Dijital oyun servisleri ne kadar CPU, GPU ve RAM tüketmekte?

tahta

Decapat
Katılım
29 Aralık 2021
Mesajlar
349
Makaleler
1
Çözümler
1
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Dijital oyun servislerinin iyice bollaşması ile son yıllarda "bu daha fazla CPU tüketiyor, bu daha az GPU tüketiyor, resmen bilgisayarım kilitlendi tamamını sömürüyor" şeklinde konuşma ve iddialaşmalar çoğaldı.

En nihayetinde bu konuşulanların hepsi ölçülebilir değerler. Ve bugün bu gereksiz tartışmayı üzerime vazife edinerek, gereksiz bir iş yapmış oldum.

Evet pazar günü en verimsiz nasıl değerlendirilin cevabı burada. Neyse işin özü laptop tüm bu dijital oyun servisleri (DOS) ile dolunca, bende hepsini ayna anda açıp, Görev Yöneticisi'nden ne kadar CPU, GPU ve RAM tükettiklerine bakmak istedim. Ve tabii hemen take a photo yapıp sizlerle paylaşarak, sizleri de bu faydasız bilgiler kümesine almak istedim.

CPU: i7 6700 HQ
GPU: 1060 GTX
RAM: 16 GB

Genel tüketimde Epic S. G. en tepede yer almakta arkasından Ubisoft, GOG ve Steam gelmekte. Aşağıya doğru indikçe Origin ve Rockstar ile tamamlakta DOSlarımız. Aralarında oluşan bu fark ne kadar kayda alınmalı ne kadar alınmamalı sizlerin takdirine kalmış. Bana kimse birini savundun diyemez. (nasıl liboş oldum) Evet genel tüketime tekrar bakacak olursak mevcut uygulamalar ve DOSlar dahil olmak üzere +,-3 CPU %7, GPU %9 ve RAM tüketimi %33 şeklinde görülmektedir. Bu bize neyi açıklıyor, o kadarını siz söyleyin yahu. Tamam tamam bitireyim şu yazıyı artık. Herhalde, hiçbiri sistemin yanmasına, kasılmasına sebep verebilecek ölçüde CPU, GPU ve RAM tüketmemekte denebilir ya da denmeyebilir bilmiyorum.

Ve son olarak DOSların mağaza içi dolaşımları, ve oyun açıĺdığında kullanım %'lik değerlendirmeleri ayrı olarak yapılabilir. Ama artık onu yapmakta meh. Evet sağlıcakla kalın falan filan.
 

Dosya Ekleri

  • 20220116_150805.jpg
    20220116_150805.jpg
    248 KB · Görüntüleme: 22
Son düzenleme:

Geri
Yukarı