BioNTech 2. doz aşısını olmaya korkmak

arcaozen

Centipat
Katılım
29 Mayıs 2020
Mesajlar
398
Çözümler
4
1. doz aşıyı olduğumda hiçbir sıkıntı yaşamadım, kolum dahi ağrımadı. Bugün saat 15.00'da 2. doz BioNTech aşımı olacağım. Geçenlerde bir haber okumuştum 16 yaşında birisi 2. doz BioNTech aşısından 4 gün sonra hayatını kaybetmiş diye, o haberi okuduktan beri aşı olmaya korkuyorum. 2. doz aşısını olanlar yan etkilerini yazarsa mutlu olurum.
 

Selaus4

Kilopat
Katılım
5 Nisan 2016
Mesajlar
357
Makaleler
1
Çözümler
8
1. doz aşıyı olduğumda hiçbir sıkıntı yaşamadım, kolum dahi ağrımadı. Bugün saat 15.00'da 2. doz BioNTech aşımı olacağım. Geçenlerde bir haber okumuştum 16 yaşında birisi 2. doz BioNTech aşısından 4 gün sonra hayatını kaybetmiş diye, o haberi okuduktan beri aşı olmaya korkuyorum. 2. doz aşısını olanlar yan etkilerini yazarsa mutlu olurum.

Bu tamamen bünyenizle alakalı bir durum. Olayı en basit şekilde anlatmak gerekirse siz bir kalesiniz ve aşı ise sizi işgal etmeye çalışan düşman orduları. Her insanın kalesi yani savuma sistemi aynı oranda kuvvetli değil. Genetik ve sonradan olan yapısal olaylardan etkilenerek şekil alan bir savunma mekanizmamız var. 2. doz aşıyı olan biri hiçbir şey hissetmeyebilir ama bir başkası yoğun bakıma bile yatabilir. Eğer ilk dozda kötü bir durum yaşamadıysanız yüksek ihtimalle 2. dozda da çok ekstrem bir durumla karşılaşmazsınız. Yine de hatırlatmak isterim ki aşı isteğe bağlı. Eğer çok korkunuz varsa olmayabilirsiniz ama BioNTech aşısından dolayı yaşanan ölümler genele vurulduğu zaman oldukça az. İlk dozda herhangi bir reaksiyon göstermediyseniz veyahut çok çok çok kötü olmadıysanız 2. dozda da bir sorun yaşamazsınız yüksek ihtimalle.
 

Addvar

Hectopat
Katılım
25 Temmuz 2018
Mesajlar
1.069
Makaleler
4
Çözümler
5
Yer
Tamriel
1. doz aşıyı olduğumda hiçbir sıkıntı yaşamadım, kolum dahi ağrımadı. Bugün saat 15.00'da 2. doz BioNTech aşımı olacağım. Geçenlerde bir haber okumuştum 16 yaşında birisi 2. doz BioNTech aşısından 4 gün sonra hayatını kaybetmiş diye, o haberi okuduktan beri aşı olmaya korkuyorum. 2. doz aşısını olanlar yan etkilerini yazarsa mutlu olurum.
Çok hafif düzeyde ateş ve baş ağrısı yaşadım. 1 gün aşı olan kolumu fazla kaldıramadım. Etkiler 2 gün sonra geçti. Bünyenize bağlı bir durum, herkeste aynı etkiyi bırakacak diye bir kural yok.
 

Pilot Bey24

Decipat
Katılım
12 Kasım 2020
Mesajlar
3.967
Makaleler
2
Çözümler
3
Yer
Mars
Desene 1 günüm kaldı benim. 13 yaşındayım ve 2 doz BioNTech oldum. Sorunum da yok. Sadece ilk gün ateşlendim ve hasta gibi oldum ama hemen düzeldim. Kol ağrısı da hiç olmadı.
 
KS
KS
arcaozen

arcaozen

Centipat
Katılım
29 Mayıs 2020
Mesajlar
398
Çözümler
4
1.doz aşıda pek bir şey olmadı herhalde 2.dozdada olmaz.
Aşıyı olduktan sonra bilgilendirme yaparım eğer bende yan etki olursa.
Teşekkürler cevaplarınız için.
 

AreYouOkey

Hectopat
Katılım
11 Nisan 2018
Mesajlar
1.830
Makaleler
1
Çözümler
9
Yer
Adana
Bünyeye göre değişiyor. Ben ilk dozu oldum kol ve baş ağrısı vardı hafif 2. Dozum ayın 21'inde. Asilanmak şart bir şey olmayacağını düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
KS
KS
arcaozen

arcaozen

Centipat
Katılım
29 Mayıs 2020
Mesajlar
398
Çözümler
4
Aşıyı olalı 24 saat geçti ve şu an kalında giyinsem yine de üşüyorum bu aşının yan etkisi mi bilmiyorum. Biraz da göğüs kafesimin sol tarafı arada sırada sızlıyor.
 
Yukarı