UltraPilot
Kilopat
- Katılım
- 12 Mayıs 2015
- Mesajlar
- 162
- Çözümler
- 1
Daha fazla
- Cinsiyet
- Erkek
Daha önceden, 'Hypermotion' adını verdikleri, yeni Nesil Fifa 22'de buluncak olan animasyon geliştirmelerinin PC'de olacağı belirtilmemiş, sonrasında bazı yabancı internet sitelerinde, Electronic Arts'tan bir kişiyle yapıldığı iddia edilen röportajlarlar paylaşılmış ve orada, PC'de eski nesil Fifa'yı tekrardan göreceğimiz doğrulanmış ve sebepleri açıklanmıştı. Ayrıca PC için yayınlanan ekran görüntüleri de eski oyuna çok benzer gözüküyordu.
Bugün gördüğüm kadarıyla Steam ve Origin üzerinde sistem gereksinimleri açıklanmış durumda ve Fifa 18'den bu yana açıklanan gereksinimlerle aynı. (EA Sports, Fifa oyununu ilk defa Fifa 18'de DirectX 12 desteğine kavuşturmuştu.)
Geri adım atarlar diye düşündüm ama beklediğim olmadı ve oyun artık resmen eski nesil olarak geliyor bilgisayarlara.
EA'in bu konudaki bahanelerini geçerli bulmuyorum: 'sistem gereksinimlerini yükseltmemek/ mümkün olduğunca düşük tutmak' imiş kararın sebebi.
Oyun yeni nesil olarak gelseydi ortalama bir PC de oyunu 720p-900p düşük ayarlarda sorunsuz açardı.
Ayrıca, artık yeni nesil olarak getirilmiyorsa, yeni oyunu PC'ye çıkartmanın bir anlamı yoktur (üstelik tam ücret talep ederek...); bilgisayarı kaldırmayan Fifa 21'de kalabilir. Zaten 1 sene pas geçmişlerdi PC'yi, bu sürenin 2 seneye çıkması kabul edilebilir değildir ve hoş karşılanmadı da. Ayrıca, bir noktada oyun firmalarının yüksek teknik seviyeye sahip ve donanımsal açıdan daha talepkar bir oyun sürümünü piyasa sürmesi gereklidir ki insanlar donanımlarını yükseltsinler.
Söz konusu spor oyunları olduğunda, tamamen ama tamamen konsol odaklı bir geliştirme görmekteyiz. Öyle ki oyun, bu örnekte fifa, Pc sürümünde yeni nesil konsollarla eşitlense bile konsoldan daha iyi bir grafikle, teknik geliştirmelerle gelmemekte; konsolda neyse o, bire bir aynı. Bunu 'tüm platformlarda aynı oyun deneyimini sunmak adına' yapıyorlarmış. Öyle ki, PS4 oyun konsolu, Xbox One'dan daha güçlü olmasına rağmen sırf 2 platform da birbiriyle aynı gözüksün diye PS4 için çıkan oyun, Xbox One'dakinden daha iyi görünmüyordu. PS4 pro çıktığında oyunun çözünürlüğü 4K'ya yükseltildi (+ ufak post-proccesing geliştirmeleri, motion blur kalitesi artışı), Xbox One X çıktığında ise 4K'ya ek olarak sahadaki çimenlerin çizim mesafesi ufak bir miktar artırıldı ancak konsolun tam gücü gene kullanılmadı; PS5-XboxSeries yeni nesil konsollarında da benzer bir durum var gibi görünüyor.
Ben EA gibi bir oyun firması olsam vakit, emek harcadığım bu sanat eserimin şovunu PC'de yapardım (Firma, yaptığı işle uyumlu bir isim seçmiş, Electronic Arts: Dijital sanatlar; ancak eylemleri adına yakışmıyor). Gerçekten niyet ettiğin şekilde, donanımsal limitlerden mümkün olduğuna arınmış bir sürümü çıkartabilirdin.
Aklıma gelen bazı geliştirmeler şunlar:
1)Saha kalitesi-Çimen çizim mesafesi. Oyunda baktığınız açıya ve uzaklığa göre görünür 3 boyutlu, kaliteli, sık çimen miktarı değişmektedir ve bunun mesafesi kısa kalmaktadır. Sahanın tamamında 3 boyutlu çimen göremediğimiz gibi özellikle zemin deforme olduğunda, sahanın yakın-orta ve uzak kısımlarında sonradan oluşan saha değişimleri/ zedenlenmeleri bir çıkıntı şeklinde göze batmakta, örneğin oyuncuların basması sonucu toprakta oluşmuş bir göçük, çevresinde çimen olmadığı için sahnki havada duruyormuş gibi gözükmekte. (bu görsel, Playstation 5'ten alınmadır)
Buna penaltı atışlarında da denk gelebilirsiniz. Şutu çekecek oyuncunun ayağından kısa bir mesafe sonra 3 boyutlu çimen oluşturumu bitmekte ve yeşil renkli düz bir alanla görüntü doldurulmaktadır. Bahsettiğim saha deformasyonları mevcutsa penaltı çekerken gözünüze daha rahat batabilir.
Ek olarak sahayı komple 3 boyutlu, kaliteli, yansıma gibi ek işlemlere tabi tutulan çimle görememek, şahsen oyunun otantikliğinden götürmektedir.
Dikkat ettim ve gördüğüm üzre yeni nesil konsollarda çimen kalitesi ve mesafesi artırılmış olsa da hala daha uzak mesafelere erişmemektedir.
Fifa'da 3 katmanlı çimen çizimi mevcut. Kaliteli 3 boyutlu, kalitesiz-düz 3 boytlu ve kameradan görece uzak 2 boyutlu çimensiz alana ara geçiş olan ve gittikçe seyrelen saha çim dokusu.
Fifa 22'nin oynanış fragmanında oyuncu topu koştururken ayağına yakın poz alındığı bir sahnede dahi pop in-out benzeri zemin kalitesinin görüntüden uzaklaşan kısmının, işleme kalitesi öbekleri arasında geçiş yaparken göze batacak şekilde kalite düşüşüne uğratıldığı fark edilebilmekte.
Fifa 21'in yeni nesil sürümünden yayınlanan bu resmi görseldeyse orta kısımda, gölge ve ışıkla temas eden 3 boyutlu çimenin sahanın yarısında bittiğini görebilirsiniz.
2)Oyuncu gölgeleri. Oyunun yeni nesil sürümünde dahi, stadyumda bulunan gerçek spot ışıklarındansa, sanal olarak gökyüzüne yerleştirilmiş 4 sahte ışığın gölgelendirme yaptığını oyunda deneyimledim (ayrıca oyuncular sahada hareket ettikçe gölgelerin uzunluğu da değişmiyor, değişmesi gerekir çünki bir ışık kaynağından uzaklaşırken diğerine yaklaşmış olursunuz; PES'te en azından bu vardı). Çoğu statta artık 4'ten fazla spot bulunmakta, 360 derece aydınlatılan Estadio Metropolitano'da bile oyuncuların dörder tane gölgeleri olduğu görülebiliyor.
Bu ışıklandırmanın gerçek stadaydınlatmalarına göre ayarlanması, gerçekçilik hissiyatını artıracaktır.
-Işın izlemenin yansımalar özelinde kullanılacağını düşünmüştüm ancak yansımalarda o etkiyi göremedim (yeni konsolların donanımını bu kadar övüyorlar ya. Ve PC'ye getirmenin maliyetli olacağını söylüyorlar... Oyuncular şu sahnede maçın başkangıcında tünelden çıkarlarken kupada, çevrenin yansımasını olması gerektiği gibi görmüyoruz; en basitinden oyuncular yansımıyorlar. 1 sonraki görsele bakın; 'Next Level Realism'
Saydıklarıma ek olarak, yeni nesilde saha dışı bölümler ve seyircilerde kayda değer bir geliştirme göremedim (Fifa 22'nin yayınlanan 2 oynanış videosunda izlediğim görsellerden edindiğim izlenim üzere, gelmekte olan Fifa'da da durum aynı.) Bunların dışında genel işleme, çizim mesafesi, oyuncuların vücut ve kıyafet fiziği, etkileşimleri geliştirilebilir (bunlar sadece işin görsel kısmı).
Bir futbol oyunu da olsa, PC'ye tekrardan kopyala-yapıştır bir sürümün sunulması üzerine görselliğe odaklı düşüncelerimi dile getirdim. Sadece oynanışından değil, grafiklerden, atmosferin ikna ediciliği ve içine alıcılığından da tat alıyorum bu oyunun.
Işın izlemede özellikle, konsollardan kat be kat daha güçlü olan PC platformunda bu oyun çok oturaklı gözükebilirdi. Akıl sır erdiremediğim bir işletme politikasını, geliştirme tercihini hala devam ettiriyorlar.
Velhasıl PC'ye çıkartmamakta direttiği yeni nesil Fifa bu, gizli tutulması gereken bir hazineymiş gibi, herkesin edinemediği, tedarik sıkıntısı yaşayan yeni konsollara özel saklıyorlar bu versiyonu. 'yeni konsolların gücünden yararlanarak geliştirdiğimiz bu oyun, aslında hep çıkarmak istediğimiz o oyundur' şeklinde sundukları bu oyun... PC'nin donanım gücünün, konsollar ilk çıktığında dahi önde olduğu gerçeği dururken, PC tarafının üstünlüğünü kabul etmeyip bu platforma üvey evlat muamelesi yaparak aslında potansiyeline ulaşabilecek bir oyuna yazık etmeye devam eden ve bu şekilde her sene spor simülasyonu sever oyuncu kitlesinden tam para istemek suretiyle yıllarını geçiren bir firmadır EA.
Bugün gördüğüm kadarıyla Steam ve Origin üzerinde sistem gereksinimleri açıklanmış durumda ve Fifa 18'den bu yana açıklanan gereksinimlerle aynı. (EA Sports, Fifa oyununu ilk defa Fifa 18'de DirectX 12 desteğine kavuşturmuştu.)
Geri adım atarlar diye düşündüm ama beklediğim olmadı ve oyun artık resmen eski nesil olarak geliyor bilgisayarlara.
EA'in bu konudaki bahanelerini geçerli bulmuyorum: 'sistem gereksinimlerini yükseltmemek/ mümkün olduğunca düşük tutmak' imiş kararın sebebi.
Oyun yeni nesil olarak gelseydi ortalama bir PC de oyunu 720p-900p düşük ayarlarda sorunsuz açardı.
Ayrıca, artık yeni nesil olarak getirilmiyorsa, yeni oyunu PC'ye çıkartmanın bir anlamı yoktur (üstelik tam ücret talep ederek...); bilgisayarı kaldırmayan Fifa 21'de kalabilir. Zaten 1 sene pas geçmişlerdi PC'yi, bu sürenin 2 seneye çıkması kabul edilebilir değildir ve hoş karşılanmadı da. Ayrıca, bir noktada oyun firmalarının yüksek teknik seviyeye sahip ve donanımsal açıdan daha talepkar bir oyun sürümünü piyasa sürmesi gereklidir ki insanlar donanımlarını yükseltsinler.
Söz konusu spor oyunları olduğunda, tamamen ama tamamen konsol odaklı bir geliştirme görmekteyiz. Öyle ki oyun, bu örnekte fifa, Pc sürümünde yeni nesil konsollarla eşitlense bile konsoldan daha iyi bir grafikle, teknik geliştirmelerle gelmemekte; konsolda neyse o, bire bir aynı. Bunu 'tüm platformlarda aynı oyun deneyimini sunmak adına' yapıyorlarmış. Öyle ki, PS4 oyun konsolu, Xbox One'dan daha güçlü olmasına rağmen sırf 2 platform da birbiriyle aynı gözüksün diye PS4 için çıkan oyun, Xbox One'dakinden daha iyi görünmüyordu. PS4 pro çıktığında oyunun çözünürlüğü 4K'ya yükseltildi (+ ufak post-proccesing geliştirmeleri, motion blur kalitesi artışı), Xbox One X çıktığında ise 4K'ya ek olarak sahadaki çimenlerin çizim mesafesi ufak bir miktar artırıldı ancak konsolun tam gücü gene kullanılmadı; PS5-XboxSeries yeni nesil konsollarında da benzer bir durum var gibi görünüyor.
Ben EA gibi bir oyun firması olsam vakit, emek harcadığım bu sanat eserimin şovunu PC'de yapardım (Firma, yaptığı işle uyumlu bir isim seçmiş, Electronic Arts: Dijital sanatlar; ancak eylemleri adına yakışmıyor). Gerçekten niyet ettiğin şekilde, donanımsal limitlerden mümkün olduğuna arınmış bir sürümü çıkartabilirdin.
Aklıma gelen bazı geliştirmeler şunlar:
1)Saha kalitesi-Çimen çizim mesafesi. Oyunda baktığınız açıya ve uzaklığa göre görünür 3 boyutlu, kaliteli, sık çimen miktarı değişmektedir ve bunun mesafesi kısa kalmaktadır. Sahanın tamamında 3 boyutlu çimen göremediğimiz gibi özellikle zemin deforme olduğunda, sahanın yakın-orta ve uzak kısımlarında sonradan oluşan saha değişimleri/ zedenlenmeleri bir çıkıntı şeklinde göze batmakta, örneğin oyuncuların basması sonucu toprakta oluşmuş bir göçük, çevresinde çimen olmadığı için sahnki havada duruyormuş gibi gözükmekte. (bu görsel, Playstation 5'ten alınmadır)
Buna penaltı atışlarında da denk gelebilirsiniz. Şutu çekecek oyuncunun ayağından kısa bir mesafe sonra 3 boyutlu çimen oluşturumu bitmekte ve yeşil renkli düz bir alanla görüntü doldurulmaktadır. Bahsettiğim saha deformasyonları mevcutsa penaltı çekerken gözünüze daha rahat batabilir.
Ek olarak sahayı komple 3 boyutlu, kaliteli, yansıma gibi ek işlemlere tabi tutulan çimle görememek, şahsen oyunun otantikliğinden götürmektedir.
Dikkat ettim ve gördüğüm üzre yeni nesil konsollarda çimen kalitesi ve mesafesi artırılmış olsa da hala daha uzak mesafelere erişmemektedir.
Fifa'da 3 katmanlı çimen çizimi mevcut. Kaliteli 3 boyutlu, kalitesiz-düz 3 boytlu ve kameradan görece uzak 2 boyutlu çimensiz alana ara geçiş olan ve gittikçe seyrelen saha çim dokusu.
Fifa 22'nin oynanış fragmanında oyuncu topu koştururken ayağına yakın poz alındığı bir sahnede dahi pop in-out benzeri zemin kalitesinin görüntüden uzaklaşan kısmının, işleme kalitesi öbekleri arasında geçiş yaparken göze batacak şekilde kalite düşüşüne uğratıldığı fark edilebilmekte.
Fifa 21'in yeni nesil sürümünden yayınlanan bu resmi görseldeyse orta kısımda, gölge ve ışıkla temas eden 3 boyutlu çimenin sahanın yarısında bittiğini görebilirsiniz.
-Işın izlemenin yansımalar özelinde kullanılacağını düşünmüştüm ancak yansımalarda o etkiyi göremedim (yeni konsolların donanımını bu kadar övüyorlar ya. Ve PC'ye getirmenin maliyetli olacağını söylüyorlar... Oyuncular şu sahnede maçın başkangıcında tünelden çıkarlarken kupada, çevrenin yansımasını olması gerektiği gibi görmüyoruz; en basitinden oyuncular yansımıyorlar. 1 sonraki görsele bakın; 'Next Level Realism'
Saydıklarıma ek olarak, yeni nesilde saha dışı bölümler ve seyircilerde kayda değer bir geliştirme göremedim (Fifa 22'nin yayınlanan 2 oynanış videosunda izlediğim görsellerden edindiğim izlenim üzere, gelmekte olan Fifa'da da durum aynı.) Bunların dışında genel işleme, çizim mesafesi, oyuncuların vücut ve kıyafet fiziği, etkileşimleri geliştirilebilir (bunlar sadece işin görsel kısmı).
Bir futbol oyunu da olsa, PC'ye tekrardan kopyala-yapıştır bir sürümün sunulması üzerine görselliğe odaklı düşüncelerimi dile getirdim. Sadece oynanışından değil, grafiklerden, atmosferin ikna ediciliği ve içine alıcılığından da tat alıyorum bu oyunun.
Işın izlemede özellikle, konsollardan kat be kat daha güçlü olan PC platformunda bu oyun çok oturaklı gözükebilirdi. Akıl sır erdiremediğim bir işletme politikasını, geliştirme tercihini hala devam ettiriyorlar.
Velhasıl PC'ye çıkartmamakta direttiği yeni nesil Fifa bu, gizli tutulması gereken bir hazineymiş gibi, herkesin edinemediği, tedarik sıkıntısı yaşayan yeni konsollara özel saklıyorlar bu versiyonu. 'yeni konsolların gücünden yararlanarak geliştirdiğimiz bu oyun, aslında hep çıkarmak istediğimiz o oyundur' şeklinde sundukları bu oyun... PC'nin donanım gücünün, konsollar ilk çıktığında dahi önde olduğu gerçeği dururken, PC tarafının üstünlüğünü kabul etmeyip bu platforma üvey evlat muamelesi yaparak aslında potansiyeline ulaşabilecek bir oyuna yazık etmeye devam eden ve bu şekilde her sene spor simülasyonu sever oyuncu kitlesinden tam para istemek suretiyle yıllarını geçiren bir firmadır EA.