Blender 3D ile çizilen modelin gerçekçi fotoğrafını alma

TheVibe

Kilopat
Katılım
13 Haziran 2017
Mesajlar
539
Çözümler
3
Yer
Boston, Massachusetts
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Walter Bishop'un Yanında Laboratuvar Asistanı
Dostlar iyi günler. Birkaç gündür Blender 3D ile uğraşıyorum. Yer yer rehber videolarına bakıyorum, yer yer kendim kurcalayarak öğreniyorum. Gerçekçi bir balta modellemesi yapacak kadar öğrendim fakat bu modelin sanki gerçekten yerdeymiş gibi bir fotoğrafını almak istiyorum. İnternette ve YouTube'da bizzat bu isteğim doğrultusunda herhangi bir kaynak bulamadım. Nasıl yapabileceğimi bilen var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Render diyorsunuz yani. Şöyle yapılır gibi çok kısa bir açıklaması yok ancak çok zor değil. 2 render motoru var Blender içinde. Biri Cycles, biri Eeeve. Cycles daha kaliteli sonuçlar veriyor ancak daha yavaş. Eeve çok daha hızlı ama daha kalitesiz. Cycles kullanırsanız daha iyi olur animasyon yapmıyorsanız. Youtube'a Blender Cycles tutorial yazın biraz öğrenin. En basit tabiri ile baltaya texture atacaksınız, sonra gerçekçi bir zemin modelleyeceksiniz baltayı bunun üzerine koyacaksınız. Çeşitli pluginler ile çimen vb koyulacak.
 
Modelleme, kaplama ve aydınlatma işlemlerini yapmanız lazım. Yazıyla anlatılacak bir olay değil, programa hakim olmanız lazım.
Modelleme bilmekle bitmiyor anlayacağınız.
Zaten hakim olmadığım için soruyorum. :) Modelleme ve kaplama işlemlerini yaptım. Işık olayını da çözdüm, fakat bu render olayını anlayamadığım için konu açtım.
Render diyorsunuz yani. Şöyle yapılır gibi çok kısa bir açıklaması yok ancak çok zor değil. 2 render motoru var Blender içinde. Biri Cycles, biri Eeeve. Cycles daha kaliteli sonuçlar veriyor ancak daha yavaş. Eeve çok daha hızlı ama daha kalitesiz. Cycles kullanırsanız daha iyi olur animasyon yapmıyorsanız. Youtube'a Blender Cycles tutorial yazın biraz öğrenin. En basit tabiri ile baltaya texture atacaksınız, sonra gerçekçi bir zemin modelleyeceksiniz baltayı bunun üzerine koyacaksınız. Çeşitli pluginler ile çimen vb koyulacak.
Programa yeni başladığım için render olayını hala tam çözebilmiş değilim. Biraz daha araştıracağım teşekkür ederim.
 
Bu böyle tık diye verilebilecek bir cevap değil, uğraş ve zaman istiyor. Photorealism olarak araştırabilirsiniz.

Genel öneri olarak HDRI kullanabilirsiniz, objelere sadece standart texture değil aynı zamanda displacement, ambient occlusion texture vs. de vermelisiniz. Aslında kendisiyle iyi işler yapmak mümkün olsa da başlangıçta Eevee yerine Cycles tercih edebilirsiniz. Eevee real-time, yani çok hızlıdır ama gerekenleri yapmadığınız zaman kaliteli bir çıktı alamıyorsunuz.
 
Birazcık kurcalama ile şöyle bir render alabildim. :)

render.jpg
 

Yeni konular

Geri
Yukarı