Uzun bir süreç alabilir eğer sıkı bir şekilde çalışırım diyorsan kafadan bir 6 ay var kolay bir şey değil. Oyun yapmak zaten tek bir kişiyle değil bir ekiple olacak iş ama basit bir şeyler yapmak istiyorsan kendini geliştirmek için başlayabilirsin. Ama o kadar sıkı çalışmam dersen uzun sürer sadece C# ta kendini tamamen geliştirmen uzun bir süreç Unity3D'ye girmiyorum bilmediğimden oda ne kadar alır kim bilir.
Zaten kodlamada ya da Unity3D'de özgün şeyler yapmadan gelişemezsin. Videolar kurslar ya da kitaplardan örnek projeler yerine özgün projeler yapmanı tavsiye ederim. Eğer boş isen çalışmıyorsan ya da okumuyorsan bunu bir iş gibi düşünüp günde 4-5 saat bakmanı tavsiye ederim.
Bir fikrin varsa onu parçalara böl. Şu an yeterli yazılım bilgin yok yeni başladım dedin Java ile benzerlik gösteriyor ama teknoloji kısımlarında apayrılar ve C# kaynak açısından daha avantajlı Java daha zor ve ağır bir dil sen başlangıç seviyesinde olduğun için benzerlikler söz konusu evet. Parçalar böl dedim çünkü doğrudan hedefini yapmaya çalışırsan sorun çıkarsa ve danışacağın biri veya kaynak bulmazsan seni soğutabilir veya isteksizleştirebilir. O yüzden küçük küçük projelerden yavaş yavaş ağır projelere geç temelini iyi oturt algoritmayı iyi kavra Syntax öğrenilir. Sen algoritmanı oturt ve best practicelere uygun temiz bir şekilde yaz.
Onun haricinde İngilizce'yi iyi öğren kaynakları genelde yabancı sitelerde buluyorsun. Stackoverflow'da bulmadığım bir şey yok Unity3D ile ilgili bir şey söyleyemiyorum hiç o kısıma girmedim. Ama C# kolay öğrenilmesi keyifli ve bol kaynaklı bir dil senin gibi aynı sorunları yaşayan çokça kişi oluyor ve çözümünü dediğim gibi dil varsa bulabiliyorsun.
Kolay gelsin şimdiden.