Gereksiz nefret kusulmuş, ilk oyunu hiç mi hiç sevmem ama gri tonu hoşuma gitmişti. Buraya da eklenmesi, açıkçası gram önemi olmayan bir özellik. Seven açacak, sevmeyen normal devam edecek işte sorun ne ki? İsteyene böyle bir seçenek sunulması gayet de güzel, kaldı ki “Buna harcayacakları süreyi şuna şuna harcasalar” diyenleri de anlayamıyorum. Günümüzde şu renk paletini oyuna eklemek ne kadar vakit alır ki?
Eleştireceksiniz de, doğru yerden eleştirin ki bir anlamı olsun. Mesela geriye dönüş adı altında, takip görevi gibi saçmalıkları da eklerlerse o zaman aşırı anlamsız bir oyun olmuş olacak. Bir yerde böyle bir şey okumuştum sanki, umarım hafızam beni yanıltıyordur.
Ortada filtreyi sorun eden oldu mu sanmıyorum, ben firmayı, pazarlama politikasını eleştiriyorum.
İşin esprisi o zaten, köklere dönüş adı altında eski AC oyunlarının tüm oynanışı, mekaniklerini, harita ve çevre dizaynını getirip getirmeyecekleri.
Renk paletine kadar getiriyorlarsa insanların şüpheye düşmesi normal.
Oyun geliştirmek ile ne kadar ilgileniyorsunuz veya bilgi sahibisiniz bilmiyorum ama ; en basitinden yeni renk paletinde gece/gündüz döngüsündeki ışık gölge vs. kırılmasını, değişimini ve tonlarını ayarlamaları gerekecek.
Aksi takdirde boğuk renk paletinde gece gündüz geçişleri 2023 yılında kabul edilemeyecek bir hale gelecek.
Onun için de halen sözümün arkasındayım.
Şu dönemde hemen hemen her oyunun hatalı, yerleri öpen optimizasyona sahip şekilde çıkış yaptığını, çıkış sonrası desteğin kıt olduğunu düşünürsek filtre için ayıracakları zaman, elemanı buglar ve optimizasyonlara ayırmaları hem oyun hem de firma açısından daha iyi olur.
Heleki bahsettiğimiz firma Ubisoft iken, çıkardıkları her iki oyundan biri bug ve optimizasyon özürlüsü oluyor.
Bu sorunlar öyle bir iki günde halledilecek gibi de değiller, ilk gün yaması almadan oynanmaları mucize.
Hâlen daha pek de yeni sayılmayacak fakat epey kitlesi bulunan oyunlarında bu sorunlar bulunuyor, aradan yıllar geçmesine rağmen.