Blender'da nasıl texture kurulur?

Masteryoda1

Decapat
Katılım
19 Şubat 2021
Mesajlar
12
Ekran görüntüsü 2023-08-24 005205.png


Bu şekilde değişik isimli dosyalar var nasıl birleştireceğim? Bunları bir add ons falan mı var otomatik birleştiren yoksa da neye göre birleştireceğim bir kaynak falan var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Manuel olarak yapmanız mümkün veya Preferences > Addons > Node Wrangler'ı aktif hale getirirseniz

1692830056110.png


Şu şekilde materyal yaratıp BSDF seçiliyken Ctrl+Shift+T ye basarsanız açılan pencereden textureları seçerseniz otomatik olarak algılayıp bağlantıları yapar.

Bunun dışında sadece Ctrl+T yaparsanız basit bir image texture için gerekli nodeları ekler. (Bsdf seçili olacak)

Tavsiyem elle kendiniz yapın çünkü bildiğim kadarıyla node wrangler dosya isimlerinden algılıyor ve bazı texture setlerinde doğru yerleştirmeyebiliyor otomatik yaparsanız da kontrol etmekte fayda var.

Manuel şu şekilde yapabilirsiniz.

1692830331486.png


Ctrl+T yaptık ilk color,diffuse neyse onu bağlayıp arkasından

Aynı sekilde Roughness, ve Normal (GL olanı) olanı bsdf üzerindekilere bağlayın.

Color dışında diğer texture pencerelerinde Color Space kısmından non color data seçili olacak.

Normal bağlantısında araya normal map node eklenecek

Displacement için Displacement node

Şöyle bir görüntü olacak.

1692830747900.png


Kendiniz node eklemek için node penceresinde Shift+A kısmından bulabilirsiniz. Kısaca mevzu bundan ibaret.
 
Manuel olarak yapmanız mümkün veya preferences > addons > Node Wrangler'ı aktif hale getirirseniz.

Eki Görüntüle 1914819

Şu şekilde materyal yaratıp bsdf seçiliyken CTRL+Shift+t ye basarsanız açılan pencereden textureları seçerseniz otomatik olarak algılayıp bağlantıları yapar.

Bunun dışında sadece CTRL+t yaparsanız basit bir image texture için gerekli Node'ları ekler. (bsdf seçili olacak)

Tavsiyem elle kendiniz yapın çünkü bildiğim kadarıyla Node wrangler dosya isimlerinden algılıyor ve bazı texture setlerinde doğru yerleştirmeyebiliyor otomatik yaparsanız da kontrol etmekte fayda var.

Manuel şu şekilde yapabilirsiniz.

Eki Görüntüle 1914821

CTRL+t yaptık ilk color, diffuse neyse onu bağlayıp arkasından.

Aynı sekilde roughness, ve normal (GL olanı) olanı bsdf üzerindekilere bağlayın.

Color dışında diğer texture pencerelerinde color space kısmından non color data seçili olacak.

Normal bağlantısında araya normal map Node eklenecek.

Displacement için displacement Node.

Şöyle bir görüntü olacak.

Eki Görüntüle 1914825

Kendiniz Node eklemek için Node penceresinde Shift+a kısmından bulabilirsiniz. Kısaca mevzu bundan ibaret.

Tammadır anladım diyebilirm 2 sorum var
1- bu mapping kısmı ne işe yarıyor siz kutuya alıp bağlamıssınız?
2- ben mesela bir kere textureları oluşturup bir yere kaydedemiyor muyum yoksa her yeni blend de yeniden mi oluşturmam gerek?
 
Mapping node un önünde fark ettiyseniz Texture Coordinate var. Mapping node oradan gelen referans bilgiye göre texture üzerinde Loc,Rot,Scale manipülasyonu yapıyorsunuz. Evirme çevirme küçültme vs.

Textureları kaydedip sonradan tekrar başka projelerinizde kullanabilirsiniz. Asset Browser için bir kütüphane oluşturursanız kendiniz için daha sonra başka projelerinizde aynı materyali sürükle bırak şeklinde gayet kolay kullanırsınız.

Veya File menüsünden Append seçeneği ile bir projeden herhangi birşeyi o an çalışmakta olduğunuz projeye alabilirsiniz.

Kusura bakmayın uzun uzun anlatması zor yazamadım tüm detaylarını ama youtube da "blender asset browser" diye aratırsanız çok kaynak çıkar takıldığınız yer olursa buradan destek oluruz yine bildiğimiz kadarıyla.
 
Son düzenleme:
Mapping node un önünde fark ettiyseniz Texture Coordinate var. Mapping node oradan gelen referans bilgiye göre texture üzerinde Loc,Rot,Scale manipülasyonu yapıyorsunuz. Evirme çevirme küçültme vs.

Textureları kaydedip sonradan tekrar başka projelerinizde kullanabilirsiniz. Asset Browser için bir kütüphane oluşturursanız kendiniz için daha sonra başka projelerinizde aynı materyali sürükle bırak şeklinde gayet kolay kullanırsınız.

Veya File menüsünden Append seçeneği ile bir projeden herhangi birşeyi o an çalışmakta olduğunuz projeye alabilirsiniz.

Kusura bakmayın uzun uzun anlatması zor yazamadım tüm detaylarını ama youtube da "blender asset browser" diye aratırsanız çok kaynak çıkar takıldığınız yer olursa buradan destek oluruz yine bildiğimiz kadarıyla.
Çok teşekkür ederim sağolun ♥️

Mapping Node'un önünde fark ettiyseniz texture coordinate var. Mapping Node oradan gelen referans bilgiye göre texture üzerinde loc, rot, scale manipülasyonu yapıyorsunuz. Evirme çevirme küçültme vs.

Textureları kaydedip sonradan tekrar başka projelerinizde kullanabilirsiniz. Asset browser için bir kütüphane oluşturursanız kendiniz için daha sonra başka projelerinizde aynı materyali sürükle bırak şeklinde gayet kolay kullanırsınız.

Veya file menüsünden append seçeneği ile bir projeden herhangi bir şeyi o an çalışmakta olduğunuz projeye alabilirsiniz.

Kusura bakmayın uzun uzun anlatması zor yazamadım tüm detaylarını ama YouTube'da "Blender asset browser" diye aratırsanız çok kaynak çıkar takıldığınız yer olursa buradan destek oluruz yine bildiğimiz kadarıyla.

Merhaba iyi akşamlar takıldığınız yerde destek olabilirsiniz dediniz ben şöyle bir şey denedim birkaç dandik model yaptım koydum cgtradera ama ne modellersem daha çok iş yapar bilmiyorum ya da öğrenmek için şimdi bu kumaş yapma olayını öğrendim mesela bu koltuklardan.
Bunun gibi ne önerirsiniz?

 
Son düzenleme:
Bu konu texturedan başka bir konu olduğu için yeni bir başlık açarsanız konu hakkında bilgisi olan insanların görmesi ve cevap almanız kolaylaşır daha iyi olur.

Yaptığınız modellerde texture konusunda önerebileceğim şey modellerde uv streching var. Şu yastıklarda özellikle belirginleşen texture ın yamuk yumuk olma durumu. Uvmap açmayı öğrenmeniz lazım. Hani şu yukarıda sorduğunuz Texture Coordinate ve Mapping konusuna giriyorsunuz böylece :)

Yazarak anlatması zor. Unwrap, uvmap, blender anahtar kelimeleriyle youtube da epey bir kaynağa erişirsiniz.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı