Intel işlemcilerde 1Milyar 400Milyon transistör var, AMD işlemcilerde ise 1Milyar 200Milyor. Intel işlemcilerinin tek çekirdeğinde 350Milyon, AMD içinde de 150Milyon transistör var. Şimdi neden tek çekirdekte Intel üstün anlayabildin mi?
Eğer bir oyun yada uygulama 8 çekirdekli AMD işlemcilerine göre hazırlanırsa merak etme 4 çekirdekli Intel işlemciler çok rahat o oyunu açabileceklerdir ama eğer oyunlar ve uygulamalar 4 çekirdekli Intel işlemciler için yapılırsa o zaman 8 çekirdekli AMD işlemcileri gereken performansı sağlayamıyacak.
Ve Intel işlemcilerdeki transistörlerin çoğu IGP gibi oyun amaçlı masaüstü bilgisayarlarda zerre kadar işe yaramayacak bir şey için kullanılmaktadır.
4 çekirdekli Intel 8 çekirdekli FXleri döver mi dövmez mi o yazılımın optimizasyonuna dayanan bir şeydir. Zaten 8 çekirdekli FXlerin çekirdekleri tam olarak çekirdek değil. FXler modüller ve ne thread ne fiziksel çekirdek diyebileceğimiz çekirdeklerden oluşur. Her bir modülde kayar nokta üniteleri vardır ve çekirdekler kendilerine ait tamsayı ünitelerine sahiptir. 2 çekirdek saniyedeki yapabileceği işlem sayısı komutun tipine göre değişen kayar nokta ünitelerini kullanırlar. Intel'in mimarisi ise daha klasiktir. İki işlemciyi döngü başına düşen kayar nokta göre değerlendirirsek 4 çekirdekli Inteller belki FXleri geçebilirler. Bu durumda FXler ancak çok yüksek saat hızlarıa hızaşırtıldıklarında İ5leri yakalayabilirler. Rakamlar ezberimde olmadığı için hatalı bilgi veriyor da olabilirim ancak ne olursa olsun FLOPS(saniyede yapılabilecek kayar nokta işlemi sayısı) iki farklı mimariyi karşılaştırken kullanabileceğimiz bir ölçüt değildir. 2 TFLOPSluk GCN, Kepler ya da Maxwell nasıl aynı performansı vermiyorsa(gigapixel, gigatexel ve bellek bant genişliği aynı kabul etsek bile), hatta aynı oyunda bile 2 farklı ayarda bi kart öbürlerini dövebliyorssa bunu işlemciler için de düşünmek zorundayız.
8 çekirdeği aktif ve verimli kullanabilecek oyunlar gelir mi, gelirse ne zaman gelir? Yeni nesil konsollar bu konuda FX sahiplerini umutlandırıyor, özellikle DirectX 12 konsoldan PCye port etmeyi aşırı kolaylaştırıyorsa(Diyeceksiniz ki PS3'te de 8 çekirdekli CPU vardı ne oldu? PS3'teki 8 çekirdek ne bildiğimiz anlamda çekirdek ne thread ne de bulldozer ve devamı mimarilerdeki modül/thread ilişkisine benziyor. Ayrıca programcıları çok zorlayan bir yapısı var, en azından programcıların şikayetleri o yönde) yakın zamanda FXlerinizden tam verim alabilirsiniz. Ama biri çıkar da sırf Intellerde iyi çalışacak şekillerde kod yazarsa o zaman FX sahipleri doğduklarına pişman olur. Oyunların başında çıkan o nvidia ve AMD logoları çok şey ifade ediyor. Ha bunun dışında kimse piyasadaki tüm donanımları %100 verimle kullanacak yazılım üretemez. Bazı çiplerdeki transistörlerin bir kısmı tembel tembel yatmak zorunda. PC oyunculuğunun en önemli sorunu da bu; asla herkeste sorunsuz ve hızlı çalışacak oyun yapılamaması.