Cyberpunk 2077’nin Hikayesi The Witcher 3’ten Kısa Olacak

Witcher 3'ün zaten %20'di diyaloglardan oluşuyordu. Ben ortalardan beri atlaya atlaya bitirdim.
Bence Witcher serisinin en güçlü olduğu nokta diyaloglar, kurgu ve tutarlılık. Yoksa sadece oyunun kendisine bakıldığında aşırı etkileyici değil, savaş sistemi daha iyi oyunlar var, ama ben hiçbir rpg'de bu kadar tutarlılık görmedim, gözüme çarpan ve rahatsız eden çok az şey oldu, mesela radovid'i öldürme yan görevi baya leşti, son anda aceleyle yapılmış gibi. Muhtemelen son kısımlarında az zamanları kalmıştı, başlangıç ve orta kısımlar kadar vakit ayıramadılar.

Witcher'da diyaloglara o kadar dikkat edilmiş ki, oyunu ikinciye oynayıp bilerek farklı sırada işler yaparsan, bilmemen gereken şeyi bildiğin için bazı yerlere önden gidersen falan değişiyor diyaloglar, resmen tek tek düşünüp zaman ayırmışlar. Skyrim'i toplamda daha uzun süre oynadım muhtemelen, ama onda diyalogları okuyasım hiç gelmiyordu, çünkü kendimi oyunun içinde hissedemiyordum hiç, devamlı ben bir oyunum diye bağırıyordu.
Ahh şu casual oyuncular ne çektirdiniz bize..
Bu çok kötü bir şey değil bence. Bazı oyuncular sadece main questline'ı takip etmek istiyor, bazıları ise etrafı keşfedip yan görevleri yapa yapa ilerlemeyi. Oyun baya büyük, muhtemelen aceleye getirmeden oynadığımızda 100 saatin üzerine çok rahat çıkarız. CDPR ayrıntılara aşırı dikkat eden bir şirket, çıktıktan aylar sonra bile yeni şeyler keşfedileceğine eminim.
 
Yalnız Witcher 3 direkt ana hikayeden gidildiği zaman hiçte uzun bir oyun değil. O yüzden Cyberpunk'ın hikayesinin kısa olmasına üzüldüm. Yan görevler ile mümkün olduğunca uzun bir oynanış deneyimi sunar umarım. Çünkü bu sene için beklediğim tek oyun. Doğru düzgün tadına vararak oynayabilmek için ekran kartını bile değiştireceğim.

Witcher 3'te sadece ana görevleri oynayarak ilerlemek seviye ve karakter gelişimi için daha zor. Oyunu en kolay seviyede oynayan ve ACT 2'ye geldiği zaman yeterli seviyesi olmadığı için yüksek seviye kılıç ve zırh kullanamayacak, karakteri geliştirmeyecek. Bu nedenle %40-50 ihtimal hile açacak. Vortex'te en çok indirilen mod, console enabler. Vortex'teki bu istatistik teorimi biraz destekliyor bence.
 
Witcher 3'te sadece ana görevleri oynayarak ilerlemek seviye ve karakter gelişimi için daha zor. Oyunu en kolay seviyede oynayan ve ACT 2'ye geldiği zaman yeterli seviyesi olmadığı için yüksek seviye kılıç ve zırh kullanamayacak, karakteri geliştirmeyecek. Bu nedenle %40-50 ihtimal hile açacak. Vortex'te en çok indirilen mod, console enabler. Vortex'teki bu istatistik teorimi biraz destekliyor bence.
Hile açmak veya direkt ana hikayeden gitmek tercih meselesi. Böyle bir oyunu sadece ana hikayeden giderek oynamakta mantıksız zaten. En zor seviyede kaç kere bitirdiğimi saymayı bıraktım. Mekaniklerine alıştıktan sonra 10 seviye olup, 40 seviye yaratığı kesmek bile mümkün. Ama bayağı uzun sürüyor tabii :)

Sadece ana görevlere odaklanarak, lazım olduğunda seviye kazanmak için yeteri kadar yan görevde yapılabilir. Bu şekilde oyun yine kısa sürmüş oluyor. Büyük ihtimal Cyberpunk'ta karakter gelişimi konusunda daha az ısrarcı olacaklar. Bu yüzden oyun hikayesini bitirmek çok kısa sürebilir. Umarım öyle olmaz.
 
Çok az değil bence, steamde oyuna sahip olanların %27 si bitirmiş. %27 çok değil diyebilirsin, ama mesela Yennefer'i oyuncuların %68'i bulmuş sadece, ki bu baya oyunun başında, ilk kasabada oluyor. Baronun kızı ve karısını bulanlar %45'miş, o da oyunun yarısı bile değil.
Bu değerlere nereden bakabiliriz?
 

Yeni konular

Geri
Yukarı