Emülatörler ve uyumluluk katmanları nasıl yapılıyor?

brkyozell

Kilopat
Katılım
29 Mart 2020
Mesajlar
3.514
Çözümler
65
Ne zaman bir emülatörün yapımını görsem resmen aklımın sınırları zorlanıyor. Şifrelenmiş dosyalardan istenen çağrıları nasıl başka bir ortama dönüştürebiliyorlar?

Örneğin bir konsolun emülatörünü nasıl yapıyorlar? Bu soruyu sadece merakımdan açtım, emülatör yapma gibi bir amacım yok. Ha olmasını isterdim ancak konu hakkında bilgim sıfır, teşekkürler.
 
Ne zaman bir emülatörün yapımını görsem resmen aklımın sınırları zorlanıyor. Şifrelenmiş dosyalardan istenen çağrıları nasıl başka bir ortama dönüştürebiliyorlar?

Örneğin bir konsolun emülatörünü nasıl yapıyorlar? Bu soruyu sadece merakımdan açtım, emülatör yapma gibi bir amacım yok. Ha olmasını isterdim ancak konu hakkında bilgim sıfır, teşekkürler.

Hocam şey gibi düşünün...
Benim de aklım karıştı.

Emülatörü yapılan cihazın çalıştığı sistemi çalıştıracak bir program kendi içinde o yazılımı çalıştırıyor yazılım da oyunu çalıştırıyor. Bence bunun gibi birşey veya direk yazılım olmadan oyunun kodlarını yürütebilen bir sisteme sahip oluyor bu emulatör.

TAMAMEN MANTIK ÇERÇEVEM İÇİNDE DÜŞÜNDÜĞÜM BİR SENARYODUR GERÇEKLİĞİNİ İDDİA ETMİYORUM
 
Bir video izlemiştim adam Windows için NES emülatörü yazıyordu. Kendi işlemci ekran kartını falan tanıtmak için bile bir sürü kod yazıyordu. Basit bir bilgi ile yapılabilecek bir şey değil. Kesinlikle taktir edilesi.

Ki bir de şunu düşünün insanlar NES snes gibi ilkel cihazların emülasyonunu yapıyor. Fakat bunun PS3 Nintendo Switch boyutu falan da var. Tamamen kendi fikrim doğruluğu yok ama düşünceme göre sistemi o cihazın sistemi gibi gösterip bunun üzerinde oyunları boot ediyorlar. Bana mantıklı gelen bu.
 
Son düzenleme:
Ki bir de şunu düşünün insanlar NES snes gibi ilkel cihazların emülasyonunu yapıyor. Fakat bunun PS3 Nintendo Switch boyutu falan da var. Tamamen kendi fikrim doğruluğu yok ama düşünceme göre sistemi o cihazın sistemi gibi gösterip bunun üzerinde oyunları boot ediyorlar. Bana mantıklı gelen bu.
Öyledir zaten ancak bu konsollarda DirectX yok ki, konsolun kendi API'sini de Vulkan'a dönüştürüyorlar. Bende hayranlık uyandıran kısım da o.

PS3'ün mimarisi berbat, RPCS3'ü yapanlarda peygamber sabrı varmış. Bakalım aynı ekip PS4 emülatöründe çalışıyor ancak daha kısa sürer gibi.
 
Öyledir zaten ancak bu konsollarda DirectX yok ki, konsolun kendi API'sini de Vulkan'a dönüştürüyorlar. Bende hayranlık uyandıran kısım da o.

Evet ama bunu yaparken mesela Switch Emülatör sürekli olarak shader yüklüyor. Yani bu işlemi oyunu oynatırken yapıyor. Bir dahaki girdiğinde sistem bunları önceden boot ediyor. Aslında Nintendo Switch'te çoktan yüklenmiş olan shaderları bizim bilgisayarlarımız yavaş yavaş yükleyip maalesef oyunu bitirdiğimizde tam hale getiriyor hatta open world oyunlarda getirmiyor bile. Umarım bir gün bu tarz sorunlar yaşanmadan da çalışabilecek bir emülatör çıkar 😅
 

Geri
Yukarı