DirectX12 Amd ve Nvidia

AnandTech sitesinde yapılan test aslında gerçek olsa da tüm oyunları kapsayabilecek bir şey değil. Çünkü Oxide Games’in Star Swarmdemo’su kullanılarak yapılan test ekran kartlarını zorlasa da bunu tekil objelerin çizimi üstünden yapıyor. Yani ekrandaki obje miktarını arttırıp bunların talebini ve ekrana yansıtılmasını test ettiğinden günümüz oyunlarında doğrudan bir denkliği yok. Ama yine de burada gösterilen bir performans artışı, DirectX 12’nin kapasitesini sunmak için ideal olarak görülebiliyor.

Yine testin açıklandığı sitede görebileceğiniz üzere farklı GPU’lar teste tabi tutulmuş. Oranlar ise gerçekten AMD için %400 civarında, NVIDIA içinse %150 civarında bir performans artışı. Peki bune ne sebep oluyor? Görünüşe göre DirectX 12, uzun yıllardır çözüm bulunamayan CPU darboğazını halletmişe benziyor. Elimizdeki çekirdek sayısının hiç tam anlamda gelen işe göre ölçeklenmesinin sağlanamadığı bir teknoloji geride kalmış ve Windows 10 ile bu iş çözülmüş gibi görünüyor. İşlemcilerden birkaç tanesi kilitlenip diğerleri göreceli olarak boş kalacalağına bu sefer yük hepsi arasında düzgün bir şekilde dağıtılıyormuş. İşte işin bu kısmı, genel olarak her oyunda bir şekilde işimize yarayacak performans artışı kısmı gibi duruyor.


NOT= alıntıdır.
 
Uyarı! Bu konu 10 yıl önce açıldı.
Muhtemelen daha fazla tartışma gerekli değildir ki bu durumda yeni bir konu başlatmayı öneririz. Eğer yine de cevabınızın gerekli olduğunu düşünüyorsanız buna rağmen cevap verebilirsiniz.

Yeni konular

Geri
Yukarı