, AMD'yi beklerdim. Ryzen 3600 çok uygun fiyata 8/16 çıkacak ve IPC olarak en az i7 8700 seviyesini yakalayacaktır.

Oyun firmaları aç gözlüleşebilir, Hyper threading önemli. Belki 8/8 safi gücüyle 5 sene gider, belki 3 sene sonra tökezler.

4790k taş gibi işlemci ,neden? Hyper threadingi var. Peki 4790k ile anyı IPC gücüne sahip 4670k ne durumda? 4/4 olduğu için biraz kötü durumda.

Bundan 3 sene sonra 9600k için ağıt yakabiliriz, fakat 8700k için yakamayız.

3 yıl sonra 9600k öyle bir noktaya gelecek ki, ne kadar güçlü olursa olsun, izlek yetiştiremediği için oyun performansı baltalanacak. 8700k ise sanal izleklere sahip olduğu için üzerine gelen yükü dağıtabileceği için daha STABİL performans sunabilecek. Hiçbir zaman 8700k 9600kdan daha çok FPS vermez. Söz konusu durum bu değil. Söz konusu durum, oyunun talep ettiği izlek ihtiyacını karşılayamayınca yaşanan micro stutterlar, FPS düşüşleri.

Şu an 8 izlek isteyen oyunlarda i7 8700k, 9600k'ya göre daha STABİL bir performans sunuyor. Her ne kadar 9600k'nın IPC'si ve saat hızları daha yüksek olsa da. Ortalamada 15-20 FPS fark koyuyor ama frametime grafikleri yerde oluyor.

Zaten devir bitti muhabbeti frametime grafikleri bocalamaya başladığında meydana çıkar.

Bugün yeni çıkan tüm oyunlarda neden 4 çekirdek devri bitti diyoruz? Felaket frametimelarla karşılaştığımız için. IPC'si inanılmaz yüksek, çok hızlı bir 6600k, sırf 4 izlek olduğu için Far Cry 5'e nefes yetiştiremiyor. Ortalaması yüksek ama anlık droplar yaşatan bir performans sunuyor.

Bunu niye anlattım dersen: hyper threading mucizevi bir şey değildir. Daha fazla performans da sunmaz. 6 çekirdek işlemciyi 12 çekirdek de yapmaz. Fakat işlemciye nefes boşlukları oluşturur. Oyun işlemcinin üzerine fazla gittiğinde, işlemci bunu fazladan izleklere dağıtarak bir nebze karşılar.

Sonuç olarak ben 8/8 işlemciden de yana değilim.

Dersen ki, 8700k ve 9700k arasında kaldım. 9700k derim. Oyunlar 12 thread istediğinde dahi 8 fiziksel çekirdek, 6 gerçek + 6 sanal izlekten daha iyi bir frametime çizecektir.

Ama öbür yandan da daha ucuza ve benzer IPCye sahip R5 3600 ihtimali var. Bu işlemci de 8/16 çıkacak. Intel tarafında 8/16ya ulaşmak için 9900k'ya absürt bir para ödemek gerekiyor.

Kısacası durum bu. 8/16 sana kazandıracağı şey, fazladan birkaç yıl olur. İleride oyunlar 12-16 izleğe göre yapılırsa, hakiki çekirdek performansı kadar olmasa da, daha iyi performans alırsın.

4790k'yı 4670k'dan AC Odyssey bazında ayıran şey hyper threading. 4790k bu oyunda 53 FPS render verirken, aynı IPC ve hızlara sahip bir 4670k 39 FPS veriyor. 5 GHz'a çıkartılmış, çok daha yüksek IPC'ye sahip 6600k 46 FPS render veriyor.

