Blender neden bu kadar kasıyor?

my last mistake

Hectopat
Katılım
30 Mayıs 2020
Mesajlar
731
Çözümler
3
Ya gerçekten cinnet geçirtir. Dün yaptığım modellemeyi Camtasia ile kaydediyorum, salak gibi kaydetmedim de ikisini de. 1 saat çalışma sonunda bilgisayar çok ağır hata verdi kapandı ve o kadar da yarılamıştım.

Autosave'de yapmadı gitti o kadar emeklerim. Yani 1 milyon polygon falan olunca o kadar kasıyor ki sanki 100 milyon poligon var.

Bu 10 milyon smooth poligonlu çalışmada bile ne cinema 4D'de ne 3DS Max'de ne de Maya'da bu kadar kasıyor. Blender neden böyle, mecburen subdivisionlı olması lazım.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ryzen 5000 serisi değil, Ryzen 9 **50X değil, Ryzen 9 değil, Ryzen 7 değil, Ryzen 5 bile değil. Ryzen 3 ve 3. nesil bu da yetmezmiş gibi APU. Ekran kartı da yok. Sistemin tüm yükünü işlemci sırtlıyor. Senin sistem internette gezmelik Microsoft Office'de ancak birkaç satır yazı yazmalık falan. Bir de şaşırıyor musunuz? Bir şeyi nasıl kullanacağınıza göre satın alın.
 
Ryzen 5000 serisi değil, Ryzen 9 **50X değil, Ryzen 9 değil, Ryzen 7 değil, Ryzen 5 bile değil. Ryzen 3 ve 3. nesil bu da yetmezmiş gibi APU. Ekran kartı da yok. Sistemin tüm yükünü işlemci sırtlıyor. Senin sistem internette gezmelik Microsoft Office'de ancak birkaç satır yazı yazmalık falan. Bir de şaşırıyor musunuz? Bir şeyi nasıl kullanacağınıza göre satın alın.

neyse ya
 
Son düzenleme:
Bazı programlarda performans sorunu oluşup bazılarında oluşmaması o programın kullanım koşullarına ve geliştirici firmaya bağlıdır. Programlar geliştirilirken kod optimizasyonu önemlidir. Bu yüzden her programdan aynı kalite beklenemez. Video çekerken bu programı açmanız da performansı daha da düşürecektir.

Blender'in Steam mağaza sayfasındaki sistem gereksinimlerini karşıladığınızdan emin misiniz? Eğer oyun bilgisayarı kullanıyorsanız zorlanabilirsiniz. Böyle uygulamalar kaliteli işlemci, SSD ve yüksek miktarda RAM istemektedir. Bunun sebebi 3D olarak modelleme yapılması.

Yaşadığınız kötü olaya üzüldüm. Çözebileceğinizi umuyorum. Blender kullanıcısı olarak kişisel tavsiyem kısa aralıklarla farklı kaydetmekle uğraşmadan direkt .blend dosyası olarak kaydetmek. Modelleri yaparken 3D şekilde düzenlemek yerine 2D olarakta düzeltebilirsiniz. Arkaya bir referans resim koyun, 2D moda geçin ve resme bakarak çizin. Daha sonra diğer tarafları da 2D yapın. Performans iyileşmesi yaşayacaksınız.
 

Dosya Ekleri

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    9,3 KB · Görüntüleme: 391
Merhaba, 4070 ekran kartım ve i9-9900k işlemcim ile blender çalışmaya başladım. PS,PR,AE gibi programlarda yıllarca iş yaptım şimdi de işlerimi üç boyutlu hale getirmek için Blender tercihi yaptım lakin Cycles'a aldığımda gezinirken bile kasa patlayacakmış gibi oluyor. Aynı zamanda bu kasma sorunlarım Premiere ve After Effects'te hatta Photoshop'da bile mevcut. Yardımcı olabilecek olan var mı?
 
Eğer temp klasörünün içini temizlemediyseniz blender projenizin autosave'i duruyor olmalı. Bu kısmı kontrol edin.

1705354000930.png


Merhaba, 4070 ekran kartım ve i9-9900k işlemcim ile blender çalışmaya başladım. PS,PR,AE gibi programlarda yıllarca iş yaptım şimdi de işlerimi üç boyutlu hale getirmek için Blender tercihi yaptım lakin Cycles'a aldığımda gezinirken bile kasa patlayacakmış gibi oluyor. Aynı zamanda bu kasma sorunlarım Premiere ve After Effects'te hatta Photoshop'da bile mevcut. Yardımcı olabilecek olan var mı?

Cycles ile gezinmek normal bir şey değil zaten, sadece o an nasıl göründüğünü kontrol etmek için geçici olarak kullanın. Onun dışında eevee ile gezinebilirsiniz.
 

Geri
Yukarı