Bilgisayar Bileşenlerinin Görevleri

onurr

Hectopat
Katılım
18 Temmuz 2014
Mesajlar
472
Yer
Adana
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Merhaba arkadaşlar, bana mantıklı olarak bilgisayar bileşenlerini anlatabilir misiniz?

Mesela herkes oyunlar için ekran kartı önemli diyor. Fakat diğer bileşenler olmaz ise oyun açılmaz. Benim bildiğim işlemcinin gücü kodları ekrana yansıtmak için yetmediği için ekran kartı lazım.

Mesela RAM ler madem depolama yapıyor neden depolama birimi olarak kullanılmıyor? Çünkü Ram ler kendisine güç sağladıkça veriyi depolar. Yani bilgisayar kapanınca Ram lerde ki verilerde gider. Zaten RAM i depolama birimi olarak kullanmaya çalışsak çok pahalı olacaktır.

Anlatmak istediğim bana böyle cevaplar verin. Yani işlemcinin, ekran kartının tam görevini bilmek istiyorum. İşlemci olmaz ise oyun açılmaz. Çünkü: Oyunun açılması için kodu falan aktarması gerekli değil mi? İşlemci görüntüyü ekrana yansıtacak kadar hızlı olmadığından ekran kartı kullanılır. Ekran kartının bellek hızı nekadar hızlı olursa ekrana görüntü o kadar hızlı yansıtmaz mı? Böylece donmalar, takılmalar olmaz.

Yani bana böyle anlatabilir misiniz? Mesela Ram'in görevi ne? Ram olmaz ise ne olur? İşlemci olmaz ise ne olur? Ve diğer bileşenler olmaz ise ne olur? Bana böyle açıklarsınız tam anlamış olurum.​
 
İşlemci, bilgisayarın birimlerinin çalışmasını ve bu birimler arasındaki veri(data) akışını kontrol eden, veri işleme(verileri değerlendirip yeni veriler üretme) görevlerini yerine getiren bilgisayar parçasıdır.
Ekran kartı, ana görevi diğer ara birimlerden (işlemci, ram vs.) anakart aracılığı ile aldığı dijital bilgileri gerekli dönüşümlerden sonra monitöre aktararak görüntü oluşturulmasını sağlamaktadır.
Ram, bilgisayarın anabelleğidir. Bilgisayarda o anda işlenecek tüm veriler rame konur. Bilgisayar yalnızca anabellekte ki verileri işler.
Harddisk(HDD), verilerin kalıcı olarak depolanmasını sağlar.
Anakart, tüm bilgisayar bileşenlerinin takıldığı, birleştirildiği parçadır.
 
İşlemci için bilgisayarın beyni diyebiliriz. Nasıl ki biz insanlar bütün aritmetiksel-matematiksel ve mantıksal işlemlerimizi ve yapmayı düşündüğümüz şeyleri önceden beynimizde oluşturup sonra hareket ve davranışlarımıza dönüştürüyorsak işte aynısını işlemciler içinde söylememiz çok doğru olur. İşlemci, bilgisayardaki bütün işlemleri gerçekleştiren ve gerekli bölümlere ileten elemandır.

Ekran kartı:
Bilgisayar monitöründeki her türlü yazı, grafik, resim, film gibi şekillerin oluşturulmasında işlemci ile monitör arasında görev yapan adaptörlerdir. Yani ekran kartları bir bilgisayarın CPU’ sunda işlenen verileri monitöre anlaşılır bir şekilde iletme amacıyla kullanılır. Bilgisayarın yaptığı işlerin sonucu, ekranımızda görüntülenir. Bilgisayar tanıtılırken, elde edilen işlemlerin sonuçlarının alındığı ortam veya cihazlara çıkış ünitesi denilir. Bu itibarla, monitörlerde, yani çıkış araçlarında görülen sonuçlar, ekran kartından gelen bilgilerdir.

Ram:
RAM, bilgisayarınızda çalışan program verilerinin, hızlı erişebilirliğini arttırmak için bilgisayar sisteminin hafızasında tutulması işine yarar.
RAM, sabit diske göre tartışılmaz şekilde hızlıdır. (Hatta ssd'den bile. Bu yüzden ram disk olarak bile kullanılabiliyor.)