Sebebi ne mi? Oyun 8 izlek istiyor. Oyuna 8 izlek vermezsen ağlıyor. İşin gerçeği de oyun firmaları artık 8 ve altı izleklere optimizasyon yapmaktan sıkıldı. En önemli sebebi PS4. PS4 de zayıf ama 8 iş parçacıklı bir işlemci var. Oyun firmalarının bir çoğu AMD ile anlaşma yapmaya başladı, iki oyundan birinin girişinde artık AMD logoları çıkıyor. Oyun firmaları kârlarını devam ettirebilmek için bu trende uyuyorlar çünkü çok çekirdekli oyunlar daha realistik deneyimler sunuyor, daha realistik deneyimler daha çok oyuncuyu çekiyor, oyun dünyasını terk etmeye yelkenen oyuncuları geri getiriyor.

Yani bu bir arz talep meselesi. Oyun firmaları kendi çıkarları için bunu dikte ediyorlar. Oyun firmalarının talebine de AMD şu an cevap veriyor. PS5'in 16 iş parçacıklı Ryzen mimarili bir işlemciye çıkacağı aşikar.

Tüm bunları düşününce, artık yeni çıkacak oyunların daha da çekirdek açı hâle geleceğini görüyorum.

Hâliyle 8/8i öneremiyorum. Çünkü 1 yıl sonra Intel korkup 8/8 bir i5 çıkarsa, buraya gelip niye bana bu kadar pahalıya i7 aldırdınız diyebilirsin. Çünkü 8/8 çıkacak bir i5, 8/8 çıkmış bir i7den çok daha ucuza satılacaktır.
 
Burada devrinin bitmesi demek, o işlemcinin bittiği anlamına gelmiyor. 8400 de 9600k da en az 2-3 yıl daha idare edecek. Olay sadece 8 çekirdek işlemcilerin birçok oyunda daha rahat olacağı.

Ben şu an işlemci alacak olsam, AMD'yi beklerdim. Ryzen 3600 çok uygun fiyata 8/16 çıkacak ve IPC olarak en az i7 8700 seviyesini yakalayacaktır.

Oyun firmaları aç gözlüleşebilir, Hyper threading önemli. Belki 8/8 safi gücüyle 5 sene gider, belki 3 sene sonra tökezler.

4790k taş gibi işlemci ,neden? Hyper threadingi var. Peki 4790k ile anyı IPC gücüne sahip 4670k ne durumda? 4/4 olduğu için biraz kötü durumda.

Bundan 3 sene sonra 9600k için ağıt yakabiliriz, fakat 8700k için yakamayız.

3 yıl sonra 9600k öyle bir noktaya gelecek ki, ne kadar güçlü olursa olsun, izlek yetiştiremediği için oyun performansı baltalanacak. 8700k ise sanal izleklere sahip olduğu için üzerine gelen yükü dağıtabileceği için daha STABİL performans sunabilecek. Hiçbir zaman 8700k 9600kdan daha çok FPS vermez. Söz konusu durum bu değil. Söz konusu durum, oyunun talep ettiği izlek ihtiyacını karşılayamayınca yaşanan micro stutterlar, FPS düşüşleri.

Şu an 8 izlek isteyen oyunlarda i7 8700k, 9600k'ya göre daha STABİL bir performans sunuyor. Her ne kadar 9600k'nın IPC'si ve saat hızları daha yüksek olsa da. Ortalamada 15-20 FPS fark koyuyor ama frametime grafikleri yerde oluyor.

Zaten devir bitti muhabbeti frametime grafikleri bocalamaya başladığında meydana çıkar.

Bugün yeni çıkan tüm oyunlarda neden 4 çekirdek devri bitti diyoruz? Felaket frametimelarla karşılaştığımız için. IPC'si inanılmaz yüksek, çok hızlı bir 6600k, sırf 4 izlek olduğu için Far Cry 5'e nefes yetiştiremiyor. Ortalaması yüksek ama anlık droplar yaşatan bir performans sunuyor.

