Counter-Strike Global Offensife +500FPS 3500TL Sistem Önerileri

İnsan gözü max.30 FPS görebilir diye bir şey yok hocam, 24 üstünü akıcı görebiliyor.

Sisteme gelicek olursak;
Rx480 4GB
i5 6400
b150 bir anakart
Kingston HyperX Black 2x8 2133MHz
Zalman R1 Kasa
Akasa Kcas 600w
Samsung 750EVO 120gb
WD 1Tb 7200RPM 64MB

Görüntüde kırılmalar olur derken ne demek istediğinizi anlamadım. Ama kırılmanın asıl nedeni genelde ekran kartının görüntüleri hızlı işleyememesidir. 60 FPS ile 100 FPS arasındaki farkı hissedebilirsin. Yani aradaki akıcılık farkını anlarsın. Tabi bu çok hafifçe olur. Zira insan gözü saniyede 25 FPS algılar. Tabi bir saniyede 100 FPS gelirken gözün aradaki hangi 25 FPS'yi algılayacağı kesin değil. Ben şahsen uzun zaman önce Modern Warfare'de 60 FPS ile 100 FPS arasındaki farkı gördüm.

Sorduğun soru farklı bir durum ama ben yine de algılayabilirsin diye iddia ediyorum. Ben 75 Hz bir monitörde algıladım.

Farklı bir konudan alıntı.
 
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Videoyu en az 720p 60 FPS izleyin. Zamanınız yoksa, 4. dakikadan başlayın.
 
Nasıl bi saçmalık bu ya :D 30Fps'den yukarısını göremiyorsak nasıl 60Fpsdeki akıcılığı görebiliyoruz ozaman, veya neden 144 Hz monitör üretiyorlar madem farkını anlamayacağız? Enayi miyiz? Kulaktan dolma şeyler ya.
 
Yüksek FPS'yi akıcılık şeklinde algılıyoruz, fakat FPS artıkça aynı oranda algı da artmıyor. Mesela 30 ile 60 FPS arasındaki farkı çok iyi algılıyoruz. Eğer fark 60 ile 120 gibi olunca, 30'dan 60'a geçiş kadar farkı algılayamıyoruz. Örnekleyerek anlatayım; 30'dan 60'a geçince, 100 kilo fark hissediyoruz. 60'dan 120'ye gecince, 75 kilo farkı hissediyoruz. 120'den 240'a gecince 50 kilo fark hissediyoruz.

Hazır yeri gelmişken tearing'den de bahsedeyim.

İki adet aynı uzunlukta kalem olsun, bu kalemlerin ortasında birer çizgi olsun. Kalemler dik konuma getirilsin ve yan yana bitişik şekilde dursun. Burada cizgiler eşitlendi, yani tearing yok. Kalemlerin biri ekran kartının çizdiği sabit 60 FPS, diğeri ise monitörün yenileme hızı 60 FPS. Eğer kalemlerden birini bir kağıt kalınlığı kadar yükseltirsek, çizgilerin eşitliği bozulur, böylece tearing meydana gelir. Anlayacağınız şey şudur; monitörün yenileme hızında alınan sabit FPS tearing'i engellemez. Tearing'in engellenmesi için Sync(Senkronizasyon) teknolojileri gerekir. Sync'in yaptığı şey kısa tabirle, çizilen karenin aynı anda görüntülenmesini sağlamak. Az FPS, çok FPS, yenileme hızı ile eşit FPS ve sabit FPS tearing'i engellemez. Fakat yenileme hızından "çok" daha fazla FPS alınırsa, oluşan tearing'ler mozaik gibi çok sayıda küçük küçük yırtılmalar şeklinde olur, o yüzden daha az fark edilir, gözden göze değişiklik gösterir.

sdfsdf.jpg
 
CS:GO oyuncusu olarak söylüyorum. monitörün 144hz değilse +144 fps işine yaramaz diye bir şey kesinlikle yok. Çok farklı sistemlerde monitörlerde oyun oynadım, bunu diyen insana 2 ayrı sistem ver biri 300 diğeri 60 fps alsın 60hz monitörle, fark yok derse gözlerinden şüphe ederim.
 
Uyarı! Bu konu 8 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı