Açılır ve gayet çalışır ancak oyunların V-Sync implementasyonlarında bazen kendi frame bufferları veya frame pacing sorunları oluyor, FreeSync çalışırken bu istenen bir durum değildir. Onun yerine sürücüden V-sync açıp, monitörden de FreeSync açmak ve V-sync bufferını doldurmamak için kare hızının biraz altına RTSS ile FPS sabitlemek en makul seçenek diye düşünüyorum.
V-Sync,
monitörün tazeleme değeri (veya oyun içinden seçtiğiniz tam ekran çözünürlük@tazeleme değerindeki değeri)
altında FPS almanızı garanti eder ve kareleri senkronize eder, böylece yırtılma yaşamazsınız. Monitörün tazeleme değeri değişmez, oyun FPS'ini kare hızıyla limitlemiş olursunuz.
FreeSync ve G-SYNC ise oyunun tazeleme değerini değiştirmez, ancak
monitörün tazeleme değeri altında FPS aldığınız durumlarda monitörün tazeleme değerini, oyun ile aynı yapar. 144 HZ monitörünüz var ama oyunda 80 FPS mi alıyorsunuz? Monitör o anlık 80 FPS'e düşer. Tazeleme değeri ve FPS birebir uyuştuğunda herhangi bir yırtılma olmaz, bu prensipten yararlanarak monitör sürekli oyunun FPS'ini takip eder.
Ancak fark ettiyseniz V-Sync ve FreeSync aynı aralıkta çalışırlar. İkisi de Hz > FPS olduğu durumlarda faydalıdır. Eğer monitörün tazeleme değerinin de üstüne çıkmak istiyorsanız FPS kısıtlamayan Sync teknolojilerini kullanmanız gerekir. Bu noktada Enhanced Sync açmak daha mantıklı olur. AMD'nin ürünlerinden birisi olarak tam olarak istediğiniz durumu kapsamak için yapılmıştır. NVIDIA'da Fast Sync adında bir muadili de mevcut.