Snkbnacezeri
Hectopat
- Katılım
- 5 Temmuz 2018
- Mesajlar
- 412
- Makaleler
- 6
- Çözümler
- 1
Blender ile yaptığım veya yapmaya çalıştığım realistik deniz çalışmaları.
Örnek shader editör.
Örnek shader editör.
Teşekkür ederimBu zaten gerçek? (!)
Elinize sağlık hocam, çok güzel olmuş.
Üzgünüm kardeşim fotoğrafın çözünürlüğünü zaten bilerek düşürdüm biraz işi anlayanlar çözebilirse kullansın diye çünkü çook uğraştım :dGüzel olmuş. Özel değilse shaderi yüksek çözünürlüklü paylaşır mısın?
Kırmızı olan düğümü sonradan değiştirip add ile bağlantı kurdum. Başta sorun yaşatmadığını düşünmüştüm sonradan görüntü de bozukluk oluşturduğunu fark edip değiştirdim. Zaten SS de ki bağlantılar ve düğümler görüntüye göre değişiyor aşağıda aynı sahneler farklı düğüm ve bağlantı olan bir SS koyuyorum. Yukardaki Örnek Shaderı düzenli dursun diye yaptım yoksa bazı shaderları farklı yani görüntüler için değiştiriyorum oda karmaşa oluyor :d. Genel olarak her biri görüntüye etki sağlıyor hepsini tek tek Render alarak deneyerek yaptım.En üst node'lar kırmızı, çalışmıyor?
Alt kesimde Texture coord, map, noise, ramp, bump, ref, mix.
mix layer weight / trans
altta mix 2
attribute, ramp, rgb c 2x mix emission mix altında
mix 4 layer weight emis, trans?
displace'de disp mix noise ama neyle mix?
Görüntü güzel ancak rafine edilmesi gerek bir node seti gibi.
Ekran kartın ne?
render süresi ne?
Diğerlerine gelirsek Disp'e bağladığım Subtract. Disp de bir ayarı kısıp Noise de ki bazı ayarları düşük tutunca tabi ki Subtract üzerinde ki renk ve fac ayarlarını da tutturunca deniz üzerinde fark edebileceğin ince bir görüntü elde edebiliyorsun bunu da ben sonradan keşfetti normal de farklı bir disp kullanıyordum :d tabi o Mix de ki o Blending özelliklerini baya denedim Subtract hariç diğerleri zaten istenilen görüntüyü yansıtmıyor. Önemli olan doğru ayarları denemek. Diğerlerini de kısaca anlatırsam çünkü onlar vurucu taraflar anlatması uzun sürer :d.En üst node'lar kırmızı, çalışmıyor?
Alt kesimde Texture coord, map, noise, ramp, bump, ref, mix.
mix layer weight / trans
altta mix 2
attribute, ramp, rgb c 2x mix emission mix altında
mix 4 layer weight emis, trans?
displace'de disp mix noise ama neyle mix?
Görüntü güzel ancak rafine edilmesi gerek bir node seti gibi.
Ekran kartın ne?
render süresi ne?
Bu arada yazmayı unutmuşum sadece 2 mix kullanıyorum diğerleri mix değil. O alt tarafta ki shadera bağlı olan 3 düğüm de farklı orada mix yok. Görüntüye göre kullanılan displerde yine farklı onu da ekleyeyim. Yazdıklarından bir kısmı doğru bir kısmı yanlış ama yine az çok çözmüşsün tecrüben var.En üst node'lar kırmızı, çalışmıyor?
Alt kesimde Texture coord, map, noise, ramp, bump, ref, mix.
mix layer weight / trans
altta mix 2
attribute, ramp, rgb c 2x mix emission mix altında
mix 4 layer weight emis, trans?
displace'de disp mix noise ama neyle mix?
Görüntü güzel ancak rafine edilmesi gerek bir node seti gibi.
Ekran kartın ne?
render süresi ne?
Bunları Modifier üzerinden açtım. Shader editör ile de grafik kalitesini ayarladım. Plane ile yaptığım oldu hatta bataklık yapmıştım sonra kayboldu :d disp üzerinden ufak dalgalar vererek yani yapılan işe göre değişir. Plane ile daha minimal yerlere yapılabilir. Daha kaliteli ve gerçekçilik için Modifier bilmek ve öğrenmek önemli.Akşam sofradan kalktım o kafayla o mini pikseller o kadar oldu.
Tam anlamıyla caustics gelince iyi ve hızlı kalacak mı materyal mesela? Godrays için de ekstra RAM yiyor sonra, Ultimate Water Shader'ın Cycles ve Eevee versiyonları aynı sahneyi farklı özelliklerle açarken, biri 1.8Gb diğeri 550Mb RAM toparlıyordu.
Shader deryasında güzelliği kovalarken kayboluyor insan. 15 yıldır optimizasyon kısmını tercih ediyorum, odak noktası değilse problem yok. Gerçi uzun zamandır bardak dışındaki deniz işlerini Lumion v.b sistemlere yıktım.
Obje plane + disp'mi yoksa diğer modifier mı?
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için gerekli çerezleri ve deneyiminizi iyileştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.