Sürprizbozan Dying Light: The Following tüm sonları

Bu konuda spoiler olduğundan sürprizbozan olarak işaretlenmiştir. Spoiler olmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
2. Oyuna bakarsak gerçek sonun zombi olduğumuz son olması lazım 2. oyunda keşke karşılaşma sahnesi olsaydı zombi haliyle.
Hayır. 2.oyunun açılışında neden tekrar virüsün ortaya çıktığı anlatılıyor. GRE yüzünden o seçim yüzünden değil. Ayrıca Harran'ın harabeleri de gösteriliyor. Doğru son nükleer bomba olan son.
 
İlaç diye içtikleri şey aslında zombi virüsü. Az az maruz kalıp kaçınılmaz zombi oluşlarını yavaşlatıyorlar, zombiler de zombi sanıp saldırmıyor.

Bu şeyin bir çözümü yok, en azından doktor yaşamıyor diye. Sonda kadın anlatıyor iki saat buraya ilk geldikleri anı kısaca özetleyeyim; bunlar bir duman keşfediyor (zombi virüsü dumanı) ve bu dumana zombiler saldırmıyor ama bu kadın arkadaş ortamından bu dumana aşırı fazla maruz kalınca gece avcısına dönüşüyor çenesi ayrık falan.

Kadın o zamandan beri insanlara zarar vermek istemiyor ve bir çözüm olmadığının farkında, Crane'e Harran'ı yok edelim virüs belasından kurtulsun bu dünya diyor.

İlk sona gidersen crane çözüm var, anne bana yalan söylüyor deyip dövüş başlatıyor. Anne de sen misin lan bana yan bakan deyip salıyor dumanı, daha kavganın ortasında zombi oluyorsun ve son perdede her şeyin nasıl başladığını flashback ediyorlar.

İkinci sonda gerçeği kabulleniyorsun ve kamikaze yapıyorsun.

Her iki son da tatmin etmedi beni, aksiyonu tükürüp geçmişler. İnsan 2 dk daha uzatır 3 cümle bir şey anlatır da bir yerlere bağlanır hikaye, potansiyeli ortaya koyup arkasını boş bıraktılar.

Örneğin, ilk seçeneği seçince Crane'in bağırmalarından bıkıp kulaklığı çıkarmama ne gerek vardı? Ya da ikinci seçenekte emeği geçenler yazarken dı nı dı dı ninnisi çalacağına ortasında krater oluşmuş harranın sinematiğini gösterse ölür müydü yapımcılar?

Oyuna fazla dolmuşum. Rahatladım.

Şimdi anladım. Ne yazık ki beni de tatmin etmedi, oyunu oynarken büyük bir hayranıkla oynadım ama sonu gözümden bayağı düşürdü.
 
@Stapx Dostum maalesef spoiler yedin :( The Following DLC'sini de oynaman gerekiyordu. Raise ile dövüş sonrasını konu alıyor. Fakat yine de oynamanı öneririm, oldukça zevkli bir DLC. Adamlar DLC diye yeni bir oyun yapmışlar resmen.
 
Aslında "doğru son" dediğimiz son Kyle'ın kanallardan dönüşmüş şekilde çıktığı son diye biliyoruz. (Hayır, bu sonda virüsü ilk yayan zombinin hatırasını falan görmüyorüz, Kyle bir şekilde o virüs bulaşmamış şehre kendisi ulaşıyor.) Neden mi?

Oyunun The Following eklentisinde temelde 2 son var, istersen şehri havaya uçurabilirsin ya da Ana'ya karşı çıkarsın. Şehri havaya uçurursan sen içindeyken şehri haritadan silersin. Ama asıl son bu değil.
Gelelim gerçek sona... Oyunda öyle bir paradoks, hatıra görme veya zamanda yolculuk falan yok, o mavi madde gaz halinde kullanılırsa seni yavaş bir şekilde zombiye dönüştürüyor ancak sıvı halinde tüketirsen bu süreç fazlasıyla hızlanıyor. Sen Ana'nın şehri havaya uçurma fikrine karşı çıkarsan o mavi maddeyi sana sıvı halinde içirerek zombiye dönüşmeni hızlandırıyor ve son kapışmaya giriyorsun. O kapışmada mavi maddeyi sıvı olarak tükettiğin için seni zombiye dönüştürme sürecini hızlandırıyor bu yüzden fiziksel gücünü de fazlasıyla arttıyor ve Ana'yı öldürüyorsun.

Geri dönüş yolunu ararken "üstün zombi" haline dönüşmüş Kyle olarak yanlışlıkla virüsten etkilenmemiş ve karantinaya girmemiş bir şehre çıkıyorsun ve istemeden de olsa virüsü Harran'dan dışarıya çıkartıp bütün dünyaya kontrolsüzce yayılmasına sebep oluyorsun.

