Company of Heroes: Tales of Valor Ön İnceleme

Katılım
14 Ağustos 2010
Mesajlar
79.057
Makaleler
289
Çözümler
2.268
Yer
İstanbul
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Profil Kapağı
1522743131
Koskoca THQ demek istiyorum. Önce War Hammer 40K ile vurmuşlardı galaksimizi. Özellikle de ülkemizde birçok kişinin ismini bile duymamış olduğu ve aslında 1982 yılından bu güne kadar aslında masaüstünde oynalınan, minyatürleri özenle alınıp itinayla boyanan dünyanın en kaliteli minyatürlerine sahip bir oyun olan War Hammer 40K ile. Oyunun getirdiği yeniliklerse birçoğumuzu şaşırtmıştı. Birimlerin kendi içlerinde üremesinden, alışılagelmiş kaynak toplama sisteminin tamamen değişmesine kadar. Tam DOW’a alışmıştık ki birden bire hiç beklenmedik bir anda Company Of Heroes isimli oyunu duyurdular. Aynı ilk oyunda olduğu gibi gene bizi boşluğumuzdan yakaladılar. İnsanların her ne kadar bilimkurgu öğesi sevdiğini biliyorlarsa aynı şekilde birçok insanın da 2.Dünya Savaşı tutkunu olduğunun da farkındaydılar.

Company of Heroes RTS dünyası için tam bir devrim olmuştur diyebiliriz sanıyorum. Özelliklede yıllarca alıştığımız kaynak toplama sisteminin bir anda değişmesi ve gerçekçi bir hal alması RTS oyun dinamiklerini derinden etkilemişti. Oyunun 2.Dünya savaşında geçiyor olması ise DoW’a göre daha gerçekçi bir hava katmıştı. Bir RTS oyununda bana bir noktanın savunmasının ne kadar önemli olduğunu bu denli hissettiren başka bir oyun olmamıştı.

Daha çok 2.Dünya savaşı oyunu …> Company of Heroes: Tales of Valor bize 3 adet yeni tek kişilik senaryo sunuyor. Önceki iki oyunun aksine artık daha az bir birliği kontrol edeceğiz. Şu ana kadar oynanabilen tek bölüm olan ‘’Ace Tiger’’ bölümünde Almanların ölüm saçan tankı olan Tiger isimli tankı kontrol edeceğiz. Oyunun hemen ilk bölümünde ise direkt olarak tigerımızla baş başa kalacağız. Normandiya’da (gitsem kaybolmam) bir köyde üzerimize saldıran müttefik güçlerini yok etmekle uğraşacağız. İlk bakışta kontrolümüzde sadece bir tank olması birazcık sıkıcı gözükebilir ama Relic’den Brian Wood bu durumu çok güzel açıklamış.’’ Ben bu senaryoları oynarken artık gerçekten bir tank komutanı gibi oynamak istiyorum.’’
Oyunda biraz ilerledikten sonra ise yavaş yavaş gerçekçilik hissini tadacağız. Tankımız hasar gördükten sonra tamir için dışarı çıkan mürettebat sanıyorum bizi oynun içine çekmeye yetecektir. İşte tam bu noktada Relic, daha önce olduğu gibi RTS dünyasına yep yeni bir açı daha kazandırmayı başaracak gibi gözüküyor. Yeni eklenen direkt atış modu ise faremizin yardımıyla namlumuzu kontrol edip düşmanımızı hedeflememizi sağlayacak. Tankımızın 88mm.’lik topu iki farklı mermi ve iki farklı atış çeşidi kullanacak. Birisi piyadelere ve binalara etkiliyken bir diğeri ise zırhlı araçlara karşı etkili olacak olan bu iki farklı atış, faremizin sağ ve sol tuşları yardımı ilen kullanılabilecek. *- C&C Renegade çıktığı zaman o Mamoth Tank ile ne sağlı sollu atışlar yapardım be – Unutmadan eklemekte fayda var tankımız ana karakterimiz gibi olacak. Ayrıca oyuna eklenen Ryo öğesini de unutmamak lazım. Bilindiği kadarıyla dört tane mürettebatımız olacak. Mürettebatımız zamanla yetenek puanı alacak ve aldığı bu puanları bir yetenek ağacına yatıracak. Bunun sonucunda tankımız daha etkin bir hale gelecek. Örneğin daha iyi nişan alabilme, anti piyade makinelisi ya da daha hızlı ateş edebilme gibi. Alınan yetenek puanları ise her bölüm sonunda silinecek. Tankımızın kullanılmaz hale geldiği görevlerde var ki bu görevlerde tankımızdan sağ kurtulan mürettebatımızla tankımıza gereken parçaları bulmaya çalışmaktan tutunda görevi onlarla bitirmeye çalışmaya kadar birçok seçenek olacak. Değişen durumlardan bir diğeri ise kaynak toplama olacak. Önce ki Coh’larda olan stratejik nokta kontrolüne elveda diyoruz gibi gözüküyor. Bunun yerine gelen sistemleyse düşman yok ettikçe kaynak kazanacağız. Oyuna eklenecek olan diğer iki ırk ise henüz belli değil. Olasılıkların başında tabii ki müttefik birlikler yer alıyor. Buna ek olarak ise özellikle forum sitelerinde Rusya ya da Japonya beklentisi gayet şiddetli. Relic’in bir diğer üzerinde çalıştığı konuysa online yapı. Şu ana kadar çıkan haberlerden bildiğimiz tek şey indirilebilecek çok sayıda harita seçeneği olacağı. Yeni eklenen ve henüz hakkında bir bilgiye sahip olmadığımız co-op modunun ismi ise ‘’Invasion’’. Açıkçası ilk oyun başta olmak üzere önceki oyunları çoklu oyunculu ortamda oynarken yaptığım bir Tigerın kıytırık bir Sherman tarafından neredeyse yok edebilmesi beni çok sinirlendirmişti. Şu anda bu fikrin tam tersi bir durum söz konusu olması, Relic’in gerçekçilik konusunda bana ne kadar ciddi olduklarını fazlasıyla kabul ettridi.

Değişmeyen tek şey…> Company of Heroes: Tales of Valor’da tıpkı bir önceki eklenti paketi gibi büyükçe ve yeniliklerle dolu geliyor. Özellikle tek bir üniteye yoğunlaşma fikri başta ryo severler olmak üzere birçok kişinin ilgisini çekebilecekmiş gibi gözüküyor. Bir Rts oyununu oynarken bu tarz bir deneyim yaşamaya sanıyorum kimse hayır diyemez. Hem taktiksel bir oyun olarak kalacak hem de kendi içinde geliştirilebilecek bir yapı sunacak. Eklenecek üç yeni senaryo ve beraberinde gelecek olan yeni birimler, buda yetmiyormuş gibi birde yep yeni bir oyun yapısı, Tales of Valor bir eklenti paketinden beklenen her şeyi ve fazlasını sunacak.



  • Yapım: Relic
  • Dağıtım: Thq
  • Tür: RTS
  • Platform: PC
  • Çıkış Tarihi: 2009 ilk çeyreği.
  • Web: THQ Language Select

AYDIKLIK TARAF
- Ryo öğeleri bir RTS oyunla birleşiyor
- Tank kullanmak.
- Eski oyuna yeni stratejik yapı değişiklikleri

KARANLIK TARAF
- Yapılan değişiklikler çok riskli
- Yeni kaynak sistemi çalışmazsa bütün oyun alt üst olabilir.
- Normandiya’dan sıkılma ihtimalimiz.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.
 
Son düzenleme:
Uyarı! Bu konu 12 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Geri
Yukarı