Katılım
31 Aralık 2019
Mesajlar
3.954
Çözümler
22
Beğeniler
5.214
Yer
Trabzon
Alttaki yazdığım paragraf, kullandığım ISS'yi değiştirip NetSpeed'e geçiş işlemlerinin tümünü kapsamaktadır. Teferruata inilmiştir.

Arkadaşlar öncelikle bu forum dahil diğer tüm forumlarda bu konu saçma sapan veya eksik anlatılmış. Şöyle adam gibi en başından sonuna tek seferde anlatan yok nasıl geçiyoruz? Ne yapıyoruz? Geçince interneti nasıl aktif ediyoruz? Hep baştan sağma yazılar bütünüyle dolu. Şimdi size adım adım anlatacağım. Geçişi bugün öğlen tamamladık 5 saat önce falan şu an içimde huzur bombası patlamış gibi adeta. Mutluluk C4'ü, sevinç Izoly'si ...

Kullandığım internet > ADSL Superonline 16Mbps / 1 upload sınırsız 65TL.
Geçtiğim internet > VDSL NetSpeed 35Mbps / 5 upload sınırsız 76TL.

Önce mevzuyu anlatayım normalde geçmeyecektik. Evde 2 kişi kullanıyoruz ve 16Mbps internet bize yetiyor. Superonline'den gayet memnunduk oyunlarda kasmadan iki kişi kullanıyorduk sadece ikimiz Ethernet ile bağlıyken birisi Wi-Fi bağlanınca internet çöp oluyordu yani 2 kişi 1080P film izlerken 3.kişi 720P'yi dona dona izliyordu Wi-Fi ile. Neyse bizim kampanya 4 sene öncesinin kampanyası şu an dünyada bizden başka bu pakete 65TL veren yok bu yüzden durma bir arayıp taahhüdü bozun taahhüdü bozun diye rahatsız etmeye başladılar son sene. Bir şey demedim, daha doğrusu internet benim üzerime olmadığından telefona hiç denk gelemedim ki detaylıca konuşayım bunların derdi ne? Sonra öğrendim ki dertleri 65TL verdiğimiz pakete 110TL vermemizi istemeleri. Haklılar sonuçta hep aynı kalacak diye bir şey yok ekonomi leş. Neyse bunu insan gibi söylemek yerine öyle bir şey demişler ki duyunca Laz damarım attı. Müşteri hizmetlerinden gevşeğin gibi aramış diğer elemanı bizim internetinizi 8Mbps'ye indirelim aynı fiyatı ödeyin demiş 😀 Şaka gibi. Şu an bu yazıyı yazarken bile göğüs bölgemde basınç oluştu hafif öfkelendim. Böyle bir cümleyi telefonda duysam afedersiniz sağlam söverdim. Dedim ki biz 4 yıl kimlere müşteri olmuşuz? Yazıklar olsun. O cümle-i kelamı bizim elemanın o adamın ağzından sakin sinir eden bir ses tonuyla duyduğunu duyunca dedim ki interneti bugün iptal ediyoruz!

Ardından süreç başladı bundan sonra asıl anlatmak istediğimi, NetSpeed'e geçiş sürecime giriyorum.

İlk işim derin araştırmayla geçti Kablonet'ten tut Vodafone ISS'ye kadar araştırmadığım firma kalmadı. Gözüme en çok TürkNet güzel göründü lakin müşteri hizmetlerinin leş olduğunu öğrenince bir sıkıntı çıkarsa başımız ağrır diye hiç bulaşmadım. Aslında ne kadar araştırırsam araştırayım geleceğim son nokta belliydi. NetSpeed.

