Path of Exile, Diablo 2, Torchlight oynadım. Kendi çaplarında güzel RPG ve isometric oyunlar.
PoE'yi 1700 saat oynadım. ARPG ile CRPG oyunlarını kıyaslamak mantıklı değil. ARPG oyununda sıra tabanlı combat zaten olamaz. Sorun burada elma ile armutu kıyaslıyorsunuz.
Tekrar söylüyorum, sıra tabanlı combatı sevmek zorunda değilsiniz. Kimse değil ama bu onu kötü yapmaz. Konunun başından beri sıra tabanlı olduğu için kötü diyorsunuz. Ben de sıra tabanlı olmasının neden kötü yaptığını soruyorum.
Olay şu an zevkler ve renkler meselesinden öteye gidemiyor, argümanınız yok çünkü. Cevap verilebilecek bir şey de yok. Sıra tabanlı combat sevmiyorsunuz günün sonunda.
her savaştan sonra neden uzun dinlenme yapıyorum
BG3, Divinity OS gibi skilleri spamlemenizi istemiyor. Her bir skilli kullanmadan önce 2-3 kere düşün diyor sana.
Divinity OS 2'yi 300 saat çok severek oynadım. Oyunun combat sistemi ile alakalı sorunları vardı ve BG 3 güzel törpülemişti bunu. Peki neydi o sorunlar?
İlk olarak belirli başlı skillerin varlığı oyunu kırıyordu. Taktiksellik anlamında çok iyi gibi görünse de aslında magic ve physical armorun varlığı baltalıyordu bunu.
Bir süre sonra yaptığımız tek şey karşıdakinin armorunu kırmaktı, kırmadan hiçbir şey yapamıyordunuz. Her fightta her düşmanda armor kır, armor kır, armor kır... Piercing damage armoru geçip direkt cana vurmayı sağlasa da piercing damage'in kaynağı çok limitli. Kırık skiller konusunda:
Reptured Tendons bastığınız düşmanı bir yerden başka bir yere teleportladığınız zaman neredeyse tek yiyor. Hani yürüdüğü zaman adım başına can götüren skillden bahsediyorum. Bunun gibi kırık o kadar çok şey var ki.
BG3'ün eksisi elbette var, eleştirilecek çok yönü var. (crafting sisteminin anlamsızlığı, oyundaki para miktarı ile vendorların item miktarlarındaki dengesizlik, bazı animasyonların direkt olmaması...)
harita büyüklüğü genişliği keşfi özgürlüğü bunlar harika
İlk sayfadaki mesajınızda da:
Benim tavsiye çöpe atacak booool bol vaktim var
Keşif özgürlüğü harika olan bir oyun ise vaktimizi nasıl çöpe attırıyor onu anlamadım. Oyundaki keşif harika ise vakit neden çöpe gidiyor?
gözüme takılan her şeyi okumayı ve izlemeyi severim diyorsan
Evet, CRPG oynuyorum bir zahmet. Divinity'nin bundan bir farkı yok her yer kitap kaynıyor. Onu da oynadığınızı belirtmişsiniz.
Günün sonunda BG3 ile alakalı combatından memnun değilsiniz, problem değil. Oyundaki teknik detaylara harcanan emeği, oynanış özgürlüğünü ve karakterlerini yabana atamayız.
CRPG gibi kenarda köşede kalmış bir türü alıp önce Divinity ile kendine getirdiler, sonra BG3 ile gerçek bir AAA oyuna çevirdiler. Görevlerin ve konuşmaların sunumunu, karakterlerin mimiklerine kadar (motion capture kullandılar) detaylıca irdeledikleri bir oyun. Ben bu oyuna abartılmış demem. Daha önce hiçbir CRPG oyunu böyle bir hikaye & konuşma sunumu ve karakter şeması görmedi. Ayılıp bayılarak oynadığım Divinity OS 2 artık gözüme çok outdated geliyor. Birisi ile konuşurken kamerayı izometrik olarak zoomlamak sarmıyor çünkü BG3'ün sunum kalitesinden sonra.