Alıntı yaptım. Güzelce anlatmışlar burada.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
İşlemci: Adı üzerinde bilgisayar üzerin de bütün işlemleri yapan parçadır, oyun üzerinden gitmişsin bende öyle devam edeyim, işlemci ekran kartına sürekli ekranda neler çizilecekse söyler mesela ekran da bir ağaçmı var, şu ağacı şuraya çiz der, ekran kartıda oraya çizer en basitinden böyle. Peki işlemci o ağacın orada olduğunu nereden bilecek, onu da daha önceden, hdd ten ram e aktarılmış olan bilgilerden alır, işler oradan da ekran kartına gönderir

Ram: Bahsettim zaten ama biraz daha açayım, Ram yüksek hızlı bir bellektir, İşlemcinin ihtiyaçlarını karşılamak için hdd den bilgileri alır(hangi bilginin RAM e aktarılacağını işlemci belirler.) Onu RAM de onu işlemcinin kullanması için kısa süreliğine depolar işlemci isteyince hemen ona verir. Doğrudan sabit diskten alırsa çok yavaş olur.

Ekran kartı: Adı üzerinde, ekrana görüntüyü veren parçadır. İşlemci hangi görüntünün ekrana verileceğini belirler, bunu ekran kartına gönderir, ekran kartı da bunu belleğine alıp, Monitöre gönderir. Ekran kartının üzerinde bulunan GPU görüntüyü işler, yani mesela bir resim aktarılacak, işlemciden aldı bilgiyi, gelen bilgi doğrultusunda pixel lerin nerede hangi renkte olacağını hesaplar ve ekrana görüntüyü verir. Bu görüntüyü ise belleğinde tutar.


Bide işlemci olmaz ise oyun açılmaz falan demişsin, işlemci olmaz ise bilgisayarı hiç açamassın.

Bazı yerleri yanlış anlatmış olabilirim kusura bakmayın.
 
İşlemci: Adı üzerinde bilgisayar üzerin de bütün işlemleri yapan parçadır, oyun üzerinden gitmişsin bende öyle devam edeyim, işlemci ekran kartına sürekli ekranda neler çizilecekse söyler mesela ekran da bir ağaçmı var, şu ağacı şuraya çiz der, ekran kartıda oraya çizer en basitinden böyle. Peki işlemci o ağacın orada olduğunu nereden bilecek, onu da daha önceden, hdd ten ram e aktarılmış olan bilgilerden alır, işler oradan da ekran kartına gönderir

Ram: Bahsettim zaten ama biraz daha açayım, Ram yüksek hızlı bir bellektir, İşlemcinin ihtiyaçlarını karşılamak için hdd den bilgileri alır(hangi bilginin RAM e aktarılacağını işlemci belirler.) Onu RAM de onu işlemcinin kullanması için kısa süreliğine depolar işlemci isteyince hemen ona verir. Doğrudan sabit diskten alırsa çok yavaş olur.

Ekran kartı: Adı üzerinde, ekrana görüntüyü veren parçadır. İşlemci hangi görüntünün ekrana verileceğini belirler, bunu ekran kartına gönderir, ekran kartı da bunu belleğine alıp, Monitöre gönderir. Ekran kartının üzerinde bulunan GPU görüntüyü işler, yani mesela bir resim aktarılacak, işlemciden aldı bilgiyi, gelen bilgi doğrultusunda pixel lerin nerede hangi renkte olacağını hesaplar ve ekrana görüntüyü verir. Bu görüntüyü ise belleğinde tutar.


Bide işlemci olmaz ise oyun açılmaz falan demişsin, işlemci olmaz ise bilgisayarı hiç açamassın.

Bazı yerleri yanlış anlatmış olabilirim kusura bakmayın.
Anlatılabilecek en iyi şekilde anlatmışsın hocam. Bravo. Daha başka anlatılamaz. Örnekler süper.
 
İşlemci: Adı üzerinde bilgisayar üzerin de bütün işlemleri yapan parçadır, oyun üzerinden gitmişsin bende öyle devam edeyim, işlemci ekran kartına sürekli ekranda neler çizilecekse söyler mesela ekran da bir ağaçmı var, şu ağacı şuraya çiz der, ekran kartıda oraya çizer en basitinden böyle. Peki işlemci o ağacın orada olduğunu nereden bilecek, onu da daha önceden, hdd ten ram e aktarılmış olan bilgilerden alır, işler oradan da ekran kartına gönderir

Ram: Bahsettim zaten ama biraz daha açayım, Ram yüksek hızlı bir bellektir, İşlemcinin ihtiyaçlarını karşılamak için hdd den bilgileri alır(hangi bilginin RAM e aktarılacağını işlemci belirler.) Onu RAM de onu işlemcinin kullanması için kısa süreliğine depolar işlemci isteyince hemen ona verir. Doğrudan sabit diskten alırsa çok yavaş olur.

Ekran kartı: Adı üzerinde, ekrana görüntüyü veren parçadır. İşlemci hangi görüntünün ekrana verileceğini belirler, bunu ekran kartına gönderir, ekran kartı da bunu belleğine alıp, Monitöre gönderir. Ekran kartının üzerinde bulunan GPU görüntüyü işler, yani mesela bir resim aktarılacak, işlemciden aldı bilgiyi, gelen bilgi doğrultusunda pixel lerin nerede hangi renkte olacağını hesaplar ve ekrana görüntüyü verir. Bu görüntüyü ise belleğinde tutar.


Bide işlemci olmaz ise oyun açılmaz falan demişsin, işlemci olmaz ise bilgisayarı hiç açamassın.

Bazı yerleri yanlış anlatmış olabilirim kusura bakmayın.

Peki ekran kartı bellekleri önemli mi? Ve ekran kartında ki bellekler RAM gibi mi? CL miktarı falan var mı?

Düzenleme: RAM HDD'den verileri alıp saklıyor. Örneğin bir oyun 32 GB ama Ram'ler daha az. Nasıl oluyorda RAM bu veriyi depoluyor. Parça parça mı? Depoluyor. Yoksa oyunun ekrana aktaracağı veri mi? Az. Nedir bu RAMin sırrı? :D
 
Anakart nedir?
Anakart nedir? Her ne kadar genellikle bilgisayara özgü bir parça olarak da bilinse, anakartlar televizyonlardan bilgisayarlara kadar bir yelpazede değişik elektronik cihazlarda bulunmaktadır. Basit bir şekilde ifade edecek olursak, anakart bilgisayarınızın bütün parçalarının ve çevre birimlerinin bağlandığı ve bu birimlerin arasındaki iletişimi sağlayan elektronik devredir. Anakart, bilgisayarı ilk açtığınızda çalışan yazılım olan BIOS'u (Basic Input/Output System) barındırır. Diğer parçalar doğrudan üzerine "takılır" (İşlemci, RAM, sabit sürücü, ekran kartı gibi).
Anakartlar arasında ne farklar vardır? : Piyasada değişik marka ve türlerde pek çok anakart vardır, peki doğru anakartı nasıl seçeceksiniz? Değişik anakartlar değişik parçaları değişik şekillerde desteklemektedirler. Bu nedenle, kuracağınız sistemin genel gereksinimlerini belirlemeniz, doğru anakartı seçebilmeniz için önemlidir.
Anakartınızı seçerken : Her şeyden önce, alacağınız anakart, alacağınız kasanın içine sığmalıdır, bu yüzden kasayı ve anakartı, boyutları birbirine uyacak şekilde seçmelisiniz. Sıradaki soru, anakartınızın ne tür işlemcileri destekleyeceğidir. Intel ve AMD, en büyük iki işlemci üreticisidir ve ürettikleri işlemciler fiziksel olarak farklı yapılara sahip olduklarından, birini destekleyen bir anakartın, diğerini desteklemesi mümkün değildir. Buna ek olarak, her anakart da bir işlemci üreticisinin ürettiği her işlemciyi destekleyemez, o yüzden gereksinim duyduğunuz işlemciyle çalışabilecek bir anakart seçmelisiniz. Düşünmeniz gereken diğer bir etken, ne kadar RAM kullanmak isteyeceğinizdir. Anakartınızı alırken, bugün gereksinim duyacağınız RAM miktarının iki katını destekleyen bir anakart seçmeniz uygun olacaktır. Bu sayede gelecekte anakartınızı değiştirmeden bir RAM yükseltmesi yapma şansınız olur. Anakartı seçerken dikkat edeceğiniz bir diğer etken ekran kartıdır. Yüksek grafik kalitesine sahip programlar ya da oyunlarla ilgilenmeyecekseniz, anakartla bütünleşik bir ekran kartı sizin için yeterli olabilir ancak grafik kalitesi yüksek programlar için ayrı bir ekran kartı satın almanız daha uygun olabilir. Bu durumda, seçeceğiniz anakartın bu ekran kartını destekleyip desteklemeyeceğini kontrol edin (örneğin, ekran kartlarının daha çok takıldıkları slot olan AGP slotu var mı?).
Son söz : Yeni bir bilgisayar alırken izleyeceğiniz en sağlıklı yol, güvenilir bir parça satıcısıyla görüşüp, gereksinimlerinizi ortaya koymanız ve alacağınız bilgisayarı onun da öğütleri doğrultusunda oluşturmanızdır. Bu sayfadaki bilgiler, size sadece genel bir fikir vermesi açısından bir araya getirilmişlerdir.

Bilgisayar nedir?
Bilgisayar nedir sorusuna çeşitli şekillerde cevap verilebilir:
Bilgisayar nedir? Bilginin saklanması ve işlenmesi işlemlerini gerçekleştirebilecek elektronik bir aygıttır.
Bilgisayar nedir? Verileri saklayabilen ve işleyebilen; komutlarla yönlendirilebilen elektronik bir aygıttır. Bilgisayar, donanım ve yazılımıyla birlikte bir anlam ifade eder ve değişik büyüklüklerde ve kurulumlarda olabilir.
Daha uzun bir "Bilgisayar nedir?" ise şöyle olabilir: Bilgisayar, insanın yapamayacağı şeyleri yapabilen bir aygıt değildir. Bilgisayar temel olarak, insan eliyle yapılması çok uzun sürebilecek, ya da insan eliyle yapılırsa işlem hatası yapma riski yüksek olacak olan işlemlerde kullanılmak üzere geliştirilmiştir. Bilgisayar sayısal ya da mantıksal olarak ortaya konabilen ifadelerden yola çıkarak hesaplamalar yapabilen bir aygıt veya makinedir. Bilgisayarlar basit ve iyi tanımlanmış görevleri yerine getiren parçalardan oluşurlar. Bu parçaların birbirleri ile iletişim içerisinde çalışmaları ile veriler işlenebilir. Eğer bir bilgisayar, yazılımlar aracılığıyla doğru bir şekilde yapılandırılmışsa, uygun bir veri verildiğinde bu veriyi işleyerek bir çözüm üretebilir ya da çözüme giden yolda insanların işini kolaylaştırabilir.
Türkiye'de bilgisayar teorisi, tasarımı ve uygulamaları üzerine çalışan ana eğitim kurumları Bilgisayar Mühendisliği bölümleridir.

Bilgisayar parçaları nelerdir?
Anakart: Anakart bilgisayarınızın bütün parçalarının ve çevre birimlerinin bağlandığı ve bu birimlerin arasındaki iletişimi sağlayan elektronik devredir. Anakart, bilgisayarı ilk açtığınızda çalışan yazılım olan BIOS'u (Basic Input/Output System) barındırır. Diğer parçalar doğrudan üzerine "takılır" (İşlemci, RAM, sabit sürücü, ekran kartı gibi). Ayrıntılı bilgi için anakart ile ilgili bölümü inceleyebilirsiniz.

RAM: RAM bilgilerin geçici olarak depolandığı bir hafıza türüdür. Bilgisayarlar genellikle o an üzerinde çalıştıkları programlar ve işlemlerle ilgili bilgileri RAM denen bu hafıza parçasında tutarlar. Ayrıntılı bilgi için RAM ile ilgili bölümü inceleyebilirsiniz.

Kasa: Bilgisayar kasasını bilgisayarın kabuğu ve iskeleti olarak düşünebiliriz. Kasa, içerideki parçaları dışardan gelen etkilere karşı koruduğu için kabuğa, içine yerleştirilen parçalara destek olduğu ve onlar için askı görevi gördüğü için isketelete benzetilebilir.

Güç kaynağı: Güç kaynağı, prizden elektriği alıp onu bilgisayarınızın değişik parçaları için gereksinim duydukları değişik gerilimlere ayarlayan parçadır.

İşlemci: İşlemci, ya da MİB (Merkezi İşlem Birimi) (ingilizce adı CPU - Central Processing Unit), bilgisayarın beyni diyebileceğimiz parçasıdır. Bilgisayarın gerçekleştirdiği işlemlere temel oluşturan hesaplamaları yapan parçadır.

Sabit sürücü: Sabit sürücü, bilgisayarınızdaki bilgileri bilgisayarınız çalışmıyorken (bilgisayar elektriğe bağlı değilken ya da kapalıyken) sağlıklı bir şekilde saklamak için kullanılan hafıza türüdür.

Disket sürücü: Bilgisayarın disketleri okuyan parçasıdır. Ancak günümüzde veri hacimlerinin büyümesi ve hemen her türlü yazılımın ya da verinin CD'ler ya da flash diskler aracılığıyla taşınması nedeniyle önemleri azalmıştır.

CD sürücü: Bir CD sürücü, CD'ye tutulan lazer ışının optik yansımalarını okuyan bir bilgisayar parçasıdır. Bir CD sürücü, CD üzerindeki çukurları okumak üzere standart bir kırmızı lazer kullanır.

DVD sürücü: DVD sürücü, DVD'ye tutulan lazer ışının optik yansımalarını okuyan bir bilgisayar parçasıdır. Bir DVD sürücü, DVD üzerindeki çukurları okumak üzere standart bir mavi lazer kullanır.

