Getter ve setter metodu nasıl kullanılır?

Neffie

Hectopat
Katılım
14 Ocak 2019
Mesajlar
97
Çözümler
2
Daha fazla  
Cinsiyet
Erkek
Meslek
Öğrenci
Merhabalar. Bu yazdığım kodu nasıl getter ve setter metodu ile yazacağım, yardımcı olur musunuz?
Kod:
Scanner oku=new Scanner(System.in);
       
        int islem=0;
       
        System.out.println("1-kare\n2-üçgen\n3-küre\nSeçim yapınız: ");
        islem=oku.nextInt();
       
        switch(islem) {
       
          case 1:
              int k,ka,kc,kh;
             
              System.out.println("\nkarenin bir kenarını giriniz: ");
              k=oku.nextInt();
              ka=k*k;
              kc=4*k;
              kh=k*k*k;
              System.out.println("\nkarenin alanı : "+ka);
              System.out.println("karenin çevresi : "+kc);
              System.out.println("karenin hacmi : "+kh);
             
             
            break;
           
          case 2:
             
              int u1,u2,u3,ua,uc,uh,h,h2;
             
              System.out.println("\nüçgen birinci taban kenarını giriniz: ");
              u1=oku.nextInt();
              System.out.println("üçgen ikinci kenarını giriniz: ");
              u2=oku.nextInt();
              System.out.println("üçgen üçüncü kenarını giriniz: ");
              u3=oku.nextInt();
              System.out.println("üçgen yüksekliğini giriniz: ");
              h=oku.nextInt();
              System.out.println("üçgen hacim yüksekliğini giriniz: ");
              h2=oku.nextInt();
             
              ua=(u1*h)/2;
              uc=u1+u2+u3;
              uh=ua*h2;
             
              System.out.println("\nüçgenin alanı : "+ua);
              System.out.println("üçgenin çevresi : "+uc);
              System.out.println("üçgenin hacmi : "+uh);
             
             
         
            break;
           
          case 3:
             
              int pi=3,kua,kuc,kuh,r;
             
              System.out.println("\nkürenin yarıçapını giriniz giriniz: ");
              r=oku.nextInt();
             
              kua=4*pi*r*r;
              kuc=2*pi*r;
              kuh=(4/3)*pi*r*r*r;
             
              System.out.println("\nkürenin alanı : "+kua);
              System.out.println("kürenin çevresi : "+kuc);
              System.out.println("kürenin hacmi : "+kuh);
             
             
                break;
               
          default:
             
              System.out.println("yanlış giriş yaptınız:  ");
             
           break;
        }

    }
 

Dosya Ekleri

  • ekran.png
    ekran.png
    28,9 KB · Görüntüleme: 51
Son düzenleyen: Moderatör:
Class'larını oluştur, field'ları için getter setter methodlarını yaz. Örnek;
Java:
public class Deal {

    private int id;

    public Deal() {}

    public int getId() {return this.id;}

    public void setId(int id) {this.id = id;}
}

Daha sonra kullanacağın yerde class'tan bir nesne oluştur.

Java:
Deal deal = new Deal();
deal.setId(1); // Dönüş tipi neyse onu parametre olarak bekler.
deal.getId();  // Dönüş tipi neyse onu return eder.

Yapacağın iş gidip kürenin hacmini mi neyi buluyorsan artık, değerleri bulup setlemek. Eğer daha önce setlediğin değerleri kullanmak istiyorsan da gider getter'larla çekersin kullanırsın.

Aslında senden istenen Shape bir ana class olduğu için ortak özellikleri ondan miras alıp kullanman. Abstract class - interface kavramlarına bakınırsın.
 

Geri
Yukarı