NetSpeed'e detaylı geçiş eylemi süreci;

  • Ilk iş NetSpeed'i arayıp e-posta adresime gönderdikleri PDF dosyasını yazıcıdan çıkartıp doldurmam oldu çünkü bu formu doldurup MNG Kargo ile gönderiyorsun onlar tüm işlemleri (eski ISS'yi iptal etme, yenisini bağlama) sizin yerinize yapıyorlar.
  • E posta adresine gelen 6 sayfalık "başvuru formu ve abonelik sözleşmesi" ve 1 sayfalık "bireysel işletmeci değişiklik formu" nu kırtasiyeden çıkarttım. Formlar burada sağda var bakabilirsiniz.
  • Ardından formları doldurdum. Burada çok dikkat etmeniz gereken 2 unsur var. Çok önemlidir hatta tüm bu paragraflar içindeki en çok dikkat edilmesi gereken cümleyi yazıyorum. NetSpeed'e geçerken kafanıza göre geçemiyorsunuz eki ISS kimin üzerineyse aynı kişinin bilgilerini yazıyorsunuz. Yani eskisi diyelim ki kardeşinin üstüne yenisi benim üstüme olsun formları doldurayım diye bir şey yok. Eski ISS kimin üstüneyse onun telefonunu TC'sini falan formlara yazıyorsunuz hatta imzayı da onun atması gerekiyor. Diğer önemli unsur o 1 sayfalık bireysel işletmeci formundaki xDSL hizmet numarası. Bu numara öyle kolay kolay alınmıyor kullandığınız ISS'yi bizzat üstüne olan kişi arayıp alması gerekiyor. Bunu kimse normal şartlarda istemediğinden interneti bırakacağınızı anlarlarsa sizinle uğraşırlar. Direk olarak sizden bıktık bırakıyoruz sizi artık hadi siktirin gidin demeyin sormazlar ama sorarlarsa hizmet numaramı öğrenmek istiyorum deyin çünkü zaten internetin sahibi olarak öğrenmek hakkınız. Hakkımdır dediğinde bir şey demezler, zaten diyemezler... Bu sıkıntnılı numarayı da xDSL hizmet numarası yazan kısma yazacaksınız bir üstündeki xDSL / paylaşımlı diye başlayan yer boş kalacak. Bu iki yazdığıma dikkat edin sonra tekrar MNG Kargo ile ikinci defa göndermek zorunda kalırsınız.
  • Formlardan sonra eski ISS sahibinin kimlik fotokopisini çıkarttım bunu da istiyorlar kesin gönderilecek.
  • MNG Kargo'ya gidip kağıtları verdim sadece şu kodu söyledim ne adresi verdim ne de kargo parası. Bu kod ile ücretsiz bir şekilde belirli adrese gidiyor onlar zaten biliyor. Kod: 289 192 075
  • Eğer MNG Kargo yoksa yine burada altta yazan adrese parasını da ödeyerek farklı kargo şirketiyle gönderim sağlayabilirsiniz.
  • Gönderimi sağladık aradan 1 gün geçti. ISS sahibini telefonla arayıp onay istediler onayı verdi.
  • Aradan 2 iş günü geçti. Telefona eski ISS miz olan Superonline aboneliğiniz sonlanmıştır mesajı geldi ve internetimiz kesildi.
  • Aynı gün hatta yukarıdaki mesajdan önce NetSpeed abone numarası, kullanıcı adı ve şifre mesaj olarak internetin sahibinin telefonuna geldi.
  • Ardından hemen aradım çünkü modem eski Superonline modemi e aboneliğimiz de bitti internet yok. NetSpeed'i nasıl kullanacağız?
  • Her şeyden önce müşteri hizmetindeki hanımefendi modemimizin modelini öğrenip VDSL destekliyor mu diye sordu. Desteklemeseydi hemen orada telefonla kendilerinden uyumlu modem sipariş edecektik fiyatı 250TL. Destekliyormuş ve hemen mevcut modem (Superonline'nin modemi) üzerinden hanımefendinin yönlendirmesi ile kuruluma geçtik.
Kurulum;
Her şeyden önce modemi yanındaki ufak delikten kürdan sokarak resetledik. Tüm ışıklar sönünce kürdanı çektim, tekrar tüm ışıklar yandı. Bunu yapmazsak internet erişimi gelmiyor sıfırlamak şart. Kürdan yoksa toplu iğne de iş görür. Sonra modem arayüz şifresi sıfırlandı. Superonline'nin admin/superonline buradan da bilgilendirelim. Modemimiz huaewi HG685 V2 resimdeki gibi ınternet > ınternet ayarları kısmına gelip WAN_INTERNET_VD yazan kısımdaki düzenle butonuna tıklayıp mesaj ile yolladıkları kullanıcı adı ve şifreyi girdim. Sonra resimdeki WAN_INTERNET_AD oraya da aynısını girdim kaydete tıkladım ve mutlu son. Direk olarak 35Mbps uçan internet geldi. Google hemen açıldı o saniyede. Bu kadar basit bir işlem olduğunu bilmiyordum kafadan 2 gün daha beklerdik diyordum şebekedir santraldir internet tak diye geldi. Hız testi yaptım ve değerler gayet iyi.

internet.png


Evet arkadaşlar geldik paragraf ımızın sonuna. Adım adım en baştan en sona NetSpeed'e nasıl geçilir? Nasıl bir yol izlenir? Hepsini anlattım. Bu şekilde hemen anlatan gördüğüm kadarıyla yok hep bir yerde eksik bilgi verip araştırma yapanların ilim alma yolunu tıkamışlar. Süreç ile ilgili sormak istediğiniz sorular varsa yollayın gelsin.

İyi sosyaller.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

yika38

Terapat
Katılım
17 Eylül 2017
Mesajlar
6.663
Çözümler
111
Beğeniler
8.176
Yer
Kayseri
Öncelikle, hayırlı olsun. :)

Bazı kullanıcılar Packet Loss, ping vb. sorunlar yaşadığını söylüyor. Siz böyle bir durum yaşadınız mı? Tabii ki hemen bunu tespit edemeyiz, bu yüzden bu soruya hemen cevap vermenize gerek yok. :)

Ama SpeedTest sonucu atarsanız güzel olur.
 

Alp477

Zeptopat
Katılım
2 Ekim 2020
Mesajlar
26
Beğeniler
9
Şu an bu konuyla pek alakalı değil ama gündüz saatlerinde konuşmuştuk hatırlarsanız, ADSL hat değerleri ve VDSL hat değerleri paylaşma şansınız var mı? ADSL deki değerler umarım duruyordur, ayrıca teşekkür ederim
 
KS
Elektrikci_Hasan
Katılım
31 Aralık 2019
Mesajlar
3.954
Çözümler
22
Beğeniler
5.214
Yer
Trabzon
@İmamın Abdest Suyu Eyvallah sağolasın umarım ileride sorun yaşamam.
@yika38 Şuan internetten film izleme test ettim eskisinden daha iyi. Oyunları da yarın test edeyim.

Şu an bu konuyla pek alakalı değil ama gündüz saatlerinde konuşmuştuk hatırlarsanız, ADSL hat değerleri ve VDSL hat değerleri paylaşma şansınız var mı? ADSL deki değerler umarım duruyordur, ayrıca teşekkür ederim
ADSL hat değerlerini paylaşma şansım yok çünkü o interneti kullanmıyoruz artık ama şuan ki VDSL değerleri bunlar. İnternet ve indirmeler gayet hızlı yarın ping değerine bakıp atacağım.

Vdsl.png
 

Gipsy

Zeptopat
Katılım
4 Ekim 2020
Mesajlar
7
Beğeniler
4
Hocam bilgilendirme için teşekkür ediyorum. Ben de Netspeed'e geçmeyi düşünüyorum fakat aklıma bir soru takıldı. Türk Telekom taahhüdüm bu ayın 15'inde bitecek. Netspeed için abonelik formu dolduruyorum şu anda. Merak ettiğim sen geçiş yaparken taahhüdün son günü mü geçiş yaptın? Eğer ben şimdiden abonelik formunu yollarsam Türk Telekom'dan cayma bedeli vs. çıkar mı? Konuyla ilgili bilgilendirirsen sevinirim.
 

Ali Pınar

Hectopat
Katılım
26 Eylül 2019
Mesajlar
1.360
Çözümler
12
Beğeniler
1.501
Yer
523
Hocam ben Turk Telekom'dan Millenicom'a geçeli 3 ay oldu halen evrakları gondermedim 🤣 Onlar da eksiligini hissetmedi demekki.
 
KS
Elektrikci_Hasan
Katılım
31 Aralık 2019
Mesajlar
3.954
Çözümler
22
Beğeniler
5.214
Yer
Trabzon
@Gipsy Son faturadan 4 gün sonra geçiş yaptım ben o 4 günlük parayı ay sonu alır Superonline bizden. Yani 1 gün bile kullansan onun parasını alırlar. Taahhüt olayına gelince o sizin pakete bağlı bizim 2 yıllık taahhüt vardı 4 sene kullandık interneti yani 2 defa taahhüt yeniledik. Öyle bir zaman denk geldi ki bizimki bu son fatura aynı zamanda 2.Taahhütün son günüydü. Yani tam taahhüt gününe denk geldi yukarıda yazmadım uzun olur diye. Netspeed her şeyi hallediyor onları arayıp konuşmak lazım alacakları para da taahhüt bozma değil modem parası oluyor. Taahhüt olunca modem parasını ödemiyorsun sanırım o yüzden alabilirler. Netspeed'i arayın derim emin olmak için.

Bu arada @yika38 oyunlarda test ettim ping değeri eskisinden çok daha iyi. Bizim eleman LOL de 24-26 arası alırken şuan 18 sabit alıyor ben de farklı oyunlarda test ettim pubg falan gecikme hiç yok. Bu daha çok altyapı ile kaynaklı sanırım altyapı kötüyse hangi ISS olursa olsun sıkıntı çekersiniz. Bizim ki iyiydi Superonline de bile sorun yaşamıyorduk buna geçince eşekten inip yarış atına bindik gibi bir şey oldu.
 

Flex16

Femtopat
Katılım
30 Eylül 2020
Mesajlar
1
Beğeniler
0
@Elektrikci_Hasan teşekkürler güzel anlatımın için.

Kafama takılan bir şey var.

xDSL hizmet numarası ADSL kullananlarda da var mı? Ben şu an TTNET ADSL kullanıyorum NetSpeed VDSL'e geçmek istiyorum.
 
KS
Elektrikci_Hasan
Katılım
31 Aralık 2019
Mesajlar
3.954
Çözümler
22
Beğeniler
5.214
Yer
Trabzon
@Flex16 Tüm internet paketlerinde o numara var. Benim de önceki ADSL idi işte aradım aldım.

Bu arada bir yukarıda yazdığım paragrafa ithafen @Gipsy ;

Son 4 günlük değil 20 gün kullanmışız 1 aylık faturayı aldılar. Bana yanlış bilgi verildiği için sana öyle yazdım 10 gün kullanmasak bile 1 aylık 65TL olan internet faturasını 106TL olarak aldılar. Bozunca taahhütlü olduğumuz için 250TL modem parası da ayrıyetten verdik bilgin olsun. Niye 65TL yerine 106TL aldılar çünkü taahhüt yenilemeyip bıraksan veya bozsan değişen bir şey yok taahhütsüz bedeli alıyorlarmış. Kusura bakma yukarıda bana veirlen yanlış bilgiden dolayı öyle yazdım. Tüm bu faturalara ek olarak 1 ay sonra son kez 12TL küsür bir para daha alacaklar cayma bedelinin son parası. Bu ISS ler böyle kan emici böyle paraya tapan yaratıklar SUPERONLİNE gözümde gram iyi bir tarafı kalmadı bu şekilde.
 
Yukarı