Ekran kartı: Ekran kartı, bilgisayarın yaptığı işlemlerin sonuçlarını, CRT monitörler, LCD monitörler ya da projeksiyon cihazları üzerinden bizim algılayabileceğimiz şekilde görüntülere dönüştüren bilgisayar parçasıdır.

CD Sürücü nedir?

CD nedir? CD, "Compact Disc" kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. CD'ler sayısal verilerin makineler tarafından okunabilir bir şekilde depolanabildikleri standart bir ortamdırlar. Lazer tabanlı bir okuyucu tarafından okunabilirler. CD'ler teyplerden daha hızlı ve daha doğru bilgi depolaması yapabilirler. Daha hızlıdırlar, çünkü CD üzerindeki her ize veriler ardışık olarak yazılsalar da izler doğrudan erişilebilir durumdadırlar. Bu izlere herhangi bir sıraya bağlı olmaksızın erişibileceği anlamına gelir. Daha doğrudur, çünkü veri CD'lere ikili kodlama sistemiyle yazılır, oysa teyplerde veri analog biçime dönüştürülmelidir. Ayrıca teyplerdeki "tıslama" CD'lerde yoktur.
CD sürücü nedir? : CD sürücü, CD'ye tutulan lazer ışının optik yansımalarını okuyan bir bilgisayar parçasıdır. Bir CD sürücü, CD üzerindeki çukurları okumak üzere standart bir kırmızı lazer kullanır.
Son söz : Yeni bir bilgisayar alırken izleyeceğiniz en sağlıklı yol, güvenilir bir parça satıcısıyla görüşüp, gereksinimlerinizi ortaya koymanız ve alacağınız bilgisayarı onun da öğütleri doğrultusunda oluşturmanızdır. Bu sayfadaki bilgiler, size sadece genel bir fikir vermesi açısından bir araya getirilmişlerdir.

Disket sürücü nedir?

Disket nedir? Disketler ince ve esnek bir manyetik veri depolama ortamıdırlar ve genellikle kare ya da dikdörtgen bir plastik muhafaza içine yerleştirilmişlerdir.
Disket sürücü: Bilgisayarın disketleri okuyan parçasıdır. Ancak günümüzde veri hacimlerinin büyümesi ve hemen her türlü yazılımın ya da verinin CD'ler ya da flash diskler aracılığıyla taşınması nedeniyle önemleri azalmıştır. Bununla birlikte beklenmedik durumlarda kullanılabilecek bir veri aktarım biçim olduğu için bilgisayarınızda bulunması uygundur.
Son söz: Yeni bir bilgisayar alırken izleyeceğiniz en sağlıklı yol, güvenilir bir parça satıcısıyla görüşüp, gereksinimlerinizi ortaya koymanız ve alacağınız bilgisayarı onun da öğütleri doğrultusunda oluşturmanızdır. Bu sayfadaki bilgiler, size sadece genel bir fikir vermesi açısından bir araya getirilmişlerdir.
 
Peki arkadaşlar, işlemci alırken neye bakılarak alınmalı. Hızına mı? Çekirdeğine mi? Ayrıca RAM alırken. Günümüze göre en az kaç MHz olmalı? En fazla kaç MHz olmalı? CL miktarı olarak CL9 yeterli mi? Peki RAM HDD'den verileri alıp saklıyor. Örneğin bir oyun 32 GB ama Ram'ler daha az. Nasıl oluyorda RAM bu veriyi depoluyor. Parça parça mı? Depoluyor. Yoksa oyunun ekrana aktaracağı veri mi?
 
Peki ekran kartı bellekleri önemli mi? Ve ekran kartında ki bellekler RAM gibi mi? CL miktarı falan var mı?

Düzenleme: RAM HDD'den verileri alıp saklıyor. Örneğin bir oyun 32 GB ama Ram'ler daha az. Nasıl oluyorda RAM bu veriyi depoluyor. Parça parça mı? Depoluyor. Yoksa oyunun ekrana aktaracağı veri mi? Az. Nedir bu RAMin sırrı? :D
Oyunu o yüzden parçalara bölüyorlar sen oyunu oynarken tüm harita aynı anda yüklenmiyor bir miktarı yükleniyor bu da ekran kartının ramını etkiliyor.
Aşağıdaki postuna cevap vereyim ; işlemci alırken mimarisine bakılmalı ve min. 4 çekirdekli olmalı. Ramların hızı arttıkça cl değerleri de artar.
Günümüzde 1600 mhz ve cl9 yeterlidir hatta 1333 mhz bile yeterlidir.
 
Uyarı! Bu konu 10 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı