Eğer bir oyunda cinsiyetin etkisini çeşitli RPG özellikleri ve fiziksel mekanikleri ile oyunun içinde etkin bir şekilde göremiyorsak bence karakterin modellemesi, kaplaması dışında cinsiyetin hiçbir farkı olmuyor. Üçüncü şahıs kameradan oynanan aksiyon içerikli oyunlarda mesela Tomb Raider oynamakla veya Batman Arkham serisinden bir oyun oynamanın veyahut Assassin's Creed serisinden bir oyun oynamakla karakterin sesleri ve ses efektleri dışında bir fark göremiyoruz. Hatta bu oyunlar dışında bir oyun RPG olsa bile bazen etkisiz olabilir. Skyrim mesela. Kadın karakter seçince çok ufak farklar oluyor. Karakterimizle konuşanlar "He" yerine "She" diyor o kadar. Bir de ses efektleri meselesinin ufak bir kısmı yine Skyrim için geçerli.
Eğer bir oyunda kaslı, güçlü ama ağır hareket eden bir erkek karakter ile pek kaslı olmayan, dolayısıyla onun kadar güçlü olmayan ama hafif, kıvrak ve çevik hareketlerle bu açıklarını kapatan kadın karakter arasında seçim yapabiliyorsak o zaman oyundaki ana karakterin etkisi olur.
Karakter yaratma ekranında erkeği uzun boylu ve kaslı yaparsan mesela savaş sırasında hitbox olarak dezavantajlı olması beklenir. Ona nazaran daha kısa boylu ve ince yapılı bir kadın karakter tasarlarsan hitbox olarak avantajlı olması beklenir.
Dark Souls mesela. Araştırdığım kadarıyla kadın karakterlerde daha küçük bir hitbox bulunmuyormuş.
Özetle karakter modellemeleri kozmetikten öteye gidemiyorsa, hiçbir etkisi yok.