Baldur gate 3 sizce nasıl bir oyundur?

Bu, aksiyon RYO oyunlarında da buna benzer değil midir zaten? Siz bossa dalarsınız anlık stamina biter, büyü yaparsınız mana biter, pot içersiniz pot biter. Orada diyebiliyor muyuz bunlar neden bitiyor?

Divinity OS 2 de source skillerini kullandıktan sonra neden gidip source toplamak veya çekmek zorundayım demek gibi bir şey bu. Long rest dediğin şey de 20 saniye sürüyor.

Source bulmak için çeşmeler var, yerden rastgele buluyorsunuz veya villian tag'i yemeyi göze alıyorsanız source vampirism ile ruhlardan çekebiliyorsunuz. Bunlar daha uzun işler. Ben bir ara source skilleri kullanmaktan baydığımı hatırlıyorum. Bulmak bir dert, çeksen tag yiyorsun o ayrı bir dert.

BG 3 daha hızlı yani, tek bir butona basıp kampa gidip tıklayıp 10 saniyelik animasyonu bile skipleyebilip çıkıyorsunuz. 20 saniye falan sürüyor en fazla. Hatta BG3'e bu konuda kırgın olmamız lazım neden OS2'deki gibi detaylı değil diye.
 
Divinity OS 2 de source skillerini kullandıktan sonra neden gidip source toplamak veya çekmek zorundayım demek gibi bir şey bu. Long rest dediğin şey de 20 saniye sürüyor.

Source bulmak için çeşmeler var, yerden rastgele buluyorsunuz veya villian tag'i yemeyi göze alıyorsanız source vampirism ile ruhlardan çekebiliyorsunuz. Bunlar daha uzun işler. Ben bir ara source skilleri kullanmaktan baydığımı hatırlıyorum. Bulmak bir dert, çeksen tag yiyorsun o ayrı bir dert.

BG 3 daha hızlı yani, tek bir butona basıp kampa gidip tıklayıp 10 saniyelik animasyonu bile skipleyebilip çıkıyorsunuz. 20 saniye falan sürüyor en fazla. Hatta BG3'e bu konuda kırgın olmamız lazım neden OS2'deki gibi detaylı değil diye.
Evet. Diğer taraftan kampa gelmek zaman kaybı da değil. Günü sonlandırdığında gece olaylar çıkabiliyor. Hikayeyi devam ettiren sinematikler yaşanıyor. Kolay kolay boş geçmiyor yani.

Edit: Keşke Dragon Age serisi hakları Larian'a geçse onu da cRPG değil aRPG şeklinde yapsalar. Hepimiz mutlu mesut.
 
Kıymetli hocam pek tabii bu durum bu dünyanın doğasında olabilir fakat bu işin doğasında olması bu işi kötüleştirdiği veya sıkıcılaştırdığı veya hantallaştırdığı gerçeğini değiştirmez, ben sıra tabanlı dövüşleri onlara özel taktik strateji geliştirmeyi vs çok seviyorum ama bu lanet sistem büyü kullanan bir oyuncun varsa eğer nefret ettiriyor seni, taktik zorlukta oynuyorum ve her savaş sonrası uzun dinlenme yapmam gerekiyor çünkü büyü hanem kalmıyor doğal olarak hatta bu sistem o kadar kötü bir durum ki büyü kullanmak bile istemiyorum, yok eğer beni oyun bunu kullandırmamaya itiyorsa o kadar büyü ekli sınıf neden var?
Bu kadar büyü kullanan sınıfın olmasının sebebi aslında şu; her büyü okulu, büyü türü başka amaca hizmet ediyor D&D evreninde. Ve büyü çoğu zaman pek çok şeyin pratik çözümü. Haliyle caster classlar "büyü türü" üzerinden ayrışıyor. Ve evet, oynanışları biraz zor. Ancak oyun sizi büyü kullanmaya asla itmiyor. Büyüyle oynamak da oynamamak da sizin seçiminiz. İsterseniz fighter-rogue-barbar-monk grubu kurar öyle devam edersiniz ister full-caster grup kurar oynarsınız. Ama her classın sık sık long rest atması şart bu oyunda. Büyücü olmasanız bile en basitinden fighter bile iyileşme yeteneğini kullanmak için long rest ihtiyacı duyuyor.

Ben sizin şikayetinizi içtenlikle anlıyorum :) İlk kez tabletop FRP oynadığımızda Wizard açmıştım. Öyle sudan çıkmış balık gibi bu ne bu nasıl olacak vs diye dert yanıyorum arkadaşlarıma :) Genelde bu FRP - D&D evreniyle yeni tanışanlar bu sıkıntıyı çekiyor. Hele ki bu tarzı sadece bilgisayar oyunlarından takip edip Divinity kadar özgürlük veren bir oyunla başladıysanız çok normal bu sıkıntıyı yaşamanız Baldur's Gate 3'te.

Naçizane tavsiyem sisteme iyice alışana kadar full-caster classlar yerine en azından half-caster bir şeylerle oynayın. Misal Ranger, Paladin gibi. Bu sizi biraz daha rahat ettirir muhtemelen.
 
Kesin ve kesin abartılan bir oyun sanki. RDR 2 gibi. Sadece işçiliğe bakılıyor bunda da. İkisi de oynanış olarak yeterince sıkıcı.

Kendinize iyi bakın, iyi günler dilerim.
 
Kesin ve kesin abartılan bir oyun sanki. RDR 2 gibi. Sadece işçiliğe bakılıyor bunda da. İkisi de oynanış olarak yeterince sıkıcı.

Kendinize iyi bakın, iyi günler dilerim.
Tabii ki işçiliğe bakılıyor doğal olarak. Bunun başka bir yolu yok ki. Çünkü geri kalanı zevkler-renkler olayına gidiyor. Mesela size sıkıcı gelmiş bahsettiğiniz iki oyun. Ama ben oynarken çok eğleniyorum örneğin Baldur's Gate 3'ü. Çünkü ağır oynanışa sahip oyunlardan çok keyif alıyorum ben kendi adıma. RDR 2'yi ise ben de sevemiyorum bir türlü, hem deağır olmasına rağmen. Gibi gibi. İş alınan haz ve eğlenme durumuna gittiği zaman bir oyunu değerlendirmek imkansız hale geliyor :)

Ama bu iki oyunun da prodüksiyon kalitesi tartışılmaz derecede iyi rakipleriyle kıyaslandığında. Zaten aldıkları ödüller, övgüler de bunun üstünden veriliyor.
 
Tabii ki işçiliğe bakılıyor doğal olarak. Bunun başka bir yolu yok ki. Çünkü geri kalanı zevkler-renkler olayına gidiyor. Mesela size sıkıcı gelmiş bahsettiğiniz iki oyun. Ama ben oynarken çok eğleniyorum örneğin Baldur's Gate 3'ü. Çünkü ağır oynanışa sahip oyunlardan çok keyif alıyorum ben kendi adıma. RDR 2'yi ise ben de sevemiyorum bir türlü, hem de ağır olmasına rağmen. Gibi gibi. İş alınan haz ve eğlenme durumuna gittiği zaman bir oyunu değerlendirmek imkansız hale geliyor :)

Ama bu iki oyunun da prodüksiyon kalitesi tartışılmaz derecede iyi rakipleriyle kıyaslandığında. Zaten aldıkları ödüller, övgüler de bunun üstünden veriliyor.
D diskimden hemen BG3'ü imha edim. Starfield ne güzel oynuyordum ya. Geri indirim hemen.
 
Bu kadar büyü kullanan sınıfın olmasının sebebi aslında şu; her büyü okulu, büyü türü başka amaca hizmet ediyor D&D evreninde. Ve büyü çoğu zaman pek çok şeyin pratik çözümü. Haliyle caster classlar "büyü türü" üzerinden ayrışıyor. Ve evet, oynanışları biraz zor. Ancak oyun sizi büyü kullanmaya asla itmiyor. Büyüyle oynamak da oynamamak da sizin seçiminiz. İsterseniz fighter-rogue-barbar-monk grubu kurar öyle devam edersiniz ister full-caster grup kurar oynarsınız. Ama her classın sık sık long rest atması şart bu oyunda. Büyücü olmasanız bile en basitinden fighter bile iyileşme yeteneğini kullanmak için long rest ihtiyacı duyuyor.

Ben sizin şikayetinizi içtenlikle anlıyorum :) İlk kez tabletop FRP oynadığımızda Wizard açmıştım. Öyle sudan çıkmış balık gibi bu ne bu nasıl olacak vs diye dert yanıyorum arkadaşlarıma :) Genelde bu FRP - D&D evreniyle yeni tanışanlar bu sıkıntıyı çekiyor. Hele ki bu tarzı sadece bilgisayar oyunlarından takip edip Divinity kadar özgürlük veren bir oyunla başladıysanız çok normal bu sıkıntıyı yaşamanız Baldur's Gate 3'te.

Naçizane tavsiyem sisteme iyice alışana kadar full-caster classlar yerine en azından half-caster bir şeylerle oynayın. Misal Ranger, Paladin gibi. Bu sizi biraz daha rahat ettirir muhtemelen.
Cleric harici hiç büyü kullanan karakter oynamıyorum bunun yüzünden, aman şu büyüyü bu savaşta yapmasam da diğer savaşa mı saklasam, 2 tane barbar 1 cleric 1 düzenbaz barbarlar hiddet açınca hem yarı hasar alıyor hem ek saldırı yapabiliyor sonra bir ek saldırı daha açılıyor ve 3 attack yapabiliyorsunuz tek turda ve oldukça sağlam hasarlar . ''
Ve evet, oynanışları biraz zor'' zor değil hocam zor deeğil sadece her savaşta long rest e itmesi sıkıcı.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı