Diyanet'in “depremzede evlatlık ile evlenilebilir” fetvası gündemde

Bazı arkadaşlar kabullenmiyor olsa da sürekli olarak bu ve benzeri fetvalar yayınlayan, paylaşan, izin veren diyanet işleri başkanlığı aslında şu anda gelmiş ve getirilmiş olduğu son noktayı gösteriyor.

Tabii diyanet işleri başkanlığı için adlandırmış olduğumuz tüm bu sapkınlıkların, ilgili dinde yerinin olup olmadığı da önemli bir konu.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini yerleştirmek için izninize ihtiyacımız olacak.
Daha detaylı bilgi için, çerezler sayfamıza bakınız.

Bu tartışma için verilmiş olan en net cevaplardan bir tanesi kesinlikle bu.

Diyanet bu sapıklıkları sebebiyle tamamen tasviye edilerek yeni hükümetle birlikte yeniden Atatürk dönemi diyanetine geri dönülmeli bu diyanet ne dini ne diyaneti temsil edemez edemiyor zaten.
 
İlk önce siz kırmızı çizgili alana dikkat ederek okuduğunuzu anlayın, ardından millete ahkam kesin.


Eki Görüntüle 1672526
Fıkıh bilmeden bir cümle üzerinden yorum yapamazsın birader. Yazı kötü yazılmış; bilmeyenin ve cımbızle ayıklayanın senin gibi yorum yapmasına sebebiyet veriyor. Evlenme engeli olmaması durum tespitidir, tasvip değildir.

Ama yani büyüteceğin bir evlat onun ihtiyaçlarını karşılayacağın bir çocuğa sahip mi çıkıyorsun, eş mi seçiyorsun? Yanlış anlamadıysam.
Yanlış anladın. Engel bulunmaz demesi o anda evlenebilirsin anlamında değil. Yazılan yazı kıt olmuş. Başla kaynaklardan daha detaylı öğrenilebilir. Genetik olarak aile bireyi olmayacak evlatlık. O nedenle mahremiyete uygun olmadığı için evlatlık yasaktır İslam'da. Ancak yardımcı olabilirsin. Barınma ayarlayabilirsin, maddi olarak destek verebilirdin, bir abisi ya da ablası olabilirsin ancak annesi ya da babası olamazsın.

Anlamadığınız konu hakkında 9 sayfa yazı yazmışsınız. Rica ediyorum, gidin fıkıh okuyun, öyle yorum yapın. Kıt yazılmış yazıdan bir cümle çekip, geri kalanını kendi ön yargılarınızla doldurup yorum yapmayın.

TUA başkanın yaptığı metal çubuk açıklamasından farkı yok bu yorumların.
 
Son düzenleme:
Fıkıh bilmeden bir cümle üzerinden yorum yapamazsın birader. Yazı kötü yazılmış; bilmeyenin ve cımbızle ayıklayanın senin gibi yorum yapmasına sebebiyet veriyor. Evlenme engeli olmaması durum tespitidir, tasvip değildir.


Yanlış anladın. Engel bulunmaz demesi o anda evlenebilirsin anlamında değil. Yazılan yazı kıt olmuş. Başla kaynaklardan daha detaylı öğrenilebilir. Genetik olarak aile bireyi olmayacak evlatlık. O nedenle mahremiyete uygun olmadığı için evlatlık yasaktır İslam'da. Ancak yardımcı olabilirsin. Barınma ayarlayabilirsin, maddi olarak destek verebilirdin, bir abisi ya da ablası olabilirsin ancak annesi ya da babası olamazsın.

Anlamadığınız konu hakkında 9 sayfa yazı yazmışsınız. Rica ediyorum, gidin fıkıh okuyun, öyle yorum yapın. Kıt yazılmış yazıdan bir cümle çekip, geri kalanını kendi ön yargılarınızla doldurup yorum yapmayın.

TUA başkanın yaptığı metal çubuk açıklamasından farkı yok bu yorumların.

Şurada belirtmişim sanırım dediğiniz durumu.

"Hocam bunlar kişilerin seçimlerine kalmış diyebilirim(Büyüdekten sonra evlenmek.), zaten bunlar bazı insanlar için sanat olarak adlandırılabilen filmlerde işlenen konulardan. Ama benim kastettiğim aslında bildiğin bu düşünceyle birlikte gidip çocuk sahiplenmek, bu sapıklığa ve pedofiliye kaçıyor gibi düşünüyorum ki zaten sanırsam bunun için yasal değil.
 
Şurada belirtmişim sanırım dediğiniz durumu.

"Hocam bunlar kişilerin seçimlerine kalmış diyebilirim(Büyüdekten sonra evlenmek.), zaten bunlar bazı insanlar için sanat olarak adlandırılabilen filmlerde işlenen konulardan. Ama benim kastettiğim aslında bildiğin bu düşünceyle birlikte gidip çocuk sahiplenmek, bu sapıklığa ve pedofiliye kaçıyor gibi düşünüyorum ki zaten sanırsam bunun için yasal değil.
Evlenmeye uygun çağa gelindiğinde, zaten artık aklı başında bireyler oldukları için, bireylerin rızasıyla evlenmeleri kendi takdirleri. Evlenme düşüncesiyle çocuk sahiplenmek diye bir şeyin İslam ile bir alakası yok. Kişinin "karakteri" ile alakalı. Verilen fetva da bu ikinci bahsettiğimizi ima etmiyor. Kötü yazılmış, o nedenle bilmeyen anlamıyor.

Dolayısıyla, Diyanet'i, kötü yazdıkları için eleştirin; fetva vermedikleri bir şey için değil.
 
Evlenmeye uygun çağa gelindiğinde, zaten artık aklı başında bireyler oldukları için, bireylerin rızasıyla evlenmeleri kendi takdirleri. Evlenme düşüncesiyle çocuk sahiplenmek diye bir şeyin İslam ile bir alakası yok. Kişinin "karakteri" ile alakalı. Verilen fetva da bu ikinci bahsettiğimizi ima etmiyor. Kötü yazılmış, o nedenle bilmeyen anlamıyor.

Dolayısıyla, Diyanet'i, kötü yazdıkları için eleştirin; fetva vermedikleri bir şey için değil.

Çocukların yurtta annesiz ve babasız büyümesi daha mı mantıkli? Anlamadım. Ayrica yaş konusuna pek deginmemissiniz o çocuk büyürken sanki evlatlık edinen yerinde sayıyormuş gibi bahsetmişsiniz. Her şeyi geçtim yardım edip çocuğu gibi gördüğü birine reşit bir yasa geldi diye ona belalti gözüyle bakmak nasıl bir şey ya bunu aklım almıyor benim. Hersekilde empati yapmaya çalışıyorum kendimi 45 yaşında düşünüyorum 18 yaşında biri var ve ona o arzularla düşünüyorum, kendimden utandım bir an. Empati yapmayı bıraktım. Olmuyor maalesef senin gibi düşünemiyorum. Bu bütün ahlak anlayışımı yıkıyor.
 
Son düzenleme:
Çocukların yurtta annesiz ve babasız büyümesi daha mı mantıkli? Anlamadım.
Daha mantıklı demiyorum. Bir çocuk ergenlik dönemine gelinceye kadar zaten problem yok, evinize alabilirsiniz. Ancak bu yaştan sonra mahremiyet sağlanamayacağı için bu uygun değil deniliyor. 15 yaşında yabancı bir çocuk ile kız kardeşinizi siz aynı odada bulundurur musunuz bir başlarına? (Belli değerleriniz farklıysa evet diyebilirsiniz ancak İslam'a uygun değil bu.)

Ayrica yaş konusuna pek deginmemissiniz o çocuk büyürken sanki evlatlık edinen yerinde sayıyormuş gibi bahsetmişsiniz.
Anlayamadım.

Her şeyi geçtim yardım edip çocuğu gibi gördüğü birine reşit bir yasa geldi diye ona belalti gözüyle bakmak nasıl bir şey ya bunu aklım almıyor benim. Hersekilde empati yapmaya çalışıyorum kendimi 45 yaşında düşünüyorum 18 yaşında biri var ve ona o arzularla düşünüyorum, kendimden utandım bir an. Empati yapmayı bıraktım.
Senin gözünün almaması insan varlığının böyle bir potansiyeli olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Nice kadınlar 18, 20 yaşlarındayken yaşlı erkeklerle evlenebiliyor. Bu hayatın bir gerçeği. Böyle davranışlar mevcut insan bünyesinde. Ek olarak sadece 45 yaşındaki biriyle alakalı değil. Bu ebeveynin aynı evde yaşayan kendi çocukları ne olacak? Olayı daha geniş bir perspektiften değerlendirin.

Olmuyor maalesef senin gibi düşünemiyorum. Bu bütün ahlak anlayışımı yıkıyor.
Şahsıma bir şey mi ima ediyorsunuz yoksa kasıtınız başka mıydı?
 
15 yaşında yabancı bir çocuk ile kız kardeşinizi siz aynı odada bulundurur musunuz bir başlarına? (Belli değerleriniz farklıysa evet diyebilirsiniz ancak İslam'a uygun değil bu.)
Dalga geçiyorsan, yine de komik değil ama bir şey demeyeceğim. Ancak ciddiysen bu nasıl bir yorum? Evlatlık edinen ve evlatlık edinilen kişilerle yaptığın benzetmenin farkında mısın? Zamanında çocuğu gibi bakılan birine sırf büyüdü ve reşit oldu diye onunla evlenmeyi normal görmüyorsundur umarım.

Evlenmeye uygun çağa gelindiğinde, zaten artık aklı başında bireyler oldukları için, bireylerin rızasıyla evlenmeleri kendi takdirleri. Evlenme düşüncesiyle çocuk sahiplenmek diye bir şeyin İslam ile bir alakası yok. Kişinin "karakteri" ile alakalı. Verilen fetva da bu ikinci bahsettiğimizi ima etmiyor. Kötü yazılmış, o nedenle bilmeyen anlamıyor.

Dolayısıyla, Diyanet'i, kötü yazdıkları için eleştirin; fetva vermedikleri bir şey için değil.
Evlenme düşüncesiyle sahiplensin ya da sahiplenmesin. İki durum da birbirinden beter. Birisi evlenmek için çocuk sahipleniyor, diğeri sahiplendiği çocukla fikrini değiştirip evleniyor. Civciv mi bu küçükken sev, büyüyünce ye.
 
Daha mantıklı demiyorum. Bir çocuk ergenlik dönemine gelinceye kadar zaten problem yok, evinize alabilirsiniz. Ancak bu yaştan sonra mahremiyet sağlanamayacağı için bu uygun değil deniliyor. 15 yaşında yabancı bir çocuk ile kız kardeşinizi siz aynı odada bulundurur musunuz bir başlarına? (belli değerleriniz farklıysa evet diyebilirsiniz ancak İslam'a uygun değil bu.)

Anlayamadım.

Senin gözünün almaması insan varlığının böyle bir potansiyeli olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Nice kadınlar 18, 20 yaşlarındayken yaşlı erkeklerle evlenebiliyor. Bu hayatın bir gerçeği. Böyle davranışlar mevcut insan bünyesinde. Ek olarak sadece 45 yaşındaki biriyle alakalı değil. Bu ebeveynin aynı evde yaşayan kendi çocukları ne olacak? Olayı daha geniş bir perspektiften değerlendirin.

Şahsıma bir şey mi ima ediyorsunuz yoksa kasıtınız başka mıydı?

Çocuğum gözüyle bakıp buyuttugum biri belli bir yaşa gelince yabancı mi oluyor? Hayvanlar bile birbirinin yavrusuna sahip çıkıyor. Onuda geçtim ben 45 yaşında olup 9 yaşında bir depremzede evlat edinsem ve ilerleyen zamanda ister istemez çocuğum gibi olacak gözümde tıpkı bir evlat gibi, ileride ben onunla evlenip cinsel ilişkiyi nasıl düşünebiliriz? Bu nasıl bir mantık? Şahsina bir şey ima etmiyorum senin gibi düşünmüyorum sadece ve bu toplumsal olarak öğrendiğimiz bütün ahlak kurallarını çökertiyor bunu kendi adıma söylüyorum. Ayrıca verdiğin örnek yaşlı erkeklerle evleniyor demişsin ya onlar parası için ruhunu satan insanlar. Fakat burada içerik olarak çok farklı bir konu mevcut. İki farklı konuyu bir tutamazsın yanlış mantikdan ilerliyorsun.
 
Dalga geçiyorsan, yine de komik değil ama bir şey demeyeceğim. Ancak ciddiysen bu nasıl bir yorum? Evlatlık edinen ve evlatlık edinilen kişilerle yaptığın benzetmenin farkında mısın? Zamanında çocuğu gibi bakılan birine sırf büyüdü ve reşit oldu diye onunla evlenmeyi normal görmüyorsundur umarım.
Benzetme yapmıyorum. Sen ne düşünüyorsun bilmiyorum. Ben bunu derken bireyler arasında, bir eylem olmasa bile, etkilenme olma ihtimalini düşünüyorum. Bu caiz değil İslam'da. Bu kadar hassas davranılıyor. O nedenle İslam'da yabancı bir kadın ve erkek aynı odada tek başlarına bulunamaz.
Ben nerede senin son cümlende dediğini demişim? Şaşırtıcı.
Evlenme düşüncesiyle sahiplensin ya da sahiplenmesin. İki durum da birbirinden beter. Birisi evlenmek için çocuk sahipleniyor, diğeri sahiplendiği çocukla fikrini değiştirip evleniyor. Civciv mi bu küçükken sev, büyüyünce ye.
Ben bunu tasvip mi ettim ya da İslam bunu açıkca red mi etmeli?
 
Benzetme yapmıyorum. Sen ne düşünüyorsun bilmiyorum. Ben bunu derken bireyler arasında, bir eylem olmasa bile, etkilenme olma ihtimalini düşünüyorum. Bu caiz değil İslam'da. Bu kadar hassas davranılıyor. O nedenle İslam'da yabancı bir kadın ve erkek aynı odada tek başlarına bulunamaz.
Ben nerede senin son cümlende dediğini demişim? Şaşırtıcı.

Ben bunu tasvip mi ettim ya da İslam bunu açıkca Redmi etmeli?

Kardeşim sen öyle yap bakamadigin bir kizin olursa illaki depremzede olmasına gerek yok mantık aynı, git onu 70.yasindaki birine ver 18'ne gelincede evlendir onunla.
 

Yeni konular

Geri
Yukarı