Bu "gerçek son" bilgisini de bir Dying Light 2 videosunda Techland'ın "Lead Level Designer"ı olan abiden alıyoruz. (Videoyu şu an bulamadım.)
Oyunu en son oynayışımın üzerinden biraz zaman geçtiği için bazı ufak terim ve detay hataları olabilir ancak genel olarak durum böyle.
 
@Stapx dostum maalesef spoiler yedin :( the following DLC'sini de oynaman gerekiyordu. Raise ile dövüş sonrasını konu alıyor. Fakat yine de oynamanı öneririm, oldukça zevkli bir DLC. Adamlar DLC diye yeni bir oyun yapmışlar resmen.

Sanırım deneyeceğim boş bir zamanım olursa (DLC ile almıştım zaten). İkincisini oynamakta güzel olabilirdi fakat şu anlık düşünmüyorum ileride olabilir.
 
Oyunun son kısmında bende anlamamıştım ama koşmanın ve parkur yapmanın verdiği zevk yeri gelince co-op girip yabancılardan 80k vuran silahlar almak uçuran beyzbol sopası çok keyifliydi ikinci oyunu deneyimledim onu da beğendim ama görev bitince tıkanıp kalıyorsun iki oyunda da o beni sarmiyor pek.
 
Dikkat spoiler!

Arkadaşlar bu akşam Dying Light'ı bitirdim ama aklıma birkaç şey takıldı. 1.sonda zombi olarak lağım kapağından dışarı çıkıyoruz bu kısmı anlayamadım. Saçma bir teori olacak ama tüm hikayenin başını mı konu alıyor burada yoksa başka bir şeyi mi? 2. sonda ise nükleer bombayı patlatıyoruz. Zaten amacımız tedaviyi bulup şehirdeki sağ kalanları kurtarmak değil miydi? Bombayı patlatarak tüm karantina bölgesinin ölmesine sebep olmuyor muyuz? Oyunun sonları mı saçma yoksa ben mi oyunu yarım yamalak oynamışım. 🙁

Kanka nukleer bomba patlayinca 2. oyundan devam ediyor hikaye
O zombi sonunda.
O ilac insanlari zombi yapıyor ve sen yavaş yavas olurken her şeyin nasıl basladigini goruyosun aslnda savas da kullanilacak olan zombinin kacip dunyayi enfekte etmesini yani.
 
İlaç diye içtikleri şey aslında zombi virüsü. Az az maruz kalıp kaçınılmaz zombi oluşlarını yavaşlatıyorlar, zombiler de zombi sanıp saldırmıyor.

Bu şeyin bir çözümü yok, en azından doktor yaşamıyor diye. Sonda kadın anlatıyor iki saat buraya ilk geldikleri anı kısaca özetleyeyim; bunlar bir duman keşfediyor (zombi virüsü dumanı) ve bu dumana zombiler saldırmıyor ama bu kadın arkadaş ortamından bu dumana aşırı fazla maruz kalınca gece avcısına dönüşüyor çenesi ayrık falan.

Kadın o zamandan beri insanlara zarar vermek istemiyor ve bir çözüm olmadığının farkında, Crane'e Harran'ı yok edelim virüs belasından kurtulsun bu dünya diyor.

İlk sona gidersen crane çözüm var, anne bana yalan söylüyor deyip dövüş başlatıyor. Anne de sen misin lan bana yan bakan deyip salıyor dumanı, daha kavganın ortasında zombi oluyorsun ve son perdede her şeyin nasıl başladığını flashback ediyorlar.

İkinci sonda gerçeği kabulleniyorsun ve kamikaze yapıyorsun.

Her iki son da tatmin etmedi beni, aksiyonu tükürüp geçmişler. İnsan 2 dk daha uzatır 3 cümle bir şey anlatır da bir yerlere bağlanır hikaye, potansiyeli ortaya koyup arkasını boş bıraktılar.

Örneğin, ilk seçeneği seçince Crane'in bağırmalarından bıkıp kulaklığı çıkarmama ne gerek vardı? Ya da ikinci seçenekte emeği geçenler yazarken dı nı dı dı ninnisi çalacağına ortasında krater oluşmuş harranın sinematiğini gösterse ölür müydü yapımcılar?

Oyuna fazla dolmuşum. Rahatladım.
Olay bundan ibaret, şahsi görüşüm ana oyundan daha iyi ve kaliteli bir ek paket. Ana oyundan büyük haritası var ve dopdolu, eğlenceli. Araba da var. Hikayesi de güzel. Daha ne lazım. :D
 

Yeni konular

Geri
Yukarı