Bunu niye anlattım dersen: hyper threading mucizevi bir şey değildir. Daha fazla performans da sunmaz. 6 çekirdek işlemciyi 12 çekirdek de yapmaz. Fakat işlemciye nefes boşlukları oluşturur. Oyun işlemcinin üzerine fazla gittiğinde, işlemci bunu fazladan izleklere dağıtarak bir nebze karşılar.

Sonuç olarak ben 8/8 işlemciden de yana değilim.

Dersen ki, 8700k ve 9700k arasında kaldım. 9700k derim. Oyunlar 12 thread istediğinde dahi 8 fiziksel çekirdek, 6 gerçek + 6 sanal izlekten daha iyi bir frametime çizecektir.

Ama öbür yandan da daha ucuza ve benzer IPCye sahip R5 3600 ihtimali var. Bu işlemci de 8/16 çıkacak. Intel tarafında 8/16ya ulaşmak için 9900k'ya absürt bir para ödemek gerekiyor.

Kısacası durum bu. 8/16 sana kazandıracağı şey, fazladan birkaç yıl olur. İleride oyunlar 12-16 izleğe göre yapılırsa, hakiki çekirdek performansı kadar olmasa da, daha iyi performans alırsın.

4790k'yı 4670k'dan AC Odyssey bazında ayıran şey hyper threading. 4790k bu oyunda 53 FPS render verirken, aynı IPC ve hızlara sahip bir 4670k 39 FPS veriyor. 5 GHz'a çıkartılmış, çok daha yüksek IPC'ye sahip 6600k 46 FPS render veriyor.

Sebebi ne mi? Oyun 8 izlek istiyor. Oyuna 8 izlek vermezsen ağlıyor. İşin gerçeği de oyun firmaları artık 8 ve altı izleklere optimizasyon yapmaktan sıkıldı. En önemli sebebi PS4. PS4 de zayıf ama 8 iş parçacıklı bir işlemci var. Oyun firmalarının bir çoğu AMD ile anlaşma yapmaya başladı, iki oyundan birinin girişinde artık AMD logoları çıkıyor. Oyun firmaları kârlarını devam ettirebilmek için bu trende uyuyorlar çünkü çok çekirdekli oyunlar daha realistik deneyimler sunuyor, daha realistik deneyimler daha çok oyuncuyu çekiyor, oyun dünyasını terk etmeye yelkenen oyuncuları geri getiriyor.

Yani bu bir arz talep meselesi. Oyun firmaları kendi çıkarları için bunu dikte ediyorlar. Oyun firmalarının talebine de AMD şu an cevap veriyor. PS5'in 16 iş parçacıklı Ryzen mimarili bir işlemciye çıkacağı aşikar.

Tüm bunları düşününce, artık yeni çıkacak oyunların daha da çekirdek açı hâle geleceğini görüyorum.

Hâliyle 8/8i öneremiyorum. Çünkü 1 yıl sonra Intel korkup 8/8 bir i5 çıkarsa, buraya gelip niye bana bu kadar pahalıya i7 aldırdınız diyebilirsin. Çünkü 8/8 çıkacak bir i5, 8/8 çıkmış bir i7den çok daha ucuza satılacaktır.
Mükemmel bir açıklama olmuş, ellerine sağlık.
 
Tek çekirdek performansları aynı frekansta aynı. Ufak bir overclockla da 9600K'dan daha fazla FPS almak mümkün 8700K ile. Hiçbir zaman kavramı çok kapsamlı.
O konuda haklısınız ama bildiğim kadarıyla 9600klar genel silikon kalitesi olarak 8700klardan daha yüksekti. 9600k kullanan çoğu kişi büyük oranda 5 GHz'a ulaşabiliyor gibi. Ama 8700kcıların çoğu 4.4-4.8 gibi barajlarda takılıyor. Yine de haklısınız, hiçbir zaman dememeliydim. Yine de avantaj olarak bir miktar önde gibi.

Biraz da öyle olması lazım, hyper threading sunmayan bir işlemci nihayetinde, kurtarır bir tarafı olsun bir zahmet. :D 8600k da 8700k'ya göre daha iyi overclocklanabiliyordu, büyük oranda. :)
 
Sanal çekirdek arasında o kadar fark oluyor mu ki? Ne bileyim hani, i5 9600K daha fazla
çekirdeğe sahip ve güncel bir işlemci. Darboğaz yapması bana normal gelmedi.
Tek çekirdek gücü herşey değildir. İşte ekran kartları güçlendikçe bunu daha rahat bir şekilde anlayabiliyoruz. Ayrıca güçlü işlemci veya ekran kartı alanlar neden hala ısrar ile 1080P oynuyor bunu da anlamış değilim.

Evet fark ediyor. Sanal çekirdeğin güçlü olmadığını iddia edenler kendileri tecrübe etmemişler besbelli. Ben i5 4670K kullanırken %100 işlemci kullanımı yaşadığım oyunda i7 4790K'a geçtikten sonra %40 ile devam ettim. Darboğaz falan kalmadı. GTX 1070 bir de o kadar güçlü bir kart değil yani, ama besleyemiyordu işlemci.

Ben öyle bir sistem alsaydım işlemciyi biraz düşük tutup, ekran kartını biraz daha yükseltip 2K alıp daha HD bir oyun deneyimi yaşamaya çalışırdım.
 
O konuda haklısınız ama bildiğim kadarıyla 9600klar genel silikon kalitesi olarak 8700klardan daha yüksekti. 9600k kullanan çoğu kişi büyük oranda 5 GHz'a ulaşabiliyor gibi. Ama 8700kcıların çoğu 4.4-4.8 gibi barajlarda takılıyor. Yine de haklısınız, hiçbir zaman dememeliydim. Yine de avantaj olarak bir miktar önde gibi.

Biraz da öyle olması lazım, hyper threading sunmayan bir işlemci nihayetinde, kurtarır bir tarafı olsun bir zahmet. :D 8600k da 8700k'ya göre daha iyi overclocklanabiliyordu, büyük oranda. :)

9600K'ların çoğu 5 GHz seviyelerini kolayca aşabiliyor. Ancak 8700K ile 5'te stabil kalmak bile şans işi. Benim yeni nesilde en sevdiğim uygulama ısı dağıtıcının işlemciye lehimlenmesi. Delidsiz 8700K düşünülemez bile. Çok üst düzey sıvı soğutma kullananlara lafım yok tabi 😁.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bakın 8/8 işlemci bile %100de. Pantheon gerekeni söylemiş, sürekli %100e dayanan işlemciler maalesef geleceğe dönük olmuyor. Üstelik 5 GHz olduğuna da dikkat etmek gerek.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bakın 8/8 işlemci bile %100de. Pantheon gerekeni söylemiş, sürekli %100e dayanan işlemciler maalesef geleceğe dönük olmuyor. Üstelik 5 GHz olduğuna da dikkat etmek gerek.

9700K nasıl %100 olmuş yahu bu oyunda 4790K 4.6 GHz ve 980Ti ile en fazla %90 CPU kullanımı görmüştüm. İlk kez bir oyunda %90 CPU kullanımı görünce canım sıkılmıştı bunu görünce beterin beteri varmış dedim.
 
9700K nasıl %100 olmuş yahu bu oyunda 4790K 4.6 GHz ve 980Ti ile en fazla %90 CPU kullanımı görmüştüm. İlk kez bir oyunda %90 CPU kullanımı görünce canım sıkılmıştı bunu görünce beterin beteri varmış dedim.
Muhtemelen ekran kartını %99 besliyorsundur. Grafik ayarların neler? Bir de FPS değerleri tabii. :) Orada %100 var ama epey de yüksek FPSler söz konusu.
 
Uyarı! Bu konu 6 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı