Baldur gate 3 sizce nasıl bir oyundur?

Fanatiklik ciddi anlamda gözünü kör etmiş sizin , yukarıda yazdım yine yazıyorum malum okuduğunu anlama problemi var, divinity original sin 1 ve 2 yi oynadım, baldurs gate 3 de 60 saatten fazla gameplayim var , hem normal zorlukta hem taktik zorlukta oynadım. Yukarıda yazdım ama yine yazıyorum malum okuduğunu anlamama problemi, ben oyuna kötü demiyorum güzel yanlarını da yazdım fakat kamp mekaniği yenileme mekaniği combat sisteminin katili olmuş , her savaştan sonra neden uzun dinlenme yapıyorum , her combattan sonra neden 5 dk mı çalıyorsun diye biraz düşünün biraz sorgulayın ya.
Hikaye ilerlemesi açısından zorundasın dnd mantığını elli kere anlatmışlar yukarda bence sende okuduğunu anlama problemi var :D dos ile bd birbirinden bağımsız iki oyun, bu oyunu dosa benzetseler dos3 koyarlardı adını bd3 değil. dnd dünyasına ilginiz yoksa bu oyuna vakit ayırmanızın bir mantığı yok. Siz fps tps rpgden devam hocam kafa yormayın bu oyunlara valhalladan devam veya yılın oyunu ödülünü alan starfielddan bir dakika aday bile değildi dimi :D
 
Hikaye ilerlemesi açısından zorundasın dnd mantığını elli kere anlatmışlar yukarda bence sende okuduğunu anlama problemi var :D dos ile bd birbirinden bağımsız iki oyun, bu oyunu dosa benzetseler dos3 koyarlardı adını bd3 değil. dnd dünyasına ilginiz yoksa bu oyuna vakit ayırmanızın bir mantığı yok. Siz fps tps rpgden devam hocam kafa yormayın bu oyunlara valhalladan devam veya yılın oyunu ödülünü alan starfielddan bir dakika aday bile değildi dimi :D
Peki kıymetli hocam peki , ben ne yazsam boş sadece kombat sistemi de değil , oyunun başından itibaren görevlerde başlayan buglar ve bu sebeple de tamamlanamayan görevler, sürekli sizi save spamlamaya iten işe yaramaz oto save sistemi , act 3 e geçince nasıl bir sisteme sahip olursanız olun başlayan donmalar , hareket halinde seni takip etmeyen parti karakterleri act 1 den sonra özenin azaldığı diğer kısımlar ve herşeye entegre zar sisteminin işi taktikten çok kumara döndürmesi ve sizi bazı seçimlerde save spamlamaya itmesi aklıma şuan gelenler sadece bunlar ha oyun keyif veriyor mu evet ama olumsuz yanları az mı bence değil ve yine iddaa ediyorum Divinity original sin 2 bu oyundan her kulvarda daha iyi . Ama gönlünüz olsun Baldurs gate 3 yaaaaa , herkes bunu oynuyor yaaaaaa, tarihin en iyi oyunu yaaaaaa .
 
RPG türündeki oyunlar ile CRPG türündeki oyunlar birbirlerinden ayrılıyor ki zaten direkt sıra tabanlı olması bir problem sizin için. RPG ögeleri konusunda bir probleminiz yoksa sorun yoktur.



Ona hiç girme ya... Benim için yüzyılın hayal kırıklığı o oyun ve evet sevdiğim 2-3 tane şeyinden birisi de combat'ı. Ona bayılmıştım işte. (Summon çağırma sistemi değil o rezalet)
RPG çok severim. Baldur Gate bu konuda çok iyi duruyor zaten. Ben bir sen, bir ben, bir bebek modunu sevmiyorum fazla o kadar. Yoksa oyun taş gibi aslında, sırf zar ata ata da oynanır. Aslında büyükleri de seviyorum. Keşke gerçek zamanlı olaydı varya, süper olurdu.

Hikaye ilerlemesi açısından zorundasın dnd mantığını elli kere anlatmışlar yukarda bence sende okuduğunu anlama problemi var :D dos ile bd birbirinden bağımsız iki oyun, bu oyunu dosa benzetseler dos3 koyarlardı adını bd3 değil. dnd dünyasına ilginiz yoksa bu oyuna vakit ayırmanızın bir mantığı yok. Siz fps tps rpgden devam hocam kafa yormayın bu oyunlara valhalladan devam veya yılın oyunu ödülünü alan starfielddan bir dakika aday bile değildi dimi :D
Zor bir oyun değil, kafa yorulacak bir şey yok ki BG 3'te. Oyun akıyor aslında, yapımcılar iyi yapmış. Her şeyi kolayca ayarlanabiliyor. Üstelik Türkçe yani. İngilizce olsa hadi neyse derdim.

Hatta ben böyle oyunları, save alarak oynamam çünkü ikinci üçüncü oynayışımda farklı seçimler seçerim.

Benim için sorun sıra tabanlı olması.
 
Biraz oynadım hikayeli oyun olarak güzel ama oynanış kötü. Oynanış olmadan direkt novel benzeri konuşarak ilerlediğimiz bir oyun olsa daha iyi olurdu benim gözümde.
 
BG3'ün oynanış mekaniklerine kötü diyorsan kusura bakma ama izometrik rpg türü oyunlarla ilgili hiçbir şey bilmiyorsun demektir.
 
BG3'ün oynanış mekaniklerine kötü diyorsan kusura bakma ama izometrik rpg türü oyunlarla ilgili hiçbir şey bilmiyorsun demektir.
Baldur Gate'in ilk eski oyununu oynadım. O da isometric ve gerçek zamanlıydı.
Path of Exile, Diablo 2, Torchlight oynadım. Kendi çaplarında güzel RPG ve isometric oyunlar. Sıratabanlı da değil.

Biraz oynadım hikayeli oyun olarak güzel ama oynanış kötü. Oynanış olmadan direkt novel benzeri konuşarak ilerlediğimiz bir oyun olsa daha iyi olurdu benim gözümde.
Zar ata ata bir nevi münkün olabiliyor. O anlarda çok daha seviyorum oyunuç
 
Son düzenleme:
Path of Exile, Diablo 2, Torchlight oynadım. Kendi çaplarında güzel RPG ve isometric oyunlar.

PoE'yi 1700 saat oynadım. ARPG ile CRPG oyunlarını kıyaslamak mantıklı değil. ARPG oyununda sıra tabanlı combat zaten olamaz. Sorun burada elma ile armutu kıyaslıyorsunuz.

Tekrar söylüyorum, sıra tabanlı combatı sevmek zorunda değilsiniz. Kimse değil ama bu onu kötü yapmaz. Konunun başından beri sıra tabanlı olduğu için kötü diyorsunuz. Ben de sıra tabanlı olmasının neden kötü yaptığını soruyorum.

Olay şu an zevkler ve renkler meselesinden öteye gidemiyor, argümanınız yok çünkü. Cevap verilebilecek bir şey de yok. Sıra tabanlı combat sevmiyorsunuz günün sonunda.

her savaştan sonra neden uzun dinlenme yapıyorum

BG3, Divinity OS gibi skilleri spamlemenizi istemiyor. Her bir skilli kullanmadan önce 2-3 kere düşün diyor sana.

Divinity OS 2'yi 300 saat çok severek oynadım. Oyunun combat sistemi ile alakalı sorunları vardı ve BG 3 güzel törpülemişti bunu. Peki neydi o sorunlar?

İlk olarak belirli başlı skillerin varlığı oyunu kırıyordu. Taktiksellik anlamında çok iyi gibi görünse de aslında magic ve physical armorun varlığı baltalıyordu bunu.

Bir süre sonra yaptığımız tek şey karşıdakinin armorunu kırmaktı, kırmadan hiçbir şey yapamıyordunuz. Her fightta her düşmanda armor kır, armor kır, armor kır... Piercing damage armoru geçip direkt cana vurmayı sağlasa da piercing damage'in kaynağı çok limitli. Kırık skiller konusunda:

Reptured Tendons bastığınız düşmanı bir yerden başka bir yere teleportladığınız zaman neredeyse tek yiyor. Hani yürüdüğü zaman adım başına can götüren skillden bahsediyorum. Bunun gibi kırık o kadar çok şey var ki.

BG3'ün eksisi elbette var, eleştirilecek çok yönü var. (crafting sisteminin anlamsızlığı, oyundaki para miktarı ile vendorların item miktarlarındaki dengesizlik, bazı animasyonların direkt olmaması...)

harita büyüklüğü genişliği keşfi özgürlüğü bunlar harika

İlk sayfadaki mesajınızda da:

Benim tavsiye çöpe atacak booool bol vaktim var

Keşif özgürlüğü harika olan bir oyun ise vaktimizi nasıl çöpe attırıyor onu anlamadım. Oyundaki keşif harika ise vakit neden çöpe gidiyor?

gözüme takılan her şeyi okumayı ve izlemeyi severim diyorsan

Evet, CRPG oynuyorum bir zahmet. Divinity'nin bundan bir farkı yok her yer kitap kaynıyor. Onu da oynadığınızı belirtmişsiniz.

Günün sonunda BG3 ile alakalı combatından memnun değilsiniz, problem değil. Oyundaki teknik detaylara harcanan emeği, oynanış özgürlüğünü ve karakterlerini yabana atamayız.

CRPG gibi kenarda köşede kalmış bir türü alıp önce Divinity ile kendine getirdiler, sonra BG3 ile gerçek bir AAA oyuna çevirdiler. Görevlerin ve konuşmaların sunumunu, karakterlerin mimiklerine kadar (motion capture kullandılar) detaylıca irdeledikleri bir oyun. Ben bu oyuna abartılmış demem. Daha önce hiçbir CRPG oyunu böyle bir hikaye & konuşma sunumu ve karakter şeması görmedi. Ayılıp bayılarak oynadığım Divinity OS 2 artık gözüme çok outdated geliyor. Birisi ile konuşurken kamerayı izometrik olarak zoomlamak sarmıyor çünkü BG3'ün sunum kalitesinden sonra.
 
Son düzenleme:
Baldur Gate'in ilk eski oyununu oynadım. O da isometric ve gerçek zamanlıydı.
Path of Exile, Diablo 2, Torchlight oynadım. Kendi çaplarında güzel RPG ve isometric oyunlar. Sıratabanlı da değil.

Diablo sıra tabanlı olamaz çünkü action rpg (ARPG) türü bir oyun. Baldurs Gate ile kıyaslamak doğru olmaz.

Ayrıca bana göre combat'ın sıra tabanlı oluşu combat sistemini zayıf değil aksine zengin kılıyor. Oyundaki onlsrca farklı sınıf çeşitliliğini de göz önünde bulundurursak bu sistem zekanı kullanıp stratejik düşünmeye ve taktik odaklı hamleler yapmaya itiyor oyuncuyu.
 
her savaştan sonra neden uzun dinlenme yapıyorum
Her savaştan sonra uzun dinlenme yapmıyorsunuz. Bulunduğunuz yerde uzun ve kısa dinlenme butonları var ve daha uzun etki için özellikler var. Seviye atladıkça yeni skiller ekleniyor.

Bu, aksiyon RYO oyunlarında da buna benzer değil midir zaten? Siz bossa dalarsınız anlık stamina biter, büyü yaparsınız mana biter, pot içersiniz pot biter. Orada diyebiliyor muyuz bunlar neden bitiyor?

Birçok kişi cevap vermiş ama bence siz bi sinirle yazmış olabilirsiniz. Sakin olup yeniden ifade etmeniz lazım.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı