İnsanların tam olarak M&B evrenini anlamadıklarını düşünüyorum. Kalkıp "Şu oyun gibi yapsalar...", "Hikaye olsa..." gibi yorumların M&B evreni için absürt olduğunu düşünüyorum. Arkadaşlar oyunu diğer oyunlardan ayıran bir aurası var. Yüzlerce orta çağ oyunu vardır ama hiçbiri M&B gibi olamıyor. Daha az veya çok keyif verir demiyorum, oyun diğerlerinden çok farklı diyorum. Bunun sağlayan ana etken "Sandbox" olması. Yani oyunu siz şekillendiriyorsunuz. Bu oyuna gidip keşke şöyle olsa, böyle olsa derseniz bu, oyunu kendi bencil isteklerinizle kalıba sokmanız demektir. Bu da M&B'nin diğer oyunlarla arasındaki farkın anlamsızlaşması demektir. Yanlış anlamayın, bence eklenmesi ve düzeltilmesi gereken çok mekanik var.
Ama dediğim gibi bu oyun sadece oyunun başlarında insanlara hitap ediyor. Ondan sonra insanlar bırakıyor çünkü tam olarak anlamıyorlar. Genellikle oyunda düz bir çizgi olsun, oynayalım bitsin oluyor. Hayır, bu böyle bir oyun değil.
@viktoreign 'in dediği gibi yapmalısınız. Yoksa bir beklenti içine girersiniz, bu da oyundan soğumanıza sebep olur zira M&B'nin size vaat ettiği şey; hikaye, amaç, hedef değil. Bunları siz belirleyeceksiniz. İşte bu da tam olarak "Sandbox" tabirine oturuyor. Bu oyuna başlar ve bitirirsiniz (bitirmek: sıkıldığınız süre). Sonra bunu defalarca tekrarlarsınız ama her seferinde başka bir şey yaparak, deneyerek yaparsınız.
"Oyun tuttu mu?" kısmına gelecek olursak; 25.03.2021, Perşembe 17:48 tarihinde oynanma sayısı tam olarak 18.405 kişi. Tüm zamanlardaki zirveyse 248.034. Bannerlord, küresel anlamda güzel başarı elde etti. Geliştirici ekipse çok ilgili ve oyunu sürekli güncelliyor. Bunu yapacak az geliştirici firma var. Ben M&B evrenine hastayım açıkçası ve oyunun bu halini görmek beni mutlu ediyor.