Teşekkürler hocam, ikinci oyun için ne diyorsunuz?
Hocam ben seriden sadece ilk oyunu yani Dark Souls Remastered'ı oynadığım için o konuda pek yorum yapmayacağım fakat çevremden duyduğum ve izlediğim kadarıyla 2 hakkında birazcık bilgi verebilirim:
-2. oyunun yönetmeni; Demon souls, dark souls 1-3, bloodborne, sekiro ve elden ring gibi from software oyunlarında yöneticilik yapan Hidetaki Miyazaki'nin aksine Yui Tanimura adında başka biri, sadece 2. oyunda olan bu durumun nedeni dark souls 2 geliştirilirken arkaplanda asıl proje olarak Bloodborne'ın geliştirilmesi idi, şirketin asıl bünyesi Bloodborne için çalışırken başka bir grup da Dark Souls 2'yi geliştiriyorlardı, bu durumun birazdan da anlatacağım bazı etkileri oldu.
- Oyun geliştirilirken çok sancılı bir süreçten geçti ve bu süreçte hikaye birkaç defa baştan yazıldı, buna rağmen bir kesim kitle 2. oyunun hikayesinin en iyi souls hikayesi olduğunu söylüyor.
-Bahsedeceğim etkilerinden başka biri de combat sistemi, dodge mekaniği ve hitbox sorunu:
Dost kayaoğlu da dahil birçok kişi oyunu bu nedenlerle mage olarak oynadı, combat sistemi hantal ve akıcılıktan uzaktı, vuruş hissi ilk oyuna göre daha zayıftı ve en önemlisi de hitbox sorunuydu, normalde size vurmaması gereken bir saldırıyı yemek çok can sıkıcı hale geliyordu, bu da yetmezmiş gibi dodge sisteminin adp adlı yeni bir stata bağlı olması işleri iyice can sıkıcı hale geliyordu.
-Son olarak da ui farklılığından, boss konusunda eksiklerinden ve power stance'den bahsedeyim:
2. oyunda aldığın itemlerin resimleri değil sadece adları gözüküyor, nasıl göründüğünü anlamak için envanterini açman gerekiyor, onun dışında envanter menüsünden tut can ve stamina barlarına kadar yine ilk oyundan çok farklı bir hud ve ui tasarımı var oyunun.
Oyunun bossları fazla olmasına karşın tasarımları çok kötü ve bazıları boss olamayacak kadar basit, birçok insandan: "boss yolundaki düşmanlar bossdan daha zorlayıcı" diye duyum aldım.
Power stance mekaniğine çok hakim değilim fakat ilk oyunda olmayan iki elle de kılıç kullanabilme özelliğini oyuna getiriyor.
Her şeye rağmen garip bir şekilde metacritic puanı en yüksek olan souls oyunu 2. oyun, bazı hitbox sorunlarını da sotfs versiyonda çözdüler diye biliyorum, üstüne 2. oyunun sunduğu içerik 1 ve 3. oyuna göre çok çok fazla bu da başka bir artı.
Genelde souls kitlesi bu oyunu ya çok seviyor ya da yerin dibine sokuyor, senin hangi tarafta olduğunu bilemediğim için öncelikle 1 ve 3. oyunu önerdim hocam, 1 ve 3 hikayesel öğeler, karakterler, backstab gibi animasyonlara kadar birbirine bağlantılı iken 2'de bunlardan hiçbirinin bu iki oyunla bağlantısı yok, bu yüzden öncelikle 1 ve 3'ü önerdim, eğer bu iki oyunu severseniz ve ben 2. oyunu da merak ediyorum derseniz 2. oyunu da başka bir indirimde alabilirsiniz, sonuçta o da bir souls oyunu ve belli standartların üstünde kesinlikle.