AFMF ile Cyberpunk 2077 - Şaşırtıcı sonuçlar!

Diyelim CP77 DLSS 3 ve FG kapalı 100 FPS alıyor. FG açıkken 200 FPS alıyorken 1Low değerleri yükselmesi lazım ki oyun akıcı olsun.

Azalma var mı %1'de? Azalma varsa sorun vardır, AMFM açıkken düşmüyorsa aynı kalıyorsa sorun yoktur.

:D
Aynı kaldığı için akıcı olmuyor ya hocam zaten.
Forspken oyunu FSR 3 destekli ve FSR 3 ve FG açınca 2X FPS alıyorsun ve 1Low yerinde sayıyor, hiçbir etki almıyorsun. FPS kilidi koyduğunu zaman 1Low değeri 2X 3X katında çıkınca oyun o akıcılığı veriyor.
 
Diyelim Cp77 DLSS 3 ve FG kapalı 100 FPS alıyor. FG açıkken 200 FPS alıyorken 1Low değerleri yükselmesi lazım ki oyun akıcı olsun.
AMFM'de %1 değerinin yükselmesine gerek yok, akıcılık 1% ile gelmiyor. DLSS 3 veya FSR 3'de oyunun içinde işleniyor ve görüntü öyle gönderiliyor. Sen programdan bakarken 200 FPS görüyorsun ve 1%'in de ona göre oluyor. O oyunun aslında 1%'i daha düşük, çünkü 1%'de kareleri sayarken sahte kareyi de sayıyor. AMD'nin programı ise oyunda işleniyor, sürücü üzerinde uyguluyor. AMD'nin programı 1%'i sayarken sahte kareyi saymıyor.
 
AMFM'de %1 değerinin yükselmesine gerek yok, akıcılık 1% ile gelmiyor. DLSS 3 veya FSR 3'te oyunun içinde işleniyor ve görüntü öyle gönderiliyor. Sen programdan bakarken 200 FPS görüyorsun ve 1%'in de ona göre oluyor. O oyunun aslında 1%'i daha düşük, çünkü 1%'de kareleri sayarken sahte kareyi de sayıyor. AMD'nin programı ise oyunda işleniyor, sürücü üzerinde uyguluyor. AMD'nin programı 1%'i sayarken sahte kareyi saymıyor.

Pek anlaşamıyoruz hocam gibi.
Bunu bizzat test edin anlarsınız.
Şu an boşta duruyor o özellik.
 
5 yaşındaki adamın anlayacağı şekilde anlattım ama anlamamakta ısrarcıysanız sorun bende değil.

Ben özelliğin açık veya kapalı aynı olduğunu hiçbir fark olmadığını söylüyorum.
Size basitçe ben de sordum test ettiniz mi?

Daha bu özelliği açıp 1 tane memnun olan insan görmedim. Ben de isterim çok farklı çıkmasını. Şu an gelişmesi gerekiyor 4-5 ay sonra tam sürüm çıkınca konuşuruz.

@Spyhis
 
Ben özelliğin açık veya kapalı aynı olduğunu hiçbir fark olmadığını söylüyorum.
Size basitçe ben de sordum test ettiniz mi?

Daha bu özelliği açıp 1 tane memnun olan insan görmedim. Ben de isterim çok farklı çıkmasını. Şu an gelişmesi gerekiyor 4-5 ay sonra tam sürüm çıkınca konuşuruz.

@Spyhis
Benim sorunum özelliğin iyi olup kötü olması değil, bahsettiğim şey o da değil. AMFM, FG'yi oyundan işlendikten sonra sürücü üzerinde uygular. AMFM açıkken herhangi bir uygulamadan okuyacağın 1% değeri FG öncesi kadardır. FSR 3 veya DLSS 3 açıkken bu işlem oyun içinde gerçekleşir, okuyacağın program FPS'yi veya 1%'i oyundan okur yani sahte kareleri de sayar. AMFM durumunda oyundan çoktan ayrılmıştır FG öncesi kadar 1% okursun. AMFM açıkken akıcılık yok çünkü 1% az olayı değil yani.
 
Benim sorunum özelliğin iyi olup kötü olması değil, bahsettiğim şey o da değil. AMFM, FG'yi oyundan işlendikten sonra sürücü üzerinde uygular. AMFM açıkken herhangi bir uygulamadan okuyacağın 1% değeri FG öncesi kadardır. FSR 3 veya DLSS 3 açıkken bu işlem oyun içinde gerçekleşir, okuyacağın program FPS'yi veya 1%'i oyundan okur yani sahte kareleri de sayar. AMFM durumunda oyundan çoktan ayrılmıştır FG öncesi kadar 1% okursun.

Tamam 1Low olayında anlaştık. Peki bu özellik neden var süs için mi?

FPS artıyor ama artmıyor.

Bence AFMF oyunda işlemiyor. Direkt sürücü kendisinden işliyor.

FSR 3 oyuna entegreli olarak şu an en mantıklı o duruyor.
 
Tamam %1 Low olayında anlaştık. Peki bu özellik neden var süs için mi? FPS artıyor ama artmıyor.
AMFM, gönüntü üzerine sonradan FG uyguluyor. Oyunun desteği gerekmiyor. Bunun da bir dezavantajı oyun motorundan gelen hareket yönleri, derinlik haritaları gibi ek veriler olmadığı için çok yüksek harekette AMFM kapatılıyor. AMFM çok yoğun hareket sırasında açık kalırsa görüntüde ciddi bozulmalar oluşabilir kareler arası farkın anlamsız olmasından dolayı. FSR 3 ve DLSS 3, "gördüğünüz" karenin dışındaki birçok veriye erişebildiği için hareket hızınız(görüntünün değişme hızı) ne olursa olsun bunu kaldırabiliyor. AMFM'de az hareket ederseniz veya hiç hareket etmezseniz uygulanıyor. Daha özelliğin önizleme sürücüsünde olduğunu unutmamak gerek, AMD ya "otomatik AMFM kapatma" özelliğini devre dışı bırakacak ki bu sorun gitsin veya kullanıcıya bırakacak bu seçimi. Ha kesinlikle FSR 3 veya DLSS 3 kadar iyi olmayacaktır ama televizyonlarda falan uygulanıyor, bence şu anki halinden daha iyi olabilir. Benim az önce anlatmaya çalıştığım nokta ise %1'in yorumlanmasındaki hata ve bunu doğrudan akıcılığa bağlamanızdı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı