Blender'da nasıl gelişebilirim?

@Ulubatlı Souness yani yaprakların sadece 1'i modellenip gerisi kopyala yapıştır mı yapılıyor? Yada ağacın bir dalı yapraklarıyla modellenip, dalları mı kopyala yapıştır yapıyorlar? Kafam da deli sorular. 😅
Bunun bir sürü tekniği var yani işi nasıl yapacağına ve nerede kullanacağına bağlı.

Diğer soruya gelirsek. Konsept çizimleri genelde profesyonel oyun yapımlarında olur. Özgünlüğü sağlamak için Senarist ile birlikte bir konsept çizilir bunu da Grafik Tasarımcısı yapar. Daha sonra 3B Sanatçıları da o konseptin modellemesini yapar. Yani ikisi farklı işler.
ormanyolu1-2.png
 
Bunun bir sürü tekniği var yani işi nasıl yapacağına ve nerede kullanacağına bağlı.

Diğer soruya gelirsek. Konsept çizimleri genelde profesyonel oyun yapımlarında olur. Özgünlüğü sağlamak için senarist ile birlikte bir konsept çizilir bunu da grafik tasarımcısı yapar. Daha sonra 3B sanatçıları da o konseptin modellemesini yapar. Yani ikisi farklı işler. Eki Görüntüle 1452142

Konsept çizimlerde, senaristler mood board ve story board planladıktan sonra "envorinment artist*"ler tarafından 2 boyutlu çizilmeye başlanır. 2 boyutlu çizimlerin bazıları gerçeğe yakın çizilir, hatta gerçek fotoğraflardan kes/yapıştır/yedir tekniği de kullanılır. 3 boyutlu çizimlerde bu 2 boyutlu çizimler arka planda oyun/animasyonda kolaylık sağlaması için kullanılır. Tam 3 boyutlu çizimlere geçilmişse bunlar odak noktasının (karakter/obje) etkileşimde olacağı veya atmosferin yaratılması içindir.

Yaprak çizimlerinde poligon deryası olmaması için 3-6 çeşit yaprak PNG görseli Alpha kanallı olarak, normal ve reflection Map'leri ile dağıtılan tek poligonlara bölünürler. Günümüzde bunu "procedural design"la kolaylamış görünmekteyiz. "Procedural" (matematiksel hesaplanan) tasarımlar çevredeki taş, toprak, dağ, tepe, ağaç vb objelerin boyut/renk/hacim/doku/malzeme farklılıkları yaratarak kullanılmasına dayanır. Bazı durumlarda hayat kurtarır, ancak orijinal tasarımları insan dokunuşundan uzaklaştırdığı için genel alan planlamasında tercih ediliyor.

*Peyzajcılar gibi değil, bunlar sadece bitki ve ahenk değil, bölüm ve tasarım sorumlusu oldukları için çoğunlukla endüstriyel tasarımcılar ve grafik tasarımcılardan oluşur.

Blender'da kendini geliştirmek istiyorsan basit soru; neden? Ne yapacaksın? Ne yapmak istiyorsun? Bu soruları sorarken sadece otomobil değil, başka objeleri de çizerek ilerleyebilirsin.

Yapılan büyük hata ise bir programı ne kadar iyi kullanıyorsan kullan, elinle kağıda bir şeyler karalamadığın sürece hayal gücünün eldeki aletle sınırlı kalıyor olmasıdır.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı