AC: Odyssey CPU kullanımı

guveninan44

Centipat
Katılım
2 Mayıs 2020
Mesajlar
91
Grafik ayarlarıyla ne kadar oynasam da ekran kartına ne kadar yük bindirsem de cpu kullanımı çok yüksek. Bazen anlık 60-80 arası birkaç saniye duruyor. Sonra yine yükseliyor 95-100 arasına. Ne yapayım?
 
Neden oynamasın insanlar? Serinin 2. oyunundan beri en yüksek inceleme puanına sahip olan AC oyunu neredeyse. Steam oranı bile %88. Başarılı bir yapım.
Optimizasyon sorunu da lanet ettirecek cinsten bir şey değil.

Oyunun güzel olup olmadığı beni ilgilendirmiyor işlemciyi fazlasıyla sömürüyor kim bilir büyük ihtimal 2070'e darboğaz bile yapıyordur, bunlarla uğraşacağıma oynamazdım ne kadar güzel olursa olsun.
 
Oyunun güzel olup olmadığı beni ilgilendirmiyor işlemciyi fazlasıyla sömürüyor kim bilir büyük ihtimal 2070'e darboğaz bile yapıyordur, bunlarla uğraşacağıma oynamazdım ne kadar güzel olursa olsun.
3700X ve 2070'den daha performanslı olan 5700XT ile hem 1080P'de, hem 2K'da bir kez olsun işlemci darboğazı yaşamadan oyunu oynadım.
Bu tarz şeyleri genellememek gerekiyor :)
 
GPU kullanımında düşüş veya FPS'te drop falan oluyor mu sık sık?
Herhangi bir sorun yaşamıyorsan CPU kullanımını kaale almana gerek yok.
Fps açısından sorun yaşamıyorum drop vs. olmuyor. Resolution scale %140, ultra high ayarlarda. Zaten geforce experience'nin önerdiği ayarlar. Sadece kullanım yüzdesi canımı sıkıyor. Sıcaklıklarda da sorun yok
Intel kullanıyorsan normaldir çekirdek ve izlek sayıları düşük olduğundan darboğaz yapabiliyor.Hangi işlemci ve ekran kartını kullanıyorsun?
i5 9600k, 2070super
 
FPS açısından sorun yaşamıyorum drop vs. olmuyor. Resolution scale %140, ultra high ayarlarda. Zaten Geforce Experience'nin önerdiği ayarlar. Sadece kullanım yüzdesi canımı sıkıyor. Sıcaklıklarda da sorun yok.
Oyun işlemciyi çok sömürüyor o kadar. Sorun yaşamıyorsan kaale almaya gerek yok dediğim gibi. 8 çekirdekli 9700K'yı bile %100'e dayandırıyor. Canını sıkmasın. ;) Güzel bir verim alabildiğin sürece karttan sorun yok.
 
3700X ve 2070'den daha performanslı olan 5700XT ile hem 1080P'de, hem 2K'da bir kez olsun işlemci darboğazı yaşamadan oyunu oynadım.
Bu tarz şeyleri genellememek gerekiyor :)

Özel olarak streaming/editing/3D design/render/advanced flow simulation vb. gibi workstation odaklı işsel düzeyde uygulamalarla çalışılmıyorsa; bir oyun için 16 Threads işlemci almak da ne bileyim artık 😅. Bana şu an çok saçma ve gereksiz geliyor açıkçası, 6C/12T bile şu anki genel oyun standartları açısından zaten üst limit konumda.
 
Özel olarak streaming/editing/3D design/render/advanced flow simulation vb. gibi workstation odaklı işsel düzeyde uygulamalarla çalışılmıyorsa; bir oyun için 16 Threads işlemci almak da ne bileyim artık 😅. Bana şu an çok saçma ve gereksiz geliyor açıkçası, 6C/12T bile şu anki genel oyun standartları açısından zaten üst limit konumda.
Future-proofing diyorum ben buna. Zamanında i7-2600k almayıp i5-2500k alarak dili yanmış biri olarak, aynı hataya bir daha düşmek istemem. :)
 
Future-proofing diyorum ben buna. Zamanında i7-2600k almayıp i5-2500k alarak dili yanmış biri olarak, aynı hataya bir daha düşmek istemem. :)

Zaten bu dönemden itibaren Intel kanadındaki çoğu işlemci de future-proofing odaklı olacak, 4/4'lerin devri de bitti bitecek 🙂. Parası olan geleceğe yatırımını da yapar, gidip Threadripper 3990X bile alabilir, ama şu an bilinen bir gerçek var ki SMT ve HT hayatımızda olduğu sürece yeni nesil multiple core supported oyunlarda kolay kolay başımız ağrımayacak.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı