For döngüsü oyunlarda nasıl kullanılıyor?

C++'da veya başka dilde kodlama yaparken, nokta,virgül,parantez,artı,eksi,eşittir, parantez felan kullanıyorlar. Bunların anlamı ne Hoca anlatırken bunların ne işe yaradığını söylemiyor. Ben aslında bunları öğrenci bilirse veya bunları anlarsa daha kolay çözebileceğini düşünüyorum. Mesala görseldeki kod dizilerinde kullandıkları gibi. Bunları düşünmekten :D. Tamam if,float, transform felan bunları biliyorum da o noktanın,virgülün, olayı ne bağlantısı var. niyeparantez açıp içine yazıyorsun,?
C++'da veya başka dilde kodlama yaparken, nokta,virgül,parantez,artı,eksi,eşittir, parantez felan kullanıyorlar. Bunların anlamı ne Hoca anlatırken bunların ne işe yaradığını söylemiyor. Ben aslında bunları öğrenci bilirse veya bunları anlarsa daha kolay çözebileceğini düşünüyorum. Mesala görseldeki kod dizilerinde kullandıkları gibi. Bunları düşünmekten :D. Tamam if,float, transform felan bunları biliyorum da o noktanın,virgülün, olayı ne bağlantısı var. niyeparantez açıp içine yazıyorsun,?
 

Dosya Ekleri

  • 2-1.png
    2-1.png
    23,9 KB · Görüntüleme: 18
C++'da veya başka dilde kodlama yaparken, nokta, virgül, parantez, artı, eksi, eşittir, parantez falan kullanıyorlar. Bunların anlamı ne hoca anlatırken bunların ne işe yaradığını söylemiyor. Ben aslında bunları öğrenci bilirse veya bunları anlarsa daha kolay çözebileceğini düşünüyorum.

; Satır sonu.
////
. İçin bir örnek vereyim;
Student = {
Name: "bla"
Surname: "blabla"
Number: 1234.
}
Student. Name dersen Student'ın name ini alırsın.
Attığın resimde harita1'in, transform'unun positionunun, X değerini almış.
/////
, Diyelim bir fonksiyon var ve 2 parametre alıyor bu parametreleri ayırmak için kullanılır, calculatearea(X, y)
////
= Atama (X = 4 dersen X i 4'e atarsın), == eşitse demektir,(if(X==4) dersen X eğer 4'e eşitse demiş olursun)
////
+,-,*,/ 4 işlem.
/////
&& Ve (if (X==4 &&y ==7) X 4'e eşitse ve y 7'ye eşitse demiş olursun 2 şartında sağlanması gerekiyor)
|| Veya (if (X==4 || y ==7) X 4'e eşitse veya y 7'ye eşitse demiş olursun 2 şartında sağlanması gerekmez biri sağlanıyorsa tamamdır)

////
+=, Bu bir değişkeni bir şeyle toplayıp o değişkene atarken kullanılır diyelim;
X= 7
X+=3 bu X = X+3 demektir. Yani burada X ile 3'ü toplayıp bu çıkan sonucu X e atayacağız ve ilk durumda X 7 idi, bu işlem sonra X in yeni değer 10 oldu.
 
; Satır sonu.
////
. İçin bir örnek vereyim;
Student = {
Name: "bla"
Surname: "blabla"
Number: 1234.
}
Student. Name dersen Student'ın name ini alırsın.
Attığın resimde harita1'in, transform'unun positionunun, X değerini almış.
/////
, Diyelim bir fonksiyon var ve 2 parametre alıyor bu parametreleri ayırmak için kullanılır, calculatearea(X, y)
////
= Atama (X = 4 dersen X i 4'e atarsın), == eşitse demektir,(if(X==4) dersen X eğer 4'e eşitse demiş olursun)
////
+,-,*,/ 4 işlem.
/////
&& Ve (if (X==4 &&y ==7) X 4'e eşitse ve y 7'ye eşitse demiş olursun 2 şartında sağlanması gerekiyor)
|| Veya (if (X==4 || y ==7) X 4'e eşitse veya y 7'ye eşitse demiş olursun 2 şartında sağlanması gerekmez biri sağlanıyorsa tamamdır)

////
+=, Bu bir değişkeni bir şeyle toplayıp o değişkene atarken kullanılır diyelim;
X= 7
X+=3 bu X = X+3 demektir. Yani burada X ile 3'ü toplayıp bu çıkan sonucu X e atayacağız ve ilk durumda X 7 idi, bu işlem sonra X in yeni değer 10 oldu.
karşılaştırma ve mantıksal operatörlerini biliyorum. Diğerleri için bir konu adı varmı. ? Yani bunlar bu dersin konusu gibi.
 
Son düzenleme:

Geri
